Kuinka lapsen eristyksestä tehdään virallinen tartuntatautuviranomaisen päätös niin, että huoltajalla
Kommentit (36)
Eli koronaa sairastavan alle 12-vuotiaan lapsen kanssa ei voi enää olla kotona kuin 3 päivää? Sitten lapsi pärjää loput 7 yksin vanhemman ollessa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Eli koronaa sairastavan alle 12-vuotiaan lapsen kanssa ei voi enää olla kotona kuin 3 päivää? Sitten lapsi pärjää loput 7 yksin vanhemman ollessa töissä?
Kai sitä saa olla, mutta palkatontahan se taitaa olla
Eli siis kotiin jätetään nykyisillä ohjeilla alle 12-vuotias yksin, jos vanhemmalla ei ole varaa olla palkattomalla?
En tiedä, itse olin karanteenissa jo enne joulua, vieläkään ei ole mitään virallista lappua tullut.
No eipä missään , kun testeihin ei pääse.Katsos, kun täällä Suomessa lapset eivät sairasta tai levitä lainkaan koronaa niin on hallitus päättänyt.
Samalla tavoin kuin lapsella olisi normaali flunssa.
Paras vaan toivoa että saisit itsekin oireita (mielellään lieviä toki), että voisit jäädä itsekin lasta hoitamaan. En kyllä tiedä miten siihenkään enää mitään virallisia päätöksiä saa, mutta harva työnantaja on niin pöljä että oireisia patistaa töihin.
Meillä ilmoitettiin päiväkodista, että oireisen pitää olla vähintään 5 päivää poissa ja 2 päivää oireeton (jos oireita ollut yli 3 päivää). Ilmeisesti ollaan sitten omasta pussista.
Miksei tästä löydy mitään tietoa edes googlettamalla?
Meilläkin ilmoitettiin koulusta, että on oltava vähintään 5 päivää poissa. Onko ekaluokkalainen nyt torstain ja perjantain yksin sairaana?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ilmoitettiin päiväkodista, että oireisen pitää olla vähintään 5 päivää poissa ja 2 päivää oireeton (jos oireita ollut yli 3 päivää). Ilmeisesti ollaan sitten omasta pussista.
Ei päiväkoti voi tällaista ohjetta laittaa.
Laiton.
Haet itse Kelalta niiltä päiviltä joilta et saa palkkaa, lääkärintodistus pitää olla alle 16-v eristyksestä.
Kysy omalta työpaikaltasi. Meillä saa olla 3 päivää palkallisena ja loput palkattomana. Virallista karanteeni- tai eristystodistusta ei enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei päiväkoti voi tällaista ohjetta laittaa.
Laiton.
Jyväskylän kaupungin ohje alle 12-vuotiaille, niin päiväkodit kuin koulut.
Vierailija kirjoitti:
Haet itse Kelalta niiltä päiviltä joilta et saa palkkaa, lääkärintodistus pitää olla alle 16-v eristyksestä.
No se lääkärintodistustahan tässä just tökkii. Meillä sai palkan suoraan ja työnantaja haki rahat Kelasta, mutta ei toimi enää, koska sitä lääkärintodistusta ei saa mistään, koska ei pääse edes testiin.
Vierailija kirjoitti:
tässä on linkki alapeukuttajalle, mutta selkokielistä käännöstä joudut pyytämään sieltä
Ei mitenkään tehdä enää.