Onko todella niin, että jotkut eivät lajittele jätteitä? Jos et lajittele, mihin laatikkoon heität roskat?
Heitätkö kaikki pussit sekajätteisiin?
Itse lajittelen eikä tulisi mieleenkään sekoittaa kaikkea kuten 80-luvulla.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
En lajittele mitään.
Ja olet vielä ylpeä omasta laiskuudesta?
Kyllä se aikaa oikeasti vie.
Niin paljon on sekajätteessä pusseja joita ei ole viitsinyt luonnonsuojelijat lajitella ja kierrättää.
Siellä ne pussit odottelee edelleen lajittelijaansa.
ihmisiä me kaikki ollaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kerään paristoja ison kasan pussiin ja vien kaikki kerrallaan paristojen keräykseen, ja teen sen kerran vuodessa. En koe sitä hankalaksi.
Juuri näin, mutta jos on ollut jonossa viimeisenä kun älynlahjoja on jaettu, niin tämäkin voi olla ylivoimaista.
Mielestäni tuollainen kehitysvammaisten dissaus on ala-arvoista.
Ei ihminen voi mitään sille että tietyt asiat ovat ylivoimaisia.
Sitä varten on teikäläiset jotka voivat lajitella ne roskat sielä roskakatoksessa käden käänteessä vaivatta.
Johan tähän ketjuun kirjoitti ihmisiä jotka jättää teitä varten roskapussit auki.
Olette niin älykkäitä lajittelijoita ja ajattelette ennen kaikkea luontoa ja halveksutte kehitysvammaisia ihmisiä.
Minä en asu missään taloyhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lajittele mitään.
Ja olet vielä ylpeä omasta laiskuudesta?
Ei laiska tai ylpeä, vaan rehellinen. Rehellisyys maan perii.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät lajittele jätteitään, ovat vastenmielisiä.
Jollain tavalla henkisesti jälkeenjääneitä.
Mihin kuuluu tyhjä kenkäsuihke tai hiuslakkapullo? 😮
Energiaan menee kaikki peltipurkeista lähtien. Sitten ne menee kuusakosken murskaimeen ja siitä lajittelulinjastolle joka erottelee metallit sun muut.
Ei olla koskaan lajiteltu, kaikki menee samaan sekajätteeseen, paitsi kaikki pahvit yms jotka voi polttaa, niin poltetaan pihalla tynnyrissä (asutaan maalla, tämä siks ku joku alakaa kuitenki nipottaan että savut menee naapuriin tai muuta paskaa)
Vierailija kirjoitti:
Ostan tuotteet ja hävitän omistamani tuotteet haluamallani tavalla.
Se kuuluu omistajan oikeuksiin.
Kysy lupaa jos haluat lajitella tuotteeni puolestani.
Minä ne olen ostanut ja minä ne laitan minne haluan.
Käytän vain sekajäteastiaa.
Sinä et omista minun roskia tai tuotteita.
Jos haluat puuttua minun tekemisiin, niin ostat ne kapitalistisesti sovittuun hintaan ja hävität haluamallasi tavalla. Tämä selvä tältä erää`?
Vierailija kirjoitti:
Ei olla koskaan lajiteltu, kaikki menee samaan sekajätteeseen, paitsi kaikki pahvit yms jotka voi polttaa, niin poltetaan pihalla tynnyrissä (asutaan maalla, tämä siks ku joku alakaa kuitenki nipottaan että savut menee naapuriin tai muuta paskaa)
Eikö teillä siellä maalla ole järjestetty kierrätystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biopusseissa on huono laatu, vetistyy, valahtaa, hajoaa. Ei ole kaikilla edes isoja kananmunakennoja siihen pussiin ja tulee ylempää läpi. Sanomalehden muste ei taas voi olla bioainesta.
Varmista vielä oman paikkakuntasi lajitteluohjeista mihin materiaaliin biojätteet pakataan. Täällä ja monessa muussakin paikassa saa (tai pitää) käyttää muovipussia.
No ei kai nyt sentään? Itsellä menee omaan kompostiin niin ei tarvitse varmistella mistään. Sanomalehtiä en laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan tuotteet ja hävitän omistamani tuotteet haluamallani tavalla.
Se kuuluu omistajan oikeuksiin.
Kysy lupaa jos haluat lajitella tuotteeni puolestani.
Minä ne olen ostanut ja minä ne laitan minne haluan.
Käytän vain sekajäteastiaa.
Sinä et omista minun roskia tai tuotteita.
Jos haluat puuttua minun tekemisiin, niin ostat ne kapitalistisesti sovittuun hintaan ja hävität haluamallasi tavalla. Tämä selvä tältä erää`?
Sinäkään et enää omista muovia kun olet laittanut sen jätteisiin.
Lajittelen heti kun joku maksaa siitä palkkaa.
Mihin laatikkoon? No siihen yhteen ainoaan, joka seisoo pihalla, jonka tyhjennyksen maksan itse. Meinaatko että omakotitaloissa on joku jätelaatikkojen repertuaari?
Okei, lajittelen kyllä osan ja kuljetan autolla ne eteenpäin. Mutta helpompi olisi toki nakata kaikki samaan.
On näköjään ja paljon, onneksi itse en tunne tuontyyppistä jengiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinkku taloudessakin tulee roskapussi päivässä täyteen kun kaupat ja tehtaat pakkaavat kaiken pikku tilpehöörinkin 15 kertaan (kelmuun, pahviin, laatikkoon ja vielä kelmuun). Juu ei huvita kierrättely eikä ole tilaa keittiössä ym. kymmenille jätesangoille. Roskapussin vien sekajätteeseen n.4-5 kertaa viikossa.
Ei huvita?!
Ei ole tilaa kymmenille jätesangoille? Kymmenille?! Mitä oikein kuvittelet ihmisten kierrättävän, ydinjätteitä?
Myyt nyt kyllä itsellesi vain laiskuuttasi ja itsekeskeisyyttäsi valheelllisen ajatuksen kierrätyksen vaativuudesta. Kymmeniä jätesankoja! :D :D
Käsi ylös, kenellä on KYMMENIÄ jätesankoja lajitteluun? :D :D
Vinkkejä nyt kehii, miten pärjätä näiden KYMMENIEN JÄTESANKOJEN kanssa! :D
Vierailija kirjoitti:
Nimen omaan jätteiTÄÄN.
Heidän ostamia tuotteita jotka he itse omistavat ja päättävät jatkosta.
Sinä voit lajitella ne sekajätteestä oikeaan osoitteeseen tai ostaa jätteet lajittelemattomalta naapurilta esimerkiksi sopivaan hintaan. Silloin jätteet ovat sinun omaisuutta ja saat tehdä niillä mitä haluat.
Kunnioitappa muiden omaisuutta kommari.
Vierailija kirjoitti:
Lajittelen heti kun joku maksaa siitä palkkaa.
Helpointa olisi jos lajittelijat ja ärsyyntyjät ostavat tuotteesi sinulta hyvään hintaan ja lajittelevat ne miten haluavat.
Tällä hetkellä roskat tai tuotteet ovat sinun ostamiasi ja teet niillä mitä haluat.