Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4päivää laskettuun aikaan

Vierailija
17.05.2015 |

ja mietitään tässä miehen kanssa, että miten sinne ambulanssiin menen, laitanko housut vai en? Varmaan pienin ongelma siinä vaiheessa, mutta häiritsee.. Miehen mielestä sinne mennään pillu paljaana, itse ajattelin laittaa legginsit ja siteen pikiareihin suojaksi. Miten teillä on tämä hoidettu? Voiko muuten synytyksessä vasta tulla raskausarpia vaikka niitä ei ole raskauden aikana ilmaantunut? Miten siihen kipuun voisi valmistautua?

Kommentit (242)

Vierailija
41/242 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:32"]ei se lanssikaan ilmainen ole....jos viidestäkympistä on kiinni, niin mitäs kun tulee yllättäviä menoja lapsen kanssa?
[/quote]

Sitten pyydetään vaikka lainaa. On meillä aina jonkinverran hätävaraa. Kerropa mulle joku yllättävä meno lapsen kanssa, niin vastaan miten se hoidetaan.

Vierailija
42/242 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuten ollut työharjoitteluissa kolmessa eri päiväkodissa 0-3 vuotiaiden ryhmässä ja olen hoitanut serkkuja vauvoina/taaperoina ja päihdekuntoutuksessa äidit jättivät vauvat aina minun hoitoon, kun lähtivät tupakille, joten kyllä mä jotakin tiedän vauvan/lastenhoidosta. Kerron tämän, koska tässä ketjussa on noita epäilijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/242 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen neuvolassa..

Vierailija
44/242 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten mitään kommentoimatta, mä kävelin sairaalaan ihan vaatteet päällä, kun supistuksia tuli 5 minuutin välein. :D

Vierailija
45/242 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:57"]Muuten mitään kommentoimatta, mä kävelin sairaalaan ihan vaatteet päällä, kun supistuksia tuli 5 minuutin välein. :D
[/quote]

No mä en kävelisi tuta matkaa mikä sairaalaan tulee vaikka en olisi raskaana ikinä mistään hinnasta, voisi mennä aika kauan.

Vierailija
46/242 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:57"]Muuten mitään kommentoimatta, mä kävelin sairaalaan ihan vaatteet päällä, kun supistuksia tuli 5 minuutin välein. :D [/quote] No mä en kävelisi tuta matkaa mikä sairaalaan tulee vaikka en olisi raskaana ikinä mistään hinnasta, voisi mennä aika kauan.

[/quote]

Joo, ei pitkää matkaa kantsikkaan. Mulla oli vaan kilsa. Tuli vaan mieleen. :)

Vierailija
47/242 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:21"]Ei luoja. Olisiko teidän pitän miettiä kuitenkin lapsentekoa myöhemmälle ajalle. Rikostaustoilla ette pysty oikein koskaan tekemään kunnon työtä, jos palaudutte työkyvyttömyys "lomalta", koska sellainenki mahdollisuus on. Vaikka kannabis nyt on luonnontuote jne. mutta se, että pössyttelisitte kotona sitä sillo tällö, ei tee hyvää lapselle ja sen kehitykselle. Ja tossa, kun sanoit, että ei tule koskemaan. Kyllä tulee. Asioilla on välillä kääntöpuoli.. jos kotona tehdään, niin kyllä se tulee olemaan lapselle ihan samanlaista kokeilua. Onko sitte kiva, ku lapsi masentuu isänsä takia, joka joutuu sairautee liittyvää lääkettä syömään.

NYT loppu se pössyttely ja Mies kunnon virkistyshoitoon ja ELÄMÄ ETEEN. Lapsi voi hyvin, kun vanhemmatkin voi. 
[/quote]

Ei olla polteltu koko raskausaikana eikä tulla polttamaan lapsen nähden ikinä. Ei se tule päihteisiin koskemaan.
[/quote]

Kuulostaa aika naiivilta uskoa tuohon, ettei lapsi koske päihteisiin. Toivon, että oma lapsi ei koske päihteisiin, mutta en ikinä menisi sanomaan, ettei se tee niin. Oma lapsi on 2-vuotias. Teidän lapsenne ei ole vielä edes syntynyt, mutta tiedät, ettei se koske ikinä päihteisiin.

Vierailija
48/242 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pikkuinen syntyy pian! Kärsin kivuista.

Vierailija
49/242 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ambulanssin tarpeen syy selvisi teille. Ette nimittäin välttämättä olisi saaneet sitä lainkaan, jos ette olisi osanneet kertoa syytä hätäkeskukselle.

Kannattaa selvittää sossusta etukäteen myös, maksavatko miehen sairaalamaksut perhehuoneesta, jos olitte sellaista kaavailleet. Sehän ei ole välttämätön terveysmeno.

Vierailija
50/242 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:34"]Hyvä että ambulanssin tarpeen syy selvisi teille. Ette nimittäin välttämättä olisi saaneet sitä lainkaan, jos ette olisi osanneet kertoa syytä hätäkeskukselle.

Kannattaa selvittää sossusta etukäteen myös, maksavatko miehen sairaalamaksut perhehuoneesta, jos olitte sellaista kaavailleet. Sehän ei ole välttämätön terveysmeno.
[/quote]

Niinpä. Jos perhehuone satuttais saamaan, niin se me voidaan maksaa vaikka itse, kun en missään nimessä haluais jäädä ilman miestä sairaalaan, eikä sekään halua yksin tulla kotiin.

Vierailija
51/242 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:33"]

Kävin päivällä siellä neuvolassa ja kysyin kyyti asiaa. Vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt ja lapsivettä ei ole kovin paljon (kuitenkin ihan tarpeeksi viikkoihin nähden) on pieni vaara, että napanuora menee kaulan ympäri, jos synnytys alkaa vesien menolla siinä tapauksessa siis jos vedet menee, ennen kuin lapsi on kiinnittynyt soitetaan tämän takia ambulanssi. Muussa tapuksessa kelan taxi, koitetaan keretä saada sossusta maksusitoumus taxiin. Terveydenhoitaja kehuu meitä aina, kun nähdään.

[/quote]

Mistä se kehuu?
[/quote]

Sanoo aina, että taustoistanne huolimatta teistä tulee varmasti todella hyvät vanhemmat ja että olette luoneet lapseenne jo nyt paljon paremman yhteyden, kun useimmat ensimmäistä lastaan odottavat, teidän pitäis tulla perhevalmennukseen puhumaan muille esikoista odottaville.
[/quote]

Kertoisitteko valmennuksessa ajatuksesta mennä perse paljaana lanssiin?

Vierailija
52/242 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:12"]Lapsivesi saattaa tulla kertaryöppynä tai hiljakseen tiputellen. Mulla kerkes vedet tulla kotona ollessa, eikä taksissa enää mitään "vahinkoja" sattunut, vaikka toki varauduin kyytiin paksun pyyhkeen kanssa. Ja housut jalkaan vaan, ei siellä sairaalassakaan viitsi odotushuoneen käytävillä kulkea arse paljaana ;) Ja olethan ainakin henkisesti varautunut esim siihen, että ne vedet holahtaakin jossain kauppareissulla tai iltalenkillä jne, jolloin joudut märissä housuissa liikkumaan paikasta A paikkaan B.. Soitteleppa huomenna sinne neuvolaan ja kysy miksi se ambulanssi pitäisi kutsua, ehkä sille on oikeasti joku syykin jota et vaan ole hoksannut. Mutta jos nyt sinne lanssiin joudut niin toki housut jalkaan!  [/quote] Mulla onkin täs kohta neuvolakäynti. Ahdistaa, kun ei voi vain odottaa kotona vaan on menoja, ehdonalaistapaaminenkin paria päivää ennen kuin la.

[/quote] noh mikäs auttaa ahdistukseen?

Vierailija
53/242 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:12"]Lapsivesi saattaa tulla kertaryöppynä tai hiljakseen tiputellen. Mulla kerkes vedet tulla kotona ollessa, eikä taksissa enää mitään "vahinkoja" sattunut, vaikka toki varauduin kyytiin paksun pyyhkeen kanssa. Ja housut jalkaan vaan, ei siellä sairaalassakaan viitsi odotushuoneen käytävillä kulkea arse paljaana ;) Ja olethan ainakin henkisesti varautunut esim siihen, että ne vedet holahtaakin jossain kauppareissulla tai iltalenkillä jne, jolloin joudut märissä housuissa liikkumaan paikasta A paikkaan B.. Soitteleppa huomenna sinne neuvolaan ja kysy miksi se ambulanssi pitäisi kutsua, ehkä sille on oikeasti joku syykin jota et vaan ole hoksannut. Mutta jos nyt sinne lanssiin joudut niin toki housut jalkaan!  [/quote] Mulla onkin täs kohta neuvolakäynti. Ahdistaa, kun ei voi vain odottaa kotona vaan on menoja, ehdonalaistapaaminenkin paria päivää ennen kuin la.

[/quote] noh mikäs auttaa ahdistukseen?
[/quote]

Se että nuo käynnit on jo ohi. Huomenna laskettu aika.

Vierailija
54/242 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte kyllä vähä-älyisiä.
nimittäin te jotka täällä pyhistelette ja haukutte ap.ta! "Osaatko kellottaa supistukset, ootko käyttäny raskauden aikaan.." oikein kaivamalla kaivelette, että pääsis jostakin nälviin ja jatkaan kiusaamista? Pieni egoset tollot, helppo anonyyminia siellä haukkua ruudun takana. Mitä väliä mikä Apn tausta on? Ovat kuitenkin hakeneet apua ja tehneet parannuksen mm. Alkoholin suhteen. Olkaa huolissaan niistä jotka ei! Ja toivokaa ettei kukaan tuu koskaa tuomitseen teitä teidän taustojen tai menneiden virheiden takia (kyllä jokainen niitä tekee, eikä kukaan niitä halua enää nostaa esille turhaan, kun ne on hoidettu).
Tsemppiä Ap synnytykseen ja uuteen muuttuvaan perhetilanteeseen!

Vierailija
55/242 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 01:11"]Ootte kyllä vähä-älyisiä.
nimittäin te jotka täällä pyhistelette ja haukutte ap.ta! "Osaatko kellottaa supistukset, ootko käyttäny raskauden aikaan.." oikein kaivamalla kaivelette, että pääsis jostakin nälviin ja jatkaan kiusaamista? Pieni egoset tollot, helppo anonyyminia siellä haukkua ruudun takana. Mitä väliä mikä Apn tausta on? Ovat kuitenkin hakeneet apua ja tehneet parannuksen mm. Alkoholin suhteen. Olkaa huolissaan niistä jotka ei! Ja toivokaa ettei kukaan tuu koskaa tuomitseen teitä teidän taustojen tai menneiden virheiden takia (kyllä jokainen niitä tekee, eikä kukaan niitä halua enää nostaa esille turhaan, kun ne on hoidettu).
Tsemppiä Ap synnytykseen ja uuteen muuttuvaan perhetilanteeseen!
[/quote]

Paljon kiitoksia. Hyvää yötä sulle :)

Vierailija
56/242 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva pullistelee :D

Vierailija
57/242 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tuon pienen saisi rauhoittumaan ja nukahtamaan mahassa, kun on niin kova vauhti päällä.

Vierailija
58/242 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä se vaan tuolla masussa viihtyy.

Vierailija
59/242 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lukenut myös, että pitää mennä ambulanssilla jos vauva ei ole kiinnittynyt. Neuvolassa ei kuitenkaan asiasta infotu mitään. Kun synnytys sitten alkoi vesien menolla, sairaalaan soittaessa sanoivat vaan että tulkaa näyttämään. Uskoivat vielä, että pääsisin kotiinkin. Helsingissä tuo ei siis näköjään pidä enää paikkaansa että pitää mennä ambulanssilla?

Vierailija
60/242 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ii. .. :D vieläkö jotkut tähän provoon lankeaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi