Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tukia nuo kelan yli 5000€ jättituet pitää sisällään?

Vierailija
19.01.2022 |

En näe iltasanomien juttuja kun en ole tilaaja, mutta ketkä noita jättitukia, jopa vajaa 6000€/kk voi saada? Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää. Voisiko joku referoida, joka näkee koko jutun. 😊

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan paheksu jättieläkkeitä?

Yhtä väärin nekin ovat.

Jotkut saavat viiden tonnin eläkettä.

Jättieläkkeen on itse ansainnut tekemällä töitä!

Just joo. Eikö kahdeksan lapsen äiti tee myös töitä sen eteen, että kasvattaa uusia kansalaisia?

Jättieläkettä nauttivat ovat saaneet nauttia hyvästä palkasta. Mihin ne tarvitsevat muita tukia? Jotkut noista asuu kaupungin vuokra-asunnossa ja pitää omistusasuntoaan vuokralla.

Ahnaimmat omistavat vielä Hitas-asuntoja ja pitävät niitä vuokralla. Saavat huippueläkettä, vammaistukea, leskeneläkettä tai puolison omaishoidontukea. Lisäksi saattavat nostaa asumistukea. Siitä tulee tonnien potti.

Vierailija
22/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä väärin nekin ovat.

Filosofisessa mielessä voi ajatella että on ansainnut (itse en ajattele näin), mutta ei ole itse maksanut. Eläkejärjestelmä toimii niin että nyt kerättävillä eläkemaksuilla maksetaannyt eläkkeellä olevien eläkkeitä, lisäksi eläkkeisiin menee suoraan rahaa valtion budjetista n. 15 miljardia per vuosi (vrt. Kaikki työttömyystuet + kaikki asumistuet sis. Eläkkeensaajan asumistuki tekevät yht. N. 6 miljardia per vuosi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo aika suuria mutta ei niitä vammaistukia ihan helpolla saa eli on se lapsen hoitaminen silloin oikeaa työtäkin.Toki ei taida ihan tasapuolisesti tuet aina mennä.Tietyt ryhmät kun saa tuet ja sitten vielä maksisitomukset UUSIIN tavaroihin harrastukset maksetaan tms.On siinä sitten kiva olla esim siivooja ja maksaa itse kaikki...

Vierailija
24/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset tuntuvat olevan koskematon. Niin iso joukko, että mikään puolue ei uskalla alkaa kritisoimaan eläkeläisten tukien suuruutta.

Ihan puhdasta politiikkaa.

Vierailija
25/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo kateellisia vammaisille?

Vierailija
26/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Miettiikö kukaan, kuinka raskasta on olla kahdeksan lapsen yksinhuoltaja. Osasta äiti saa vielä omaishoidontukea päälle.

Kaikille tuille on syy.

Vai oletteko sitä mieltä, että esim. dementoituneen vanhuksen omaishoito kotona on tukikikkailua?

Miksei muuten kirjoiteta, miten paljon jotkut eläkeläiset saavat tukea? Eläke, asumistuki, oma vammaistuki ja siihen vielä puolison omaishoidontuki. Siinäpä vasta on potti.

Miksi lapsiperheitä ahdistellaan aina? Todellisen potin tekevät eläkeläiset.

Jotkut saavat vielä leskeneläkettäkin ja työkyvyttömyyseläkettä.

Ajatella, että sä olet kateellinen mun 800€ työkyvyttömyyseläkkeestä...

Vierailija
27/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo aika suuria mutta ei niitä vammaistukia ihan helpolla saa eli on se lapsen hoitaminen silloin oikeaa työtäkin.Toki ei taida ihan tasapuolisesti tuet aina mennä.Tietyt ryhmät kun saa tuet ja sitten vielä maksisitomukset UUSIIN tavaroihin harrastukset maksetaan tms.On siinä sitten kiva olla esim siivooja ja maksaa itse kaikki...

Ärsyttää ihmisen käsitykset vammaisen ihmisen hoitamisesta. Yksi tuttavani, (jonka vanhemmat ovat vielä lääkäreitä), kritisoi down-syndroomaisen ihmisen vammaistukea ja omaishoidontukea. Että on kuulemma väärin, että downin vanhemmat saavat suoraan alinta omaishoidontukea, joka taitaa olla noin 400 € kuussa. Down-ihminen saattaa tarvita esim. koko elämänsä saattajan joka paikkaan, kun taas normaali lapsi alkaa kulkemaan itsenäisesti 8-vuotiaana. On se niin väärin!

Vierailija
28/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä väärin nekin ovat.

Just joo. Eikö kahdeksan lapsen äiti tee myös töitä sen eteen, että kasvattaa uusia kansalaisia?

Jättieläkettä nauttivat ovat saaneet nauttia hyvästä palkasta. Mihin ne tarvitsevat muita tukia? Jotkut noista asuu kaupungin vuokra-asunnossa ja pitää omistusasuntoaan vuokralla.

No lähdeppä kuule vetämään hanketta, jossa lasten kasvatus olisi verrattavissa työntekoon. Tuntipalkkakin voisi olla aika pieni, 3€ tunnilta mutta työtä onkin 24/7 ja n. 16 - 20 vuotta per mukula.

Tule siten kertomaan kun homma on taputeltu ja otettu laajalti käyttöön koko maassa. Ei tarvi sinunkaan enään murehtia siitä miten muut ovat eläkkeensä ansainneet.

Vierailija
29/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Miettiikö kukaan, kuinka raskasta on olla kahdeksan lapsen yksinhuoltaja. Osasta äiti saa vielä omaishoidontukea päälle.

Kaikille tuille on syy.

Vai oletteko sitä mieltä, että esim. dementoituneen vanhuksen omaishoito kotona on tukikikkailua?

Miksei muuten kirjoiteta, miten paljon jotkut eläkeläiset saavat tukea? Eläke, asumistuki, oma vammaistuki ja siihen vielä puolison omaishoidontuki. Siinäpä vasta on potti.

Miksi lapsiperheitä ahdistellaan aina? Todellisen potin tekevät eläkeläiset.

Jotkut saavat vielä leskeneläkettäkin ja työkyvyttömyyseläkettä.

Ajatella, että sä olet kateellinen mun 800€ työkyvyttömyyseläkkeestä...

Eipä sulla taida olla paljon kulujakaan, kun olet mitä ilmeisemmin sairas. Lääkkeet saa kelakorvattuna.

Vierailija
30/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se vammaistuki niin iso ole. Mäkin oon saanut noin 90€ kuussa. Menee ihan suoraan lääkkeisiin ja jatkuvaan ramppaamiseen poliklinikoilla. Muistakaa kuitenkin että moni tuki tipahtaa pois kun lapset kasvavat aikuisiksi. Siinä sitten ei pärjääkään samalla lailla.

Vierailija
31/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se vammaistuki niin iso ole. Mäkin oon saanut noin 90€ kuussa. Menee ihan suoraan lääkkeisiin ja jatkuvaan ramppaamiseen poliklinikoilla. Muistakaa kuitenkin että moni tuki tipahtaa pois kun lapset kasvavat aikuisiksi. Siinä sitten ei pärjääkään samalla lailla.

Ja sitten onkin aikaa käydä töissä. Se onkin lokoisaa verrattuna lastenhoitoon. Siksihän monet tuuppaavat ihan pienet lapset hoitoon ja menevät riemusta kiljuen takaisin töihin. Ei vaan jakseta.

Vierailija
32/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Itse saan korvausta työttömyydestä 500 euroa kuussa. Sillä pitää aikuisen miehen pärjätä 2022 vuoden suomessa. Tasan ei mene tuet köyhille. On kyllä siellä Eduskunnassa aika paljon korjattavaa kun jakaa toisille tollaset rahat, toisten köyhäillessä.

Vierailija
33/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten onkin aikaa käydä töissä. Se onkin lokoisaa verrattuna lastenhoitoon. Siksihän monet tuuppaavat ihan pienet lapset hoitoon ja menevät riemusta kiljuen takaisin töihin. Ei vaan jakseta.

Vammaisen lapsen poliklinikoilla ramppaaminen ja lääkkeiden tarve ei millään tavalla lopu töihin menoon.

Vierailija
34/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. Itse saan korvausta työttömyydestä 500 euroa kuussa. Sillä pitää aikuisen miehen pärjätä 2022 vuoden suomessa. Tasan ei mene tuet köyhille. On kyllä siellä Eduskunnassa aika paljon korjattavaa kun jakaa toisille tollaset rahat, toisten köyhäillessä.

Unohtui varmaan asumistuki nyt.

Vierailija
35/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammaistukea on kolmea suuruutta. Pienin 90 €, keskisuuri päälle 200 € ja korkein yli 400 €.

Korkeimmassa pitää melkein olla neliraajahalvaantunut ja tarvita jatkuvaa valvontaa ja hoitoa. Downit menee ilman lisäsairauksia keskimmäiseen luokkaan. Iso raha tuo 200 € on.

Vierailija
36/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaisen lapsen poliklinikoilla ramppaaminen ja lääkkeiden tarve ei millään tavalla lopu töihin menoon.

Tarkoitin vanhempia, joilla on terve lapsi. Monet ei jaksa edes sitä peruslapsiarkea vaan tuuppaavat lapsen päiväkotiin.

Vierailija
37/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet terve ihminen ja sinulla on aikaa. Kaksi toimivaa kättä. Turhaan valitat.

Vierailija
38/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaistukea on kolmea suuruutta. Pienin 90 €, keskisuuri päälle 200 € ja korkein yli 400 €.

Korkeimmassa pitää melkein olla neliraajahalvaantunut ja tarvita jatkuvaa valvontaa ja hoitoa. Downit menee ilman lisäsairauksia keskimmäiseen luokkaan. Iso raha tuo 200 € on.

Ehkä otat sitten kotiisi päivittäistä apua ja kuntoutusta tarvitsevan kehitysvammaisen mielelläsi, kun on niin iso raha tarjolla.

Vierailija
39/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eläkeläinen huomenta! Otsikko oli kylläkin tuet, ei eläkkeet.

Vastaan silti, olin 44 vuotta työelämässä ja sinä aikana maksoin paljon veroja yhteiseen hyvään, ja jolla juurikin maksetaan näitä tukia. Heille, jotka eivät ole työpäivää tehneet. Huomioitava myös, että maksan vieläkin muutaman satasen veroja työeläkkeestä I.

Vanhempani maksoivat koulutuksen, 60-luvulla keskikoulussa ja lukiossa kirjat, ruoka ja lukukausimaksu piti kustantaa itse.

Mitä ulkomailla asuviin eläkeläisiin tulee, he "putoavat" pois Kelan etuuksista,(sosiaalivakuutus) jos asuvat ulkomailla yli 6 kuukautta. Yleensä he rahoittavat sairastamisen vapaaehtoisen vakuutuksen kautta.

Niinkuin muuten minäkin Suomessa vapaaehtoisen vakuutuksen turvin.

Eu-kansalaisilla on oikeus samaan sairaanhoitoon kuin paikallisilla, toki siitä tulee kuluja Suomeen.

Suomesta saa ainakin toistaiseksi muuttaa asumaan minne lystää ja näemmä tännekin on ovet auki.

Vierailija
40/122 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä otat sitten kotiisi päivittäistä apua ja kuntoutusta tarvitsevan kehitysvammaisen mielelläsi, kun on niin iso raha tarjolla.

Olen ollut kuusi vuotta omaishoitajana, joten tiedän, mistä puhun. Ja ei raha ei ole todellakaan iso. Mutta hyvä, että yhteiskunta tukee omaishoitajia. Tuokin on tarveharkintaista. Rikkailla kunnilla, kuten Helsinki, on varaa maksaa omaishoidontukea. Pienissä kunnissa asuvat eivät välttämättä saa sitä ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi