Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain lainaamolta viestin vaikka mitään lainahakemusta en ole tehnyt?

Vierailija
18.05.2015 |

"lainahakemuksesi on alustavsti hyväksytty! Saat rahat tilillesi, kun allekirjoitat sopimuksen ja lähetät liitteet. Ohjeet sähköpostissasi. Terveisin lainaamo"

"Hei saatte sähköpostiinne lainatarjouksen lainaamolta jonka voi allekirjoittaa sähköisesti ja näin laina voidaan maksaa jopa saman päivän aikana"

"Hei olemme lähettäneet teille sähköpostilla linkin, jonka kautta pääsette tutustumaan lainatarjoukseen"

Sain kolme tällaista viestiä vaikka mitään lainahakemusta en ole tehnyt. Sähköpostiin ei ole myöskään viestejä tullut. Luultavasti siis lähettäneet viestin väärään puhelinnumeroon? Vai pitäiskö tässä huolestuu että nyt joku on käyttäny mun henkilöllisyyttä lainan hakemisessa :D Auttakaa

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa huolestua että joku on käyttänyt identiteettiäsi, ja olla yhteydessä tuohon paikkaan että mistä oikein on kyse. Jos joku on lainannut nimelläsi rahaa ja jättää ne siis takaisin maksamatta, ei auta enää ulosottovaiheessa selitellä että arvelit lukuisten ilmoitusviestien vain tulleen väärään numeroon. Parempi katsoa kuin katua.

Vierailija
2/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on mahdollista että kyseessä on myös jokin mainoshuijaus kun puhutaan milloin hakemuksesta, milloin tarjouksesta. Googleta tuo paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut kerran vastaava viesti  jostan tuollaisesta paikasta. Soitin sinne ja sanoin etten ole lainaa hakenut ja haluaisin tarkistaa onko mun nimellä haettu  jtn. Oli  ilmeisesti  näppäilyirhe,  hakijan sukupuolikaan ei täsmännnyt.

Soita ja tarkista asap.

Vierailija
4/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin joku lainafirma lähettelee säännöllisesti postia, vaikka en ole koskaan lainannut rahaa muualta kuin pankista.

Aluksi tuli tyhjiä hakukaavakkeita, sitten alkoi tulla sellaisia joissa oli henkilötidot valmiina. Seuraavakasi tulee varmaan viesti että ovat nostaneet ja käyttäneet rahatkin puolstani, minun tarvii vain alkaa lyhentämään lainaani.

Vierailija
5/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:54"]

Mulle on tullut kerran vastaava viesti  jostan tuollaisesta paikasta. Soitin sinne ja sanoin etten ole lainaa hakenut ja haluaisin tarkistaa onko mun nimellä haettu  jtn. Oli  ilmeisesti  näppäilyirhe,  hakijan sukupuolikaan ei täsmännnyt.

Soita ja tarkista asap.

[/quote]

Pyh se mikään vierhe ollut, se oli "mainos", toivottiin että tartut mahdollisuuteen.

Vierailija
6/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viestissä sanotaan, että pitää olla allekirjoitettu sopimus ennen kuin rahat tulevat, joten miten ulosotto tulisi kyseeseen? Firmalla pitäisi olla näyttää sopimus, jossa on ap:n allekirjoitus, mutta sitähän ei voi olla, jos joku muu esiintyy ap:na. Ennemminkin väärään numeroon tulleet viestit tai joku huijaus tulee mieleen kuin identiteettivarkaus.

Jos ap soittaa ko. firmaan, kannattaa varmistaa ensin, ettei pelkästä puhelusta tule satojen eurojen hintainen.

Vierailija
7/18 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin yhtiöön ja sieltä vastasi välittömästi hieman huonoa suomea puhuva nainen..? Kysyi henkilötunnusta ja katsoi, että onko henkilötunnuksellani tehty hakemusta ja sanoi että ei ole. Luultavasti siis tullut puhelinnumerossa jokin näppäilyvirhe. Onkohan asia nyt tällä sitte selvä

Vierailija
8/18 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/18 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Toivottavasti ei nyt ap sun henkilötiedot päätyneet vääriin käsiin. Googletitko firman tiedot, onko mikään oikea firma? Saattaa olla huijausta, jotkut keräävät vaan henkilötietoja :/

Vierailija
10/18 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilötunnus on tarkotettu samannimisten ihmisten erotteluun eikä ole oikeastaan niin salainen mitä luullaan

Vierailija
11/18 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan kunnon firma ainakin netin perusteella. Kun googlettaa lainaamo niin ihan kunnon sivut sillä löytyy kyllä

Vierailija
12/18 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:34"]

Soitin yhtiöön ja sieltä vastasi välittömästi hieman huonoa suomea puhuva nainen..? Kysyi henkilötunnusta ja katsoi, että onko henkilötunnuksellani tehty hakemusta ja sanoi että ei ole. Luultavasti siis tullut puhelinnumerossa jokin näppäilyvirhe. Onkohan asia nyt tällä sitte selvä

[/quote] Annoit henkilötunnuksesi.. minultakin on kysytty henkilötunnusta vastaavantyyppisessä ( tuli tekstiviestejä joiden mukaan olen hakenut puhelinnumerollani lainaa) tilanteessa. En takuulla antanut!

Vierailija
13/18 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaamo on kyllä turvallinen lainapalvelu, joten identiteettivarkaus hieman epäilyttää. Kannattaa toki ottaa yhteyttä Lainaamoon ja kysyä tilanteesta. Tuskinpa asia selviää täällä keskustelupalstalla arvailemalla...

Vierailija
14/18 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekkin joku lainafirma lähettelee säännöllisesti postia, vaikka en ole koskaan lainannut rahaa muualta kuin pankista.

Aluksi tuli tyhjiä hakukaavakkeita, sitten alkoi tulla sellaisia joissa oli henkilötidot valmiina. Seuraavakasi tulee varmaan viesti että ovat nostaneet ja käyttäneet rahatkin puolstani, minun tarvii vain alkaa lyhentämään lainaani.

XD

Ja ap, EHKÄPÄ kannattaisi olla hieman huolissaan. Et olisi ensimmäinen etkä viimeinen, jonka nimissä on otettu lainaa.

Vierailija
15/18 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitat tuollaisista jutuista poliisille. ei välttämättä johta mihinkään, mutta kun riittävän moni on ilmoittanut, niin poliisilla on enemmän aineistoa.

Vierailija
16/18 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, nyt niillä on sitten sun henkilötunnuskin.

Vierailija
17/18 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään näppäilyvirhe ole vaan vastausviestiksi naamioitu lainatarjous. Että ihan saisi korotonta lainaa ilman kuluja ... olen aivan liian vanha uskoakseni tuollaiseen.

Vierailija
18/18 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli että lainahakemuksesi on peruttu vaikka en ole hakenut lainaa.