Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiysvapaalta kesäloman kautta hoitovapaalle?

Vierailija
18.01.2022 |

Äitiysvapaani loppuu huhtikuun lopussa. Ajattelimme miehen kanssa että hän jäisi toukokuuksi isyysvapaalle, jolloin minun sitten pitäisi palata töihin. Onko kuitenkin mahdollista tehdä niin, että minä jäisin töistä suoraan kesälomalle eli voisimme miehen kanssa olla yhtä aikaa kotona? Kesäkuun koittaessa mieheni palaisi töihin ja minä jäisin hoitovapaalle. Minulla olisi tarpeeksi lomapäiviä että voisin kuukauden olla lomalla. Onko tällainen "kikkailu" mahdollista?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on, mutta sitä työpaikkaa ei taida olla enää sitten tuollaisen tempun jälkeen.

Vierailija
2/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on, mutta sitä työpaikkaa ei taida olla enää sitten tuollaisen tempun jälkeen.

Ei kai vakituisesta työsuhteesta pysty irtisanomaan ihan heppoisin perustein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pitänyt viime kesänä lainkaan lomaa vai miten sinulle on kertynyt noin paljon vuosilomaa? Perhevapailla vuosilomaa kertyy vain noin 6 kk ajalta.

Vierailija
4/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joutuu pitämään vuosilomat pois ennen hoitovapaata, työnantaja ei maksa rahana.

Vierailija
5/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma työnantajalla olisi lakisääteisten vuosilomien kanssa?

Vierailija
6/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koet, että tuossa olisi jokin ongelma, teoreettisesti?

Vierailija
7/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy työnantajalta

Voi se vaatia sua duuniinkin

Vierailija
8/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kysy työnantajalta

Voi se vaatia sua duuniinkin

Ei voi. Vuosilomalla ja perhevapaalla olevaa ei voi vaatia duuniin.

Vierailija
9/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pitänyt viime kesänä lainkaan lomaa vai miten sinulle on kertynyt noin paljon vuosilomaa? Perhevapailla vuosilomaa kertyy vain noin 6 kk ajalta.

Pidin kolme viikkoa kesälomaa ja jäin siitä sitten äitiyslomalle. Säästövapaita minulle on jäänyt parilta vuodelta 6. Itsekin kyllä ihmettelin että miten on niin monta lomapäivää käytettävissä, täytynee vielä varmistaa että lukema on oikein... Ap

Vierailija
10/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kuulostaa jotenkin huijaamiselta että tuolla tavalla voitaisiin olla yhtä aikaa kotona miehen kanssa. Ja ajattelin että onko inhottavasti tehty työnantajaa kohtaan, että palaan "töihin" mutta olen kuitenkin kesälomalla. :D Vaikka siis eihän siinä periaatteessa ole työnantajalle eroa olenko sen toukokuun lomalla vai hoitovapaalla, koska kuitenkin olen jäämässä kotiin ja joka tapauksessa työnantaja joutuu minulle sijaisen etsimään. Ap

Vierailija
11/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kollega tehny just noin. Kyllä sillä työpaikka tulee olemaan, mut eri esimies ja kollegat. Ja kiitos vaan sen sijainen on ihan hullu

Vierailija
12/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin äitiysvapaalta kesälomille ja niiden loputtua hoitovapaalle. Työnantajalla ei ollut mitään sitä vastaan, kun kuitenkin ilmoitin asiasta hyvissä ajoin.

Vierailija
13/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kuulostaa jotenkin huijaamiselta että tuolla tavalla voitaisiin olla yhtä aikaa kotona miehen kanssa. Ja ajattelin että onko inhottavasti tehty työnantajaa kohtaan, että palaan "töihin" mutta olen kuitenkin kesälomalla. :D Vaikka siis eihän siinä periaatteessa ole työnantajalle eroa olenko sen toukokuun lomalla vai hoitovapaalla, koska kuitenkin olen jäämässä kotiin ja joka tapauksessa työnantaja joutuu minulle sijaisen etsimään. Ap

Ihan normisettiähän tuo on. Meillä tosin ei saa säästövapaita minkään perhevapaan jatkoksi, joten tarkista, onko teillä sama systeemi.

Vierailija
14/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit tehdä noin. Olen itsekin ollut vuosilomalla, ja puolisoni samaan aikaan perhevapaalla.

Ilmoitat vaan ajoissa työnantajalle. Eikä sitä oikeasti kiinnosta mitä puolisosi tekee sillä aikaa kun sinä olet lomalla. Sitäpaitsi monet työnantajat pitävät siitä, että työntekijät pitävät lomansa ajallaan eivätkä jätä niitä säästöön. Äitiys- ja perhevapaalta sitäpaitsi kertyy lomat normaaliin tapaan.

Vierailija
15/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa mun tuntemista äitiyslomailijoista on tehnyt just noin. Että pitää kesälomat äitiysloman perään ja siitä jatkaa hoitovapaalle. Eikai se työnantaja tiedä, että isä on isyysvapailla, eikä sille kuulukkaan jos olet kesälomalla. En nää mitään haittaa, eikä kenenkään pitäisi tuosta mieltää pahottaa.

Vierailija
16/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tollainen ei olis käynyt edes mielessä, työnantaja ilmoitti mulle, et lomat pidetään pois ennen hoitovapaan alkamista. En ollut kans tajunnut, että lomia oli kertynyt ihan normaalisti myös äitiyslomalla ollessa.

Isyysvapaiden kanssa et voi itse nostaa tukia samaan aikaan, mutta Kelaa eikä työnantajaa kiinnosta pätkääkään, mitä sä sillä ajalla teet ku mies pitää isyysvapaita. Mä ajattelin tehdä niin, että jätän vaan kotihoidon tuen hakematta sille ajanjaksolle, kun mies on isyyslomalla, sen pitäis käsittääkseni onnistua vallan mainiosti. Kotihoidon tuki on niin pieni raha, ettei se tunnu taloudessa juurikaan, vaikka jättäis 1,5kk hakematta.

Vierailija
17/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkku miehenä täytyy kysyä kuinka pitkästä ajan jaksosta kaiken kaikkiaan on kyse?

Vierailija
18/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kertyi täydet lomat ja hoitovapaalla samoin. Olen nyt kahdesti kysynyt palkkiksesta, että onko lomat varmasti laskettu oikein. En ollut töissä 2 vuoteen, mutta minulla on 2 vuoden pitämättömät lomat. Pekkasia sentään ei kertynyt...

Vierailija
19/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kertyi täydet lomat ja hoitovapaalla samoin. Olen nyt kahdesti kysynyt palkkiksesta, että onko lomat varmasti laskettu oikein. En ollut töissä 2 vuoteen, mutta minulla on 2 vuoden pitämättömät lomat. Pekkasia sentään ei kertynyt...

Hei mulla sama juttu! Kovasti puhuttiin, ettei hoitovapaalta kerry lomaa. Myös äitiysloman aikana kertyneet lomat pidin pois alta eikä omien laskelmien mukaan mitään lomia pitäis enää olla. Nyt sit palasin töihin vähän aikaa sitten ja hittovie, siel on yli kuukauden edestä lomia vielä pitämättä 😄

Harmainta hajua mistä ne kertyi, mutta hei, en valita yhtään!

Vierailija
20/20 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinkku miehenä täytyy kysyä kuinka pitkästä ajan jaksosta kaiken kaikkiaan on kyse?

23kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän