Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"napanuora" jäänyt katkaisematta, miten vaikuttaa tulevaan avioliittoon?

Vierailija
18.05.2015 |

Morsiameni on todella läheinen vanhempiensa kanssa. Soittelevat muutaman tunnin välein, ja hän kertoo että todella raskasta olla parikinpäivää ilman heitä, jo 5 tuntia vanhempien lähdettyä luotamme hän kertoo että on jo ikävä.

Jos teemme jotain yhdessä, tuntuu välillä ettei mua olekaan kun hän on niin innoissaan isästään että unohtaa mut suorastaan. Ja sanoo että haluaisi ainakin päivän viikossa viettää vanhempien luona naimisiinmenon jälkeenkin! Tuskin koskaan olemme olleet yli 3 tuntia niin etteikö puhelin ois soinut kun isä tai äiti soittaa, ja hän raportoi kaiken mitä olemme tehneeet, ja jos he eivät soita niin hän soittaa väliaikatiedotuksen itse.

Kysyin kerran että miksi he kyselevät niin paljon ja hän sanoi että sehän on ihanaa että he ovat niin kiinnostuneita hänestä ja hän tykkää kovasti jutella heidän kanssaan. Ja että vanhemmat rakastaa niin paljon. Ja tuntuu että kuuntelee vanhempiaan kaikessa, ja hieman lapsekkaat ajatukset.

Onhan se toki hienoa ja vanhemmat tietysti tärkeimpiä, hehän ovat vuosikymmeniä hänestä huoltapitäneet ja perhettä. Olen vain alkanut miettiä, kun hän sanoo, että avioliiton jälkeen meistä tulee perhe, mutta kun en ole ikinä ennen näin voimakasta vanhempien puoleen kaipuuta kokenut itse tai nähnyt muissa, oon vain alkanut miettiä, että asettaako tämä jotain haasteita sitten tulevaa avioliittoa ja perhettä koskien, jos on tällainen tausta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:39"]

Tän on pakko olla provo. Mä olen nainen ja vaimo, mutta silti en pysty tajuamaan..ymmärtäisin jos se roikkuja olisi mies, mutta nainen..voi hyvää päivää! Äitini asuu 10 km:n päässä, isä kuollut. Soittelemme hieman useammin, ja näemme n. kerran kahdessa viikossa. Mutta tuon ap:n tilanne, huh! Mieti nyt vielä vähän!

[/quote]

Miksi tämmöinen käytös on hyväksytympää miehillä kuin naisilla, voisitko sinäkin perustella?

Vierailija
2/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:39"]

Tän on pakko olla provo. Mä olen nainen ja vaimo, mutta silti en pysty tajuamaan..ymmärtäisin jos se roikkuja olisi mies, mutta nainen..voi hyvää päivää! Äitini asuu 10 km:n päässä, isä kuollut. Soittelemme hieman useammin, ja näemme n. kerran kahdessa viikossa. Mutta tuon ap:n tilanne, huh! Mieti nyt vielä vähän!

[/quote]

Miksi tämmöinen käytös on hyväksytympää miehillä kuin naisilla, voisitko sinäkin perustella?

[/quote]

Miksi uskot/väität että omissa vanhemmissa tai äidissä roikkuminen olisi miehille jotenkin "hyväksyttävämpää"?

Miehenä pidän vastaavassa tilanteessa olevia "miehiä" aivan käsittämättöminä, avuttomina ja säälittävinä. En ikinä suosittelisi kenellekään naiselle mitään mammanpoikaa. 41v m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on liian sujuvaa tekstiä miehen kirjoittamaksi, ja tarina muutenkin epäuskottava.

Vierailija
4/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tapauksessa selkeä leimautuja on vaimokkeesi, luulenpa että ei tuosta itsenäisty vaikka siviilisääty muuttuisi. Sulla on vaihtoehtoja kaksi, joko jäät katselemaan tuota showta tai sitten jatkat matkaa ja etsit jo valmiiksi itsenäistyneen neitokaisen itsellesi.
Keskustele vaimokkeen kanssa asiasta ja kokeilkaa vaikka viikon reissua ulkomaille jonka tarkoitus on alunperin ottaa aikaa vain parisuhteelle, ei siis puhelimia yms. mukana reissussa, tai voi olla laukussa, mutta tarkoitus siis saada elämyksiä eikä puhua isin ja äitin kanssa puhelimessa.

Vierailija
5/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan multa

Vierailija
6/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sinänsä haittaisi, jos pysyt vävynä suosiossa. Eihän se ole ennenkuulumatonta, että sukupolvet ovat tiiviisti yhdessä. Taloudellinen ja lastenhoidollinen hyöty on varmasti merkittävä, ja on oltavakin noissa puitteissa. Joskin pienenä miinuksena lievä oman rauhan puute mutta voihan emäntää viedä välillä kahdestaan reissuun.

Vierailija
7/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo valmis avioliittoon

Vierailija
8/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastetta tulee riittämään aivan varmasti. En kyllä jaksais, tsemppiä.

Vierailija
9/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se haasteita tuo, jos kumpikaan osapuoli ei lue peliä sen suhteen, että milloin liika on liikaa. Läheiset välit ovat ihana juttu, mutta kyllä niihin kuuluu se, että ymmärretään sen uuden osapuolen näkökanta myös.

Vierailija
10/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa, hän itseasiassa sanoi että tajunnut nyt että miten paljon vanhempia kaipaa, että haluaisi että ainakin päivän viikossa asuttaisiin vanhempien luona, ja jos mulla kiireitä niin hän olisi siellä sitten. Kyllähän sitä pitää toiselle tilaa antaa ja tärkeitä asioita, mutta onko tää sellainen asia että siitä voisi oppia itsenäisemmäksi kun muuttaa lopulta kotoaan pois? Mä en osaa ajatella niinhyvin kun en ole tuntenut koskaan kaipuuta kotiin.

Vierailija
11/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla provo. Mä olen nainen ja vaimo, mutta silti en pysty tajuamaan..ymmärtäisin jos se roikkuja olisi mies, mutta nainen..voi hyvää päivää!
Äitini asuu 10 km:n päässä, isä kuollut. Soittelemme hieman useammin, ja näemme n. kerran kahdessa viikossa. Mutta tuon ap:n tilanne, huh! Mieti nyt vielä vähän!

Vierailija
12/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika raskaalta kuulostaa. Vaikka appivanhemmat olisivatkin leppoisaa sakkia. Morsiamesi pitäisi nyt katsella tätä sunkin kantilta. Jos ei kykene, niin miettisin kyllä jatkoa. Helpompaa nyt kuin tulevaisuudessa sitten.

Vierailija
13/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, onpa kummaa. Onkohan hän oikeastu huolissaan jomman kumman vanhemman terveydestä. Liekö jommalla kummalla vanhemmalla itsetuhoisuutta ja haluaa varmistella fiiliksiä.

Vierailija
14/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja morsiolla on ikää kuinka paljon? 13 veikkaan käyttäytymisen perusteella. Hänen pitää ensin itsenäistyä vanhemmistaan, ei tuosta muuten mitään tule.

Vierailija
15/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt normaali "perheestä irtautuminen" kokematta. Teineillä usein ilmenee kiukutteluna, ei kuulu sulle asenteena ja voimakkaana ystäviin tukeutumisena. Sun tyttöystävä on tässä asiassa jämähtänyt vaiheeseen ennen irtautumista.
Voi sitä riemua, kun lähdette matkalle appivanhempienne kanssa. Synnytyssalissa teitä on kolme ja asustelette yhdessä sitten lapsen synnyttyä. Uusi koti ostetaan äitin ja isin naapurista. Jos sinä ja appi olette eri mieltä, sinä häviät.

Vierailija
16/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo lähempänä 30-vuotta kuin 20. ja vanhemmat kyllä ihan terveitä. He ovat kyllä ihan mukavantuntuisia ihmisiä, vain erikoisen tuntuinen tilanne! Hänellä ei ole oikeastaan yhtään läheistä kaveria, sanoi ettei tarvitse sellaista, että riittää jos muutaman kerran vuodessa tapaa yhden kaverin, että hänelle riittää vanhemmat, ja oli jo ennen tapaamistamme ajatellut että jos ei löydä sopivaa miestä niin voisi asua aina vanhempien kanssa ja he olivat tukeneet tätä ajatusta! Näen kyllä että vanhemmat rakastavat kovasti, mutta mietin että onko tällainen karhunpalvelus sitten kasvattajana että pidetään niin kovasti huolta eikä vaadita mitään lapseltaan.

Vierailija
18/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, jos vanhemmat on niin kovasti kiinni elämässä, ettei edes ystäviä tarvitse, niin toi on jo sairasta. En vitsaile. Joskus morsiamesi kävelee tässä maailmassa yksin vanhempien mentyä, vai aikovatko he kuollakin yhdessä?

Vierailija
19/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä samanlainen tapaus, kolmiodraamassa mies, vaimo ja miehen äiti. Juurikin tämä mies oli niitä lapsia, joiden "ei tarvinnut" tehdä mitään kotitöitä lapsena. Äiti teki koulutehtäviäkin. Muutti nuorena opiskelijana poikien kimppakämppään, mutta palasi sieltä äitin ja isin luo, jossa asui perheen perustamiseen asti. Kovaa kovaa vasten joutuu nuori vaimo nyt usein laittamaan, kun anoppi tulee aivan iholle.

Vierailija
20/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä jaksaisi. Ja toisaalta toista ei voi pakottaakkaan olemaan erossa vanhemmistaan. Itse lähtisin suhteesta pois. Toivottavasti se herättäisi naisen uuden suhteen myötä, ellei sitten halua olla loppuelämänsä vanhapiika vanhempiensa luona.