Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki sairaanhoitajat ovat hölösuita?

Vierailija
18.05.2015 |

Olen nuori mies ja työskentelen eräässä yliopistollisessa sairaalassa IT-puolella. Sairaalassa kun työskentelen, joudun ikävä kyllä olemaan päivittäin sairaanhoitajien kanssa tekemisissä. Ihmettelen kovasti, miksi 99% sairaanhoitajista on sellaisia helvetin hölösuita, jotka eivät voi olla hetkeäkään hiljaa? Hajoaa pää niiden juorukellojen kaakatusta päivästä toiseen kuunnellessa.

M26

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisella alalla on juuri tuollaista.

Vierailija
2/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaverini on sairaanhoitaja ja hän on järkyttävän ujo. Ei todellakaan hölösuu. Hyvä kun uskaltaa potilaille jutella... On kuulemma rohkaistunut viime vuosina, mutta hölösuuta hänestä ei saisi tekemälläkään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:27"]

[/quote]

Olin töissä IT-alalla ja siellä oli juuri ap:n kuvailemaa meininkiä, tosin sen paikan kanat olivat kaikki miehiä. Olen itse hieman ujo nainen ja ajattelin, että IT-alalla "saisin olla rauhassa"... Voi kuinka väärässä olinkaan, pahimmat tuntemani juoruämmät ovat MIEHIÄ.

Vierailija
4/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:28"]

Paras kaverini on sairaanhoitaja ja hän on järkyttävän ujo. Ei todellakaan hölösuu. Hyvä kun uskaltaa potilaille jutella... On kuulemma rohkaistunut viime vuosina, mutta hölösuuta hänestä ei saisi tekemälläkään!

[/quote]
Kaverisi on sitten osa sitä siedettävää 1%.

AP

Vierailija
5/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, kun useimmat alalle hakeutuvat ovat luonteeltaan sosiaalisia ekstrovertteja. Itse myös nuorena menin alan opintoihin, mutta kun olen introvertti niin minua alkoi ahdistaa se jatkuva ihmisten kanssa työskentely, niin työkaverien kuin potilaiden. Vaihdoin kolmikymppisenä alaa it-alalle. Nykyisin olen koodari, ja ai että on ihanaa kun ei tarvi välttämättä päiväkausiin puhua sanaakaan kellekään töissä.

Vierailija
6/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:30"]

[/quote]

Olin töissä IT-alalla ja siellä oli juuri ap:n kuvailemaa meininkiä, tosin sen paikan kanat olivat kaikki miehiä. Olen itse hieman ujo nainen ja ajattelin, että IT-alalla "saisin olla rauhassa"... Voi kuinka väärässä olinkaan, pahimmat tuntemani juoruämmät ovat MIEHIÄ.

[/quote]

Mistä ne it-ukot juoruaa? Hakkeroiko ne työntekijöiden koneita?

Vierailija
7/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan ammatissa on pakko olla ulospäin suuntautunut.
Ei tuppisuut hakeudu alalle, jossa on jatkuvasti kommunikoitava potilaiden, omaisten ja kollegoiden sekä muiden ammattilaisten kanssa.
Sanavalmiutta on löydyttävä myös siksi, että ammatissa johtaa jatkuvasti suusanallista väkivaltaa sekä seksuaalista häirintää. Myös fyysisen väkivallan uhka on läsnä monissa yksiköissä.
Täytyy osata selvittää hankalat tilanteet puhumalla.
Sh. Opisk.

Vierailija
8/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:46"]Sairaanhoitajan ammatissa on pakko olla ulospäin suuntautunut.
Ei tuppisuut hakeudu alalle, jossa on jatkuvasti kommunikoitava potilaiden, omaisten ja kollegoiden sekä muiden ammattilaisten kanssa.
Sanavalmiutta on löydyttävä myös siksi, että ammatissa johtaa jatkuvasti suusanallista väkivaltaa sekä seksuaalista häirintää. Myös fyysisen väkivallan uhka on läsnä monissa yksiköissä.
Sh. Opisk.
[/quote]
Siis Kohtaa jatkuvasti

Vierailija
9/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:46"]Sairaanhoitajan ammatissa on pakko olla ulospäin suuntautunut.
Sh. Opisk.
[/quote]

Sanavalmius ja hölösuisuus on kai eri asioita? Hölösuisuus voi olla myös huonoja sosiaalia taitoja. Mielestäni etenkin potilaiden kanssa pitää osata olla hölöttämättä ja kuunnella.

Vierailija
10/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:46"]Sairaanhoitajan ammatissa on pakko olla ulospäin suuntautunut. Ei tuppisuut hakeudu alalle, jossa on jatkuvasti kommunikoitava potilaiden, omaisten ja kollegoiden sekä muiden ammattilaisten kanssa. Sanavalmiutta on löydyttävä myös siksi, että ammatissa johtaa jatkuvasti suusanallista väkivaltaa sekä seksuaalista häirintää. Myös fyysisen väkivallan uhka on läsnä monissa yksiköissä. Täytyy osata selvittää hankalat tilanteet puhumalla. Sh. Opisk. [/quote] Sanavalmius ja hölösuisuus on kai eri asioita? Hölösuisuus voi olla myös huonoja sosiaalia taitoja. Mielestäni etenkin potilaiden kanssa pitää osata olla hölöttämättä ja kuunnella.

[/quote]

Juurikin näin. Ovat juuri hölösuita eivätkä "sanavalmiita".

AP

Vierailija
11/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:46"]Sairaanhoitajan ammatissa on pakko olla ulospäin suuntautunut.
Sh. Opisk.
[/quote]

Sanavalmius ja hölösuisuus on kai eri asioita? Hölösuisuus voi olla myös huonoja sosiaalia taitoja. Mielestäni etenkin potilaiden kanssa pitää osata olla hölöttämättä ja kuunnella.
[/quote]

Ihminen, jolle verbaalinen kommunikointi on luontevaa, herkästi myös höpöttää kahvitauolla/ muuten elämässä.
Kuunnella pitää myös osata!
Minä olen niin potilaana kuin opiskelijanakin huomannut, että iloiset, puheliaat sh.t ovat monesti empaattisia, kuuntelevia ja lohduttavia.
Sh.opisk

Vierailija
12/17 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/17 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä teet aina yleistyksiä joka asiasta?

Vierailija
14/17 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä kiinnitä huomiota niihin, jotka eivät ole äänessä. Yleensä porukassa on muutama hölöttäjä ja näistä aina joku on äänessä.

Vierailija
15/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siviilissä suorastaan erakko, mutta töissä kyllä tulen toimeen niin potilaiden kuin muidenkin ympärillä pyörivien kanssa. Ei siis ole mikään pakko olla yltiösosiaalinen kanaemo voidakseen olla hoitaja.

Vierailija
16/17 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole hölösuita, usein niitä jotka jo koulussa olivat niitä kilttejä ja hiljaisia tyttöjä. Keskitason hyviä koulussa. Lähihoitajissa kyllä on sakkia jos millaista ja aika juorukelloja ovat...

Vierailija
17/17 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:30"]

[/quote]

[/quote]

Mistä ne it-ukot juoruaa? Hakkeroiko ne työntekijöiden koneita?
[/quote]
Enimmäkseen samasta kuin naiset: kavereista ja "kavereista" jauhetaan paskaa.

Tietty välillä esim. jääkiekosta, naisista tai vaikka viinasta, mutta toisista juoruaminen oli puheenaihe nro 1.