Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päiväkodissa töissä, kysy mitä haluat

Vierailija
18.05.2015 |

Olen siis lähihoitajana päiväkodissa töissä pääkaupunkiseudulla. Kysy mitä haluat, vastaan niihin. Muistathan salassapitovelvollisuuteni.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitko hieman paremmin lasten kanssa silloin kun vanhemmat ovat paikalla? Kun vanhemmat ovat lähteneet niin muuttuuko toimintasi? Rehellinen vastaus kiitos.

Vierailija
2/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko lapsille vahinkoja enemmän kuin mitä annat vahmempien ymmärtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toivot lahjaksi nyt keväällä?

Vierailija
4/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:33"]

Olen siis lähihoitajana päiväkodissa töissä pääkaupunkiseudulla. Kysy mitä haluat, vastaan niihin. Muistathan salassapitovelvollisuuteni.

[/quote]

Muistatko itse? Onko teillä näitä resupekka-lapsia joilla ei ole sadepäivinä kurahousuja? Tai jos on, on ne reikiä täynnä, kurarukkaset oli ehjät viimeksi 1990-luvulla. Ärsyttääkö koskaan?

Minkä kokoisessa päiväkodissa olet töissä?

Vierailija
5/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 2-vuotias oikeasti täysin turvassa päiväkodissa isompien 3-4 vuotiaiden seurassa vai joutuuko kiusatuksi tai pääsekö esim.kiipeämään ja putoamaan tai tukehtumaan pieneen esineesees sillävälin kun hoitajat tekevät jotain muuta?

Vierailija
6/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olet valmistunut?

Vierailija
7/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni en toimi. Toisaalta tuovathan vanhemmat siihen sellaista pientä lisäjännitystä, varsinkin jos ovat uudet vanhemmat. Mutta esimerkiksi saatan vilkaista puhelintani keskentyöpäivän, mutta jos vanhemmat ovat paikalla kännykäni ei ole näkyvissä. Joskus jännitän vanhempia enemmän vaikka työkokemusta on jo paljon. Mutta esimerkiksi sellaista en pidä soveliaana, että kun vanhemmat ovat paikalla niin esitän superaktiivista ja kun vanhemmat ovat lähteneet makaan vain sohvalla ja juon kahvia. Ei sellaista. 

Vierailija
8/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, mihin AP katosi?

Vierailija
9/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin painajaisvanhempi?

Vierailija
10/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron aina kaikki oleelliset päivän päätyttyä. Jos esim. lapsi on kaatunut asfaltille ja itkeskellyt. Läheltä piti tilanteita ei oikeastaan pääse tapahtumaan kun pitää huolta että terävät esineet, pahat kulmat, ovet ovat sijoitettuna turvallisesti sekä pitää lapsia jatkuvasti silmällä ja tietää missä he ovat jos itse on toisessa huoneessa käymässä. Toisaalta sekin riippuu  minkä ikäisiä lapsia on ryhmässä.

Vierailija
11/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.. En koe tarpeellisena mitään lahjoja. Sanat kuten kiitos päivän päätteeksi ovat minulle tärkeämpiä kuin mikään materia. Toisaalta jos jotain pitäisi sanoa, niin hyvä voisi olla esim joku marjapuska kotiin, tällöin muisto lapsesta säilyy aina.

Vierailija
12/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko itse? Onko teillä näitä resupekka-lapsia joilla ei ole sadepäivinä kurahousuja? Tai jos on, on ne reikiä täynnä, kurarukkaset oli ehjät viimeksi 1990-luvulla. Ärsyttääkö koskaan?

Minkä kokoisessa päiväkodissa olet töissä?

Ahaa näin saan paremmin selkeyttä mihin olen vastannut...

Siis joo kyllä, aivan tuttua! Kyllähän se sapettaa, mutta on muistettava ettei se ole lapsen syy vaan vanhempien. Toisaalta meillä on päiväkodissa varakurahousuja joita sitten käytellään.

Vierailija
13/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutteko vanhempis selän takana?

Vierailija
14/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:37"]

Onko 2-vuotias oikeasti täysin turvassa päiväkodissa isompien 3-4 vuotiaiden seurassa vai joutuuko kiusatuksi tai pääsekö esim.kiipeämään ja putoamaan tai tukehtumaan pieneen esineesees sillävälin kun hoitajat tekevät jotain muuta?

[/quote]

Yleensähän ryhmät ovat 0-3 ja 3-6v. 

Päiväkodeissahan minimoidaan varsinkin pienten esineiden määrä 0-3 vuotiaiden ryhmissä. Lisäksi huolehditaan siitä ettei lapsi pääse kiipeilemään. Lapset ovat kyllä turvassa siellä päiväkodissa. Meillä on suuri vastuu, joten miksi emme huolehtisi tälläisestä?

Vierailija
15/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:37"]

Milloin olet valmistunut?

[/quote]

2011 keväällä.

Vierailija
16/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:40"]

Pahin painajaisvanhempi?

[/quote]

Sellainen joka ei anna lapsen itse tehdä asioita, pukee lapsen itse kun on kotiinlähdön aika jos ollaan vielä sisällä vaikka lapsi ihan osaisi itsekin tehdä. Soittelee hoitajan yksityispuhelimeen työajan ulkopuolella. Ei hae sovittuna aikana lapsia hoidosta. Mutta kaikilla meillä on heikkouksia ;)

Vierailija
17/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koulutustaustaltasi "pelkkä amis" vai yo-pohjainen?

Vierailija
18/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:37"]

[/quote]

Yleensähän ryhmät ovat 0-3 ja 3-6v. 

Päiväkodeissahan minimoidaan varsinkin pienten esineiden määrä 0-3 vuotiaiden ryhmissä. Lisäksi huolehditaan siitä ettei lapsi pääse kiipeilemään. Lapset ovat kyllä turvassa siellä päiväkodissa. Meillä on suuri vastuu, joten miksi emme huolehtisi tälläisestä?
[/quote]

Niin, mitenköhän sitten esim.kiusaamista tapahtuu päivittäin monissa päiväkodeissakin? Kiva jos sinä olet ammattiylpeä ja vastuuntuntoinen. Monet eivät sitä valitettavasti ole.

Vierailija
19/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:45"]

Haukutteko vanhempis selän takana?

[/quote]

Puhumme rakentavasti vanhemmista ;). No ei vaan, en itse. Joskus kuulee kollegoiden päivittelyä. Yleensähän se on vain kateellisuutta. Turha kenenkään toisten kasvatusmetodeja haukkumaan, itseppähän näkevät työntuloksen sitten vanhenpana. En tarkoita mitään ruumillisia kurituksia niihin puutumme tai väkivaltaa.. Älkää ymmärtäkö väärin :D

Vierailija
20/38 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:53"]

Oletko koulutustaustaltasi "pelkkä amis" vai yo-pohjainen?

[/quote]

Pelkkä amis :)