Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

???? Yleinen käytäntö: stipendit OPETTAJIEN lapsille ??????

Vierailija
18.05.2015 |

Yläasteella oli sellainen käytäntö, että opettajat antoivat stipendejä toistensa lapsille. Minua asia harmitti joka kevät, koska keskiarvoni oli ysin paikkeilla ja sain useita kymppejä ja hirveän määrän ysejä, mutta en koskaan ainuttakaan stipendiä.

Se surkein lusmukin sai jonkun ihmeen "luokan positiivisin" -stipendin ja oli vielä melkoisen iso summa rahaa.

Ymmärrän kyllä, että kirjoittamattomasta säännöstä poikkeaminen olisi tietänyt opettajan lapsen jäämistä ilman stipendiä, mutta olisi joku voinut silti niin tehdä.

Mikä nykyään on käytäntö, onko muillakin mahdollisuus saada stipendi?

Seuratkaapa muuten tarkkaan miten teidän koulussa tehdään tänä keväänä!!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juuri näin. Meidän pojan luokalla ala-asteella ensin stipendin saivat kaikki opettajien lapset. Näitä oli kolme. Vanhemmat eivät  tietysti olleet samassa koulussa opettajina, mutta luokanopettaja tunsi kyllä kollegansa, harmitti paljon.

Vierailija
2/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettajana yläkoulussa ja minulla ei ole kyllä mitään käsitystä oppilaiden vanhempien ammateista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ala-asteella urheilijat sai joka kevät ja joulujuhlissa kaikki stipendit. Tarkoitan siis oikeita lajeja harrastaneita, kun hiihto.

Jossain vaiheessa sitä pieni koululainenkin havahtui, että "kappas tämä tapahtuu joka vuosi, vähän tylsää".

No tässä kaupungissa panostetaan vieläkin urheiluun.

Eikä minua vieläkään kinosta se urheilu :D

Vierailija
4/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsista vain yksi on saanut yhden kerran stipendin, vaikka kaikilla on ollut keskiarvo lähempänä kymppiä kuin ysiä. En usko, että kuopuskaan saa tänä keväänä, kun alakoulu loppuu, vaikka aivan loistava oppilas onkin. Lasten isä on siis opettaja, ja tuntuu, että opettajat nimenomaan välttävät antamasta stipendiä lapsille, joitten vanhempi on opettajana samassa koulussa.

Vierailija
5/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin oli meilläkin. Ja tietämys ja harrastuneisuus -stipendi uskonnosta meni papin tyttärelle. Maalaiskylä kyseessä.

Vierailija
6/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella näin oli, mutta toisaalta olivathan ne opettajien lapset hikkejä ja hyväkäytöksisiä. Opettajat ilmeisesti osaavat kasvattaa lapsensa, ovathan he kasvatustieteiden maistereita.

Yläasteella ja lukiossa en huomannut samaa, siellä olleiden opettajien lapset olivat ihan perusteinejä. Lukiossa yksi opettajan lapsi sai stipendin L-arvosanasta, mutta niin saivat kaikki muutkin L:n opiskelijat.

Vierailija
7/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:47"]

Noin oli meilläkin. Ja tietämys ja harrastuneisuus -stipendi uskonnosta meni papin tyttärelle. Maalaiskylä kyseessä.

[/quote]

No kai ny, jos kotona uskontoasioista puhutaan niin siitä sillon paljon tietääkin :D

Meillä meni yläasteen englannin kielen harrastuneisuus -stipendit kahdelle: toinen olin minä, toinen englannin opettajan lapsi. Tämä lapsi on asunut vanhempiensa kanssa Jenkeissä, itse osasin englantia leffojen ja pelien vuoksi.

Vierailija
8/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:49"]

Opettajat ilmeisesti osaavat kasvattaa lapsensa, ovathan he kasvatustieteiden maistereita.

[/quote]

Yleensä osaavat. Tiedän kuitenkin valitettavia tapauksia, joissa ei kasvatustulos ole onnistunut.

Vierailija
9/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se on mennyt niissä kouluissa jossa lapseni olleet . Turussa eräs open tytär sai abi vuonnaan noin 10 eri stibendia. Terveiset Norssiin!

Vierailija
10/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tapana niissä kouluissa joissa minä olin. Opettajan lapsi, keskiarvo 9.2-9.8, käytös 10 ja yhtenä vuonna sain stipendin (100 mk).

Vierailija
11/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vaan noin ollut. Kävin yläasteen 90-luvun lopulla. Yksi opettaja oli oman poikansa luokanvalvoja, koska kukaan muu opettaja ei halunnut sitä omalle luokalleen. Ei riitä sormet laskemaan kuinka monta kertaa poika mätti äitiään turpaan koulussa. Olisi saattanut kohu nousta pikkukylässä jos ko. poika olisi vielä stipendinkin saanut. Ei niitä stipendejä saanut ne hyvät ja kunnollisetkaan opettajien lapset.

Vierailija
12/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole opettajien lapset samassa koulussa oppilaina. Ison kaupungin etuja.

Vierailija
13/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ne opettajat nyt ihan noin tyhmiä ovat, mutta jos kukaan ei puutu heidän toimintaansa, saa "maan tapa" jatkua siinä koulussa pitkään.

Vierailija
14/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulussa ainakin näin.

Vierailija
15/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulussa ainakin jaetaan kaikenmaailman tsempparistipendejä kiusaajille, jotka ovat "parantaneet" tapojaan (kiusaavat piilossa). Pahoinpitelijäkin näkyi viime keväänä saavan stipendin, ei kylläkään ollut open poika tämä...

Vierailija
16/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mitä katkeruutta vielä vuosienkin päästä.

Vierailija
17/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niille stipendeille ole tietyt kriteerit, jotka liittyvät ihan muihin seikkoihin kun oppilaan vanhempien ammattiin. Saattaa tietysti olla, että opettajien lapset ovat keskimääräistä etevämpiä koulussa ja osaavat käyttäytyä, ja näin ollen heille menee keskimääräistä enemmän stipendejä. 

Vierailija
18/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä tsempparistipendit nyt on ihan eri asia, kuin oikeat stipendit.

Vierailija
19/19 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:52"]

Alakoulussa ainakin jaetaan kaikenmaailman tsempparistipendejä kiusaajille, jotka ovat "parantaneet" tapojaan (kiusaavat piilossa). Pahoinpitelijäkin näkyi viime keväänä saavan stipendin, ei kylläkään ollut open poika tämä...

[/quote]

MIksi alapeukutit? OLetko tsempparistipendin saaneen lapsen vanhempi? Kyllä jokainen tietää mikä tollasen stipendin tarkoitus on eikä usko, että se on hyvä koulumenestys...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä