Tradenomin koulutus - mitä teette nyt työksenne & palkkanne?
Te tradenomin koulutuksen suorittaneet, missä olette nyt töissä ja paljonko teidän kuukausipalkka on? Minkä ikäsiä olette, kauanko olette olleet kys. työtehtävässä? Onko teillä muita koulutuksia? Koetteko tulevanne hyvin arjessa toimeen vai tuntuuko että joutuu venyttämään penniä vuodesta toiseen? Oletteko tyytyväisiä alavalintaanne?
Kiitos kaikille vastanneille :)
Kommentit (68)
Keikkalääkäri 15000 euroa kuussa about.
Toimistosihteeri valtiolla 2400e brutto. 2 vuotta ja ikää 29v
IT-puolella, koulutus HSO-tradenomi. Palkka 3900.
Valmistuin 2002, jonka jälkeen työskentelin muutaman vuoden kaupassa. Nyt olen ollut viitisen vuotta töissä pankissa ja palkka noin 2600 e kk. Jos saisin nyt päättää, olisin suuntautunut taloushallintoon, jossa töitä on paremmin. Pankkiala elää murroksessa, luulen ettei mulle enää muutaman vuoden kuluttua ole hommia välttämättä.
Opiskelen tradenomiksi ja lähes kaikki opiskelukaverini hukkuvat omankin alan töihin jo tässä vaiheessa. Älkää mustamaalatko koko tutkintoa ja työmarkkinoita vaan sen takia, että itsellä ei onnista. Tradenomin tutkinnolla voi työskennellä monenlaisissa toimissa, mutta tarvitaan paljon muutakin, että juuri itse tulee valituksi. Myös asuinpaikalla on paljon väliä.
Valmistuin 2010, ikä 28, nainen, palkka 4900e kuussa, Tuotantopäällikkö. Toivottavasti vielä paljin uraa edessä ja huomattavasti paremmat tulot.
Ihmetyttää nämä alapeukuttajat ja provoilijat. Onko paha olo? Tradenomeja on tosiaan moneen junaan ja tosi erilaisilla aloilla. Ja toki palkatkin vaihtelee paljon. Olen yksi alussa kirjoittaneista, joka valmistui jo 1998. Kaikille toivon mieluisia töitä vaikka nyt on huonot ajat monilla aloilla.
Ihan vaan vastasin rehellisesti, mutta alapeukut paukkuu:(. Välillä tämä vauvapalsta on aika asiaton.
K kaupan lihatiski palkka 5500 kuussa
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:52"]Asian ajaja 17500 €
[/quote]
Oikeus trade näet.
Työtön, terkuin trade vuosimallia 2014.
Ihme provoilijat ja spämmääjät liikkeellä. lieko jotain katkeria ihmisiä? Mielestäni tämä on hyvä keskustelu.
Valmistuin viime keväänä taloushallinnon tradenomiksi. Valitsin työharjoittelupaikkani vähän huonosti eikä kokemusta kirjanpidosta ym ole kuin koulunpenkiltä. Vaikeaa päästä töihin mihinkään, vaikka hyvä todistus onkin... Ollut viime keväästä saakka kaupassa töissä, nyt hain kouluun. Töissä ollut ihan mukavaa silti, etenemismahdollisuuksia on ja olen tyytyväinen, että on edes töitä! Jotkut luokkatoverit muutti takaisin kotiin, työttömiä tällä hetkellä. Niin ja kysyttiin palkkaa, noin 1500 - 2000 €/kk. Selvisin opinnoista ilman opintolainaa. Koulu vähän harmittaa, olisin voinut harjoittelupaikan valita paremmin ja muutenkin. Tai kauppakorkeaan olisin voinut hakea... No, jossittelua! Ihan tyytyväinen olen silti elämääni tällä hetkellä.
Noin 3000e brutto asiakaspalvelussa itc-alalla. Ikää vähän alta 30. Toista tutkintoa suoritan yliopistossa.
Eioakollinen kirjoitti:
Noin 3000e brutto asiakaspalvelussa itc-alalla. Ikää vähän alta 30. Toista tutkintoa suoritan yliopistossa.
ict-alalla jopa (ennen kuin joku tarttuu tähän) ja parjattu markkinointi trade olen, parin vuoden päästä maisteri vielä toiselta alalta. Saa nähdä mihin lopulta päätyy.
3200 operaattorin asiakaspalvelu.
Professori 7000 € yliopistolla.