naapuriongelma?
Muutimme noin 1,5 kk sitten ja nyt ongelmana naapuri. Asumme siis kerrostalossa. Tämä naapuri on jo vanhempi nainen muuttanut virosta 20 vuotta sitten. Hän pyytää monta kertaa päivässä kahville ja tarjoilee kaikkea suklaasta hyytelölihaan kahvipöydässä ja yrittää väen vängällä saada maistelemaan. Hän haukkuu muita naapureita ja kyttäilee heitä. Nyt tuntuu olevan hirveän kiintynyt ja vaatii minua kylään, soittamaan ja pyytää kauppakyytejä. Tuntuu aika ahdistavalta kun saanut riesan uudesta naapurista. Olen niin kiltti sitten että en kehtaa sanoa suoraan vaan yleensä kuuntelen. Nyt tuntuu että ei ole mitään rauhaa kotona. Nyt kun olin la-su tavoittamattomissa niin nyt tämä naapuri kuulusteli vihaisena että missä olen ollut. Hän on käynyt monta kertaa oven takana ja soitellut. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen jos löytyy?
Kommentit (12)
Miten sen sanoo ettei loukkaa toista? Toisaalta hänenkin käytös on loukkaavaa: (
Mulla ei ole miestä. Oon yksinhuoltaja ja tämä nainen on kovasti jo mummu iässä.
Jos sanot ettei seura kiinnosta niin seuraavaksi olet tämän eukon vihan kohteena, valitan mutta ei tuosta taida olla hyvää reittiä pois.
No näin mä arvelen että siinä käy. Parempi olisi joku kultainen keskitie. Kumpa hän tajuaisi. Haluan etäisyyttä tähän naapuriin. Mitä tuollaisen ihmisen pään sisällä voi liikkua? Suomalaiset ainakin ymmärtää sen että jokaisella kuuluu olla kotirauha.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:56"]
No näin mä arvelen että siinä käy. Parempi olisi joku kultainen keskitie. Kumpa hän tajuaisi. Haluan etäisyyttä tähän naapuriin. Mitä tuollaisen ihmisen pään sisällä voi liikkua? Suomalaiset ainakin ymmärtää sen että jokaisella kuuluu olla kotirauha.
[/quote]
Ei kyllä ymmärrä. Tai ehkä ymmärtää mutta ei välitä koska ärsyttäminen on kivaa.
Sun täytyy vaan sanoa, että tänään ei käy. Joku toinen kerta ja hymy päälle. Pidä omat rajasi ja välttele häntä. Hän löytää kohta uuden uhrin.
Nainen manipuloi sinua. Älä suostu siihen.
Yritä neuvoa henkilö muiden ihmisten seuraan. Kysele vanhemmilta ihmisiltä, mitä harrastusmahdollisuuksia heillä on, jolloin voit neuvoa naapurin tädin näihin Martta-kerhoihin.
Ole hänelle täysin rehellinen ja kerro,ettet tarvitse uusia ystäviä. Itse olen sortunut joskus samaan ja kertonut, ettei tarkoitukseni ollut kuin auttaa hetkellisesti ja kerroin myös, että olen ihminen joka viihtyy yksikseen.
Ota tämä erinomaisena tilaisuutena opetella omien rajojen asettamista ja ei-sanan käyttöä.
Kiitos hyvistä neuvoista. Tällaista tarvinkin kun olen niin yksin tämän ongelman kanssa. Oon jotenkin hämillään enkä tiedä mikä olisi paras tapa ratkaista se.
Sano, ettei seura maistu.