Anopin outo käytös
Teimme kotona remonttia olohuoneeseen. Anoppi tuli yllättäen käymään. Ei sanonut mitään koko rempasta vaikka huone todella kaunis monen mielestä. Ei edes käynyt huoneessa ja oli todella omituisen oloinen. Lapsia välillä hoitaa mielellään joskus yö kylässäkin lapsetkin kun anoppi haluaa. Nyt kun oli remonttia ei suostunut lapsiakaa ottamaan, yhtenä päivänä oli pari tuntia lapset hoidossa ja anoppi soitteli jo hermostuneena että lapset haluavat kotiin. Mitä ei ikinä ole tehnyt. Tiesi että hommat menossa.Huone todella jo kaipasi remppaa ja oli vanha. Miksi käyttäytyi näin?
Kommentit (32)
Olisit kysynyt että "mitäs muuten pidät tästä meidän uudistetusta olkkarista", ja viitonut seuraamaan sua sinne. Jos ei olisi tullut niin sitten olisi passannut ihmetellä.
Ehkä hänellä on ihan omia huolia, esim. terveyden suhteen, ja sinä yhdistät remontin siihen ihan suotta. Tai sitten olet niitä naisia, jotka tuhlaavat kaikki rahat ulkokultaisiin asioihin, ja häntä ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:57"]Nyt syy selvisi mies kysyi. Anoppi sanoi että lapset eivät nyt voi olla kuin kotonaan, seinät ovat kuulema liian hionot. Lasten pitää saada hänen mielestä vapaasti leikkiä eikä liian hionoja pintoja saa olla ja remonttiaika on kuulema lapsilta pois.
[/quote]
Seinilläkö teillä lapset leikkii vai miten ne anopin miekestä estää leikkimisen?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:57"]Nyt syy selvisi mies kysyi. Anoppi sanoi että lapset eivät nyt voi olla kuin kotonaan, seinät ovat kuulema liian hionot. Lasten pitää saada hänen mielestä vapaasti leikkiä eikä liian hionoja pintoja saa olla ja remonttiaika on kuulema lapsilta pois.
[/quote]
No onko teillä jotain kalliita tapetteja tai sellaisia mitä ei voisi sitten lasten kasvettua vaan pakkeloida vähän ja maalata uudestaan?
onko perusteltua ajattelua vai vaan nuukuutta tms?
[/quote]Ihan perus nätti tapetti. Eikö perheillä ole tapetteja
[/quote]
harvemmin näkee lapsiperheissä siistejä tapetteja. yleensä tapetit ei kestä lasten rähmimistä kauaa. Jos nyt oli raskasta laittaa tuo tapetti, niin entäs parin vuoden päästä?
ei sillä, tietenkin kiva että itse pidätte, koitan vaan ymmärtää anopin näkökulmaa tässä! Onnea kauniista huoneesta! Kyllä kotona kuuluu viihtyä.
Ehkä hän on katsonut liikaa kemikaalien haittavaikutuksista kertovia dokkareita ja siksi suhtautuu neuroottisesti. Sano että ostit vehkan, kun se imee remonttihuuruja, katso ymmärtääkö mistä puhut :)
Kas kun ei ollenkaan juolahtanut mieleen, että ehkä anoppisi ei kirjoita tällä palstalla. Kai te ymmärrätte sen verran toistenne puhetta, jos olette molemmat suomalaisia, että voit tiedustella asiaa suoraan häneltä itseltään.
Ja tule sitten kertomaan meillekin, mitä hän vastaa.
Kateellinen epäkypsä ihminen. Olet vienyt hänen rakkaan poikansa...
Minä en yhtään ymmärrä näitä anoppi-juttuja ja arvuutteluja keskustelupalstoilla :D. Eikö siltä anopilta voi kysyä suoraan mitä hän ajattelee, jos niin kovasti kiinnostaa? Olen itsekin anoppi, mutta en minä puutu lapseni perheen remontteihin ja muihin asioihin. Vastaan kyllä, jos mielipidettä kysytään, ja vaikka ei kysytäkkään, niin pyrin aina antamaan rohkaisua heidän valitsemiinsa asioihin. Asiathan ei minulle kuulu. Silti, vaikka kuinka yrittää anoppina olla poliittisesti korrekti ja etäinen lapseni perheen asioiden ja henkilöiden suhteen, saan usein miniältä potaskaa niskaan säkkikaupalla :D. Ehkä se on anopin osa olla miniän turhautumisten ja pahan olon kaatopaikkana. Näyttää siltä, että juuri näin on tässäkin keskustelun tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:30"]Minä en yhtään ymmärrä näitä anoppi-juttuja ja arvuutteluja keskustelupalstoilla :D. Eikö siltä anopilta voi kysyä suoraan mitä hän ajattelee, jos niin kovasti kiinnostaa? Olen itsekin anoppi, mutta en minä puutu lapseni perheen remontteihin ja muihin asioihin. Vastaan kyllä, jos mielipidettä kysytään, ja vaikka ei kysytäkkään, niin pyrin aina antamaan rohkaisua heidän valitsemiinsa asioihin. Asiathan ei minulle kuulu. Silti, vaikka kuinka yrittää anoppina olla poliittisesti korrekti ja etäinen lapseni perheen asioiden ja henkilöiden suhteen, saan usein miniältä potaskaa niskaan säkkikaupalla :D. Ehkä se on anopin osa olla miniän turhautumisten ja pahan olon kaatopaikkana. Näyttää siltä, että juuri näin on tässäkin keskustelun tapauksessa.
[/quote]Entinen miniäkään ei tullut toimeen hänen kanssa
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:30"]
Minä en yhtään ymmärrä näitä anoppi-juttuja ja arvuutteluja keskustelupalstoilla :D. Eikö siltä anopilta voi kysyä suoraan mitä hän ajattelee, jos niin kovasti kiinnostaa? Olen itsekin anoppi, mutta en minä puutu lapseni perheen remontteihin ja muihin asioihin. Vastaan kyllä, jos mielipidettä kysytään, ja vaikka ei kysytäkkään, niin pyrin aina antamaan rohkaisua heidän valitsemiinsa asioihin. Asiathan ei minulle kuulu. Silti, vaikka kuinka yrittää anoppina olla poliittisesti korrekti ja etäinen lapseni perheen asioiden ja henkilöiden suhteen, saan usein miniältä potaskaa niskaan säkkikaupalla :D. Ehkä se on anopin osa olla miniän turhautumisten ja pahan olon kaatopaikkana. Näyttää siltä, että juuri näin on tässäkin keskustelun tapauksessa.
[/quote]
paistaahan tuo sinunkin asenteesi läpi aika selvästi. Ei munkaan anoppi "tahallaan" ole ollenkaan ilkeä tai puutu meidän asioihin, mutta aivan todella törkeitä sammakoita päästelee välillä suustaan. Usein en sano mitään, mutta joskus kun olen ottanut asian puheeksi esittää niin ymmärtämätöntä ja viatonta. Että eihän hän nyt sillä tavalla tarkoittanut, vaikka tasan tarkkaan tarkoitti.
Ihmiset, jotka panevat keskustelupalstoille tällaisia aloituksia ja kirjoituksia, eivät ole mielestäni ihan täysjärkisiä. Mistä helvetistä täysin tuntemattomat ihmiset voivat antaa vastauksia tälläisiin henkilökohtaisiin purkauksiin täysin tuntemattomista henkilöistä. Tämä on niin absurdia, ei tällaista voi ymmärtää.
Kai nyt jokainen saa laittaa just sellaisen tapetin kun haluaa :DDD