Painoindeksi 45.4
Huoh. Aivan järjetön lukema. Pakko tehdä asialle jotakin. Tiedän kyllä mitä pitää tehdä, mutta multa puuttuu motivaatio! Mistä ihmeestä mä löydän sen ja saan pidettyä, että pääsen normaaliin painoon?!
Viikonloppuna kävin hiihtämässä ja eilen myös. Tänään kävin kävelyllä. Huomenna aion mennä kuntosalille heti aamusta, että ehdin käydä ennen töitä. Älkääkä tulko sanomaan, että ruokavalion muutos tärkeämpi koska mä tiedän sen! Mun on kuitenkin myös saatava kuntoa nostettua ja lihaksia parempaan kuntoon niin siksi myös liikuntaa.
Se vain, että miten saan pidettyä liikuntainnon yllä ja ruokavalion kurissa. Argh!
Mitat siis 168cm ja 128kg.
Kommentit (52)
Mieti jotkut konkreettiset palkinnot itsellesi aina kun olet päässyt tiettyyn etappiin.
Vierailija kirjoitti:
Mieti jotkut konkreettiset palkinnot itsellesi aina kun olet päässyt tiettyyn etappiin.
Hhmm, mitähän nämä voisi olla... Ensimmäisenä tuli mieleen, että kun paino tippunut tietyn verran niin saan ostaa itselle palkinnoksi villalankaa. :D
Ollapa noin laiha.
Terveisin 176cm, 151kg
Ajattele että se on myös terveydelle haitallista ja varmasti polvet eivät kestä iän loppuun, hae apua ammattilaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ollapa noin laiha.
Terveisin 176cm, 151kg
Älä nyt viitsi. Vaarallisen paljon painoa on mullakin. Painan vähemmän kuin sä, mutta vaikka vertaisi suhun niin en ole laiha. Eikä laiha ole mitenkään tavoiteltava asia vaan normaalipaino. Mä miellän laihan alipainoiseksi. Mun tavoite on päästä edes 70 kiloon jolloin olisin normaalipainoinen. Joidenkin mielestä varmaan edelleen kaamea läski, mutta se on sitten heidän ongelmansa.
Nyt mä lähden kuntosalille!
Vierailija kirjoitti:
Ajattele että se on myös terveydelle haitallista ja varmasti polvet eivät kestä iän loppuun, hae apua ammattilaiselta.
Niin kyllähän tämä on terveydelle todella haitallista. Toinen polvi oireilee, mutta se sai kesällä osumaa niin johtuu siitä. Toki tämä paino ei auta asiaa. En mä mihinkään ammattilaiselle mene, ei oikein nappaa sellainen. Teen mielummin yksin.
Jos sä jaksat hiihtää ja käydä salilla, niin ei kai sun nyt kauheasti tarvitse muuttaa syömisiä, että paino lähtee laskuun? Ota vaikka alkuun tavoitteeksi alle 100 kg. Normaalipaino voi olla vain haave, kun kroppa pyrkii korkeampaan "ominaispainoon".
70 kiloon on hurja matka ja näkisin, että Sinulle olisi upea saavutus päästä alle 100 kg:n painoon. Esim. 98,5 kg olisi sellainen, että pääsisit painoindeksin mukaan pari pykälää alemmaksi. Tuon painon jo kun saavuttaisit niin sitten kannattaa keskittyä siihen, että se pysyy ja eipä sitten haittaa jos laskee edelleen.
Täällä myöskin yksi ylipainoinen, eli 167 cm ja 95 kiloa ja surettaa kun 10 kiloa tullut kahden vuoden aikana etätöitä tehdessä. Teen pitkää työpäivää 9-12 h joka päivä ja energia ihan vähissä. Asiaa ei auttanut, että 16v koiravanhuksemme nukkui pois, eli liikkuminen ihan nollissa.
Hienoa ap!
Muista tehdä pieniä muutoksia, jotka tuntuvat siltä, että voit pitää ne loppuelämän. Ei siis mitään kuureja, ei liikunnan eikä ruokavalion suhteen. Muutosten pysyvyys on tärkeää.
Hyvä, että tiedät ruokavaliolla olevan isoin merkitys painonhallinnassa. Miten olet ajatellut muuttaa ruokavaliotasi näin aluksi, mitkä ovat ensiaskeleet?
Upeaa ap, että jaksat liikkua! Hiihtäminen on oikeasti hyvä laji, kuluttaa energiaa ja vahvistaa lihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö peili motivoi tarpeeksi?
Mikä saa sut kuvittelemaan, että tuollainen viisastelu ja selkeä v*ttuilu motivoi ketään pudottamaan painoa? Ei, se ei motivoi vaan saa lähinnä ärsyyntyneeksi ihmisten typeryydestä. Eikö millään mene jakeluun joillakin, että kannustaminen auttaa ei pään aukominen?!
Vierailija kirjoitti:
Jos sä jaksat hiihtää ja käydä salilla, niin ei kai sun nyt kauheasti tarvitse muuttaa syömisiä, että paino lähtee laskuun? Ota vaikka alkuun tavoitteeksi alle 100 kg. Normaalipaino voi olla vain haave, kun kroppa pyrkii korkeampaan "ominaispainoon".
No tavoite on kylläkin normaalipaino.
Hommaa koira niin on pakko lenkkeillä satoi tai paistoi.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa ap!
Muista tehdä pieniä muutoksia, jotka tuntuvat siltä, että voit pitää ne loppuelämän. Ei siis mitään kuureja, ei liikunnan eikä ruokavalion suhteen. Muutosten pysyvyys on tärkeää.
Hyvä, että tiedät ruokavaliolla olevan isoin merkitys painonhallinnassa. Miten olet ajatellut muuttaa ruokavaliotasi näin aluksi, mitkä ovat ensiaskeleet?
Pienemmät annoskoot, herkut minimiin (täysin herkuttomaksi en ala), katsoa tarkemmin ruoan sisältö esim. enemmän kasviksia.
Eikä tarvitse kenenkään alkaa soittamaan suutaan noita herkuista. En lähde siihen, että ei enää ikinä koskaan mitään herkkuja.
Kyse ei ole siitä, että ruokavalion muutos on tehokkaampaa vaan siitä, että niin kauan kun sokeriaineenvaihduntasi on sekaisin, liikunta lihottaa sinua. Lihottaa, ei laihduta. Hoida ensin insuliinitasosi hallintaan, jotta saat kehosi polttamaan rasvaa. Ennen sitä kehosi polttaa pääasiassa glukoosia ja ottaa kaikesta vähästäkin syömästä ruoasta rasvaa varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa koira niin on pakko lenkkeillä satoi tai paistoi.
No eikä hommata koska meitä on kaksi vuorotyötä tekevää ihmistä ja olisi väärin koiran kannalta kun ei pääse pissalle ja ulos tarpeeksi usein. Meillä on kissa joka pärjää paremmin yksin, on sisäkissa joka käy hiekka-astialla.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä, että ruokavalion muutos on tehokkaampaa vaan siitä, että niin kauan kun sokeriaineenvaihduntasi on sekaisin, liikunta lihottaa sinua. Lihottaa, ei laihduta. Hoida ensin insuliinitasosi hallintaan, jotta saat kehosi polttamaan rasvaa. Ennen sitä kehosi polttaa pääasiassa glukoosia ja ottaa kaikesta vähästäkin syömästä ruoasta rasvaa varastoon.
Ja ensimmäinen askel tähän on, että lopetat sokerin syönnin. Kokonaan. Kaikissa muodoissaan. Se kirpaisee pari päivää, mutta sen jälkeen on helppoa kuin saippuanteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ensimmäinen askel tähän on, että lopetat sokerin syönnin. Kokonaan. Kaikissa muodoissaan. Se kirpaisee pari päivää, mutta sen jälkeen on helppoa kuin saippuanteko.
Ja vielä, sanon tämän ammattiurheilijana, jonka paino nousi liikunnan ja diettaamisen avulla 120 kg:aan: et tule koskaan liikkumaan niin paljon kuin minä liikuin ja silti lihoin. Hoida ensin sokeriaineenvaihduntasi kuntoon. Korkeintaan pitkiä kävelylenkkejä pk-sykealueella siihen asti, että olet pudottanut 30 kiloa.
Mistä mulle motivaatiota?!