Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen muuttuu harhaiseksi humalassa?

Vierailija
17.05.2015 |

Mulla on eräs kaveri, joka tykkää ottaa viikonloppuisin ja useimmiten ihan kunnolla. Sillon kun hän ottaa sen päälle 10kaljaa, hän muuttuu vainoharhaiseksi ja jopa harhaiseksi. Yhden kerran hän kännissä rupesi selittämään jotain ufoista ja viime yönä kuulin kun hän puhui itsekseen. "Ota se huppu pois päästä.. No minne se nyt ehti mennä?!". Hän ei siis käytä mitään lääkkeitä, juo vaan kaljaa. Hänestä muuttuu myös todella agressiivinen. Viime yönäkin hän tuli itkien luokseni ja väitti minun nähneen lyövän poikaani, vaikka mulla ei edes ole lapsia! Selvinpäin hän on suht. normaali.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:31"]Sitä mäkin mietin. Hän on eritysen kiinnostunut puhelimista ja tietokoneista. Niitä jaksaa rassata päivät pitkät. Tietää kaiken niistä ja hän on jopa itsekkin sanonut, että taitaa olla jotenkin pakkomielteinen niistä. Hän sai lapsen vaimonsa kanssa n. Vuosi sitten, ja hän ei vieläkään usko, että lapsi on hänen vaikka isyystesti on tehty. Riittäisi vaikka mitä kerrottavaa hänestä. Ap
[/quote]

Kerro. Mua kiinnostaa todella, koska joudun miettimään näitä myös.

Vierailija
22/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy alkoholi kaikille, se on ihan totta. Olen yrittänyt viedä hänen ajatuksiaan positiiviseen suuntaan ja kun hirveä känni iskee päälle niin yrittänyt laittaa nukkumaan. Puhuu vaan jatkuvasti itsestään, kuinka kamalan vaikeaa hänellä on ja kuinka hyvä ihminen hän on kun on tehnyt sitä ja tätä. Ei kuuntele muita, puhuu vain itsestään. Sitten välillä just muuttuu todella harhaiseksi ja paranoidiksi. On hakannut entistä vaimoaan ja on hakannut nykyistäkin. Yhden kerran olin paikalla ja soitin poliisit paikalle, sen jälkeen ei ole enää vaimoaan hakannut vaikka lähellä on käynyt. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvinpäin tämä mies on oikeastaan ihan hyvä tyyppi, mitä nyt välillä saa raivonpuuskia jos jokin asia ei mene hänen haluamallaan tavalla. Kokee myös itsensä ulkopuoliseksi ja jatkuvasti väittää kaikkien puhuvan hänestä pahaa. Tuppaa mielistelemään ihmisiä ostamalla kalliita lahjoja ihan ilman syytä. On kärsinyt joskus alkoholiongelmasta, mutta hallitsee sen nykyään ihan okei. Kaikki lomansa kyllä ryyppää. Lääkkeitä ei käytä. Ei ole ikinä kokeillut huumeita. Ap

Vierailija
24/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, vaikka hän itse tekisi jotain väärin niin silti heittäytyy uhriksi ja laittaa kaiken muiden syyksi. Ap

Vierailija
25/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava kuvittelee vaikka mitä. Näkee vaikka mitä salaliittoja, muut on tietysti vakavasti sairaita ja voivat pimahtaa minä hetkenä tahansa. Mitään johtoja ei voi pitää seinässä, kun salakuunnellaan. Pelkää sairaalloisen paljon vähän kaikkea. Imee pelkoa ja turvattomuutta uutisista ym. ei tajua omien sekoilujen ja esim. luettujen uutisten välillä. Uskoo olevansa jonkinlainen agentti, joka aina välillä työtehtävissä. Valehtelee. Korkeassa asemassa. Selvinpäin muuttuu joskus tosi jännittyneeksi, pakko-oireinen, muuta kummaa selvänä ei ole. Tosin saattaa yhtäkkiä muuttua tosi tunnekylmäksi.

Vierailija
27/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hankalaa kyllä on vetää raja onko pöpi myös selvänä.

Vierailija
28/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kun vaikuttaisi siltä, että päässä vippaa selvänäkin. Alkoholi vaan tuo oireet paremmin esiin. Ap

Vierailija
29/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseenkin voi liittyä psykoottisuutta. Se on aika huonosti tunnettu ilmiö.

Vierailija
30/32 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys on aika liukuva käsite. Toiset ovat taipuvaisempia maagiseen ajatteluun ja psykoottisluonteisiin ajatuskulkuihin kuin toiset. Miettikää nyt, telkkarista tulee tälläkin viikolla ohjelmia, joissa täysin toimintakykyiset, arkielämässä hyvin pärjäävät ihmiset kertovat sieppauskokemuksistaan ja avaruusoloiden heihin istuttamista antureista. Jotkut ovat aina varmoja, että naapuri/isoveli/KGB kyttää, jotkut tykkäävät salaliittoteorioista, toiset soittelevat ennustajille, jotkut pitävät elämänohjeenaan parituhatta vuotta vanhoja paimentolaiskertomuksia jne. Joissain varmasti känni laukaisee noita ajatuskulkuja ja kun kielenkannat ovat vähän tavallista löyhemmässä niin ei osaa noita niin peitelläkään niin kuin normaalielämässä. Alkoholipsykoosi tai alkoholivieroitusoireisiin liittyvä psykoosi on kokonaan toinen juttu, näistä seuraa yleensä sairaalareissu ja pahimmillaan hengenlähtö.

Ja onhan alkoholi vahvasti psyykeeseen vaikuttava aine. Itsekin sen huomaa, että kovassa humalassa voi oikeasti sanoa/tehdä melkein ihan mitä tahansa, eikä kyse ole todellakaan siitä, että alkoholi paljastaisi jonkun todellisen minän, vaan sitä saattaa vaan höpöttää ihan puuta heinää. Kauheassa krapulassa taas olo on hauras ja syyllisyydentuntoinen, tuntuu herkästi, että kaikki ihmiset huomaa ja katsoo paheksuvasti ja ryyppäämisen jälkeen on helposti pari päivää vähän alavireinen. Ja liskojen yö ahdistuksineen ja hikoiluineen on  käsittääkseni monelle tutut käsite, vaikka itse en sellaista ole koskaan kokenutkaan.

Vierailija
31/32 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:43"]Selvinpäin tämä mies on oikeastaan ihan hyvä tyyppi, mitä nyt välillä saa raivonpuuskia jos jokin asia ei mene hänen haluamallaan tavalla. Kokee myös itsensä ulkopuoliseksi ja jatkuvasti väittää kaikkien puhuvan hänestä pahaa. Tuppaa mielistelemään ihmisiä ostamalla kalliita lahjoja ihan ilman syytä. On kärsinyt joskus alkoholiongelmasta, mutta hallitsee sen nykyään ihan okei. Kaikki lomansa kyllä ryyppää. Lääkkeitä ei käytä. Ei ole ikinä kokeillut huumeita. Ap
[/quote] Ei kyllä kuulosta, että handlaisi alkoholin kovin hyvin.. Jos menee noin sekavaksi ja silti pakko juoda joka vkloppuna se 10+.

Vierailija
32/32 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi aiheuttaa joillekin psykoosia. Joskus psykoosi on lyhytkestoinen ja siitä seuraa useiden päivien vainoharhaisuutta joka ilmenee mm mustasukkaisuutena tai muun tyylisenä hämmentyneenä oloa. Joskus psykoosi kestää vain humalan ajan. 

Alkoholi aiheuttaa 8x voimakkaammin psykoosia kuin kannabis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi