miten estät sukkaparien katoamisen pyykinpesussa?
Kommentit (28)
Sellaisilla nipsuilla. Myydään esim. Tarjoustalossa ym..kaupoissa
Jos olisi vähemmän vaatteita löytyisi sukatkin paremmin. Puhun omasta kokemuksesta.
Ei mulla ole koskaan kadonnut. Ei siinä rummussa niin isoja reikiä ole.
Opetin lapset ihan pienestä pitäen laittamaan niihin nipsuihin. Helppoa laittaa myös kuivumaan eikä tarvitse etsiä sukkapareja
Ei meilläkään sukat katolle. Joskus toki eksyvät eri koneellisiin, mutta silloin pariton jää odottamaan lipaston päälle.
Katsotaan että koneeseen menee pareja ja ne pestään pesupussissa. Ei muuten katoa.
Jotain mä teen oikein, kun ei koskaan häviä.
Sukat ei katoa pyykkikoneessa. Joten ennenkuin alan pestä pyykkiä, niin katson että sukkia menee parillinen määrä koneeseen. Pyykättyä tulee usein, joten koneellisessa on ehkä 5 paria maksimissaan. Ei ole ikinä hävinnyt yhtään.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:25"]Mulla 37 paritonta lasten sukkaa odottamassa paria. Ja mulla vain yksi lapsi.
[/quote]
Mullaki oli kymmeniä parittomia odottamassa paria, kunnes heivasin ne roskiin. Nyt niitä pareja on alkanut sitte löytymään..!!
[/quote]
Mä tein kanssa niin vuosi sitten, heivasin n 20 paritonta lapsen sukkaa roskiin muutossa. En tiedä onko tässä 37 parittomassa nyt niiden 20 sukan parit.
Meidän perheessä vain minä käytän niitä sukkanipsuja, muut eivät viitsi. Niitä parittomia sitten kasataan yhteen koriin, ja niitä tulee ja tulee. Välillä käydään parittomat läpi ja sieltä löytyy 1 tai 2 paria. Mysteeri.
Futissukat eivät katoa. Ne ovat kai niin pitkiä että hankalampi muuttaa olomuotoa :D
Mulla on pussi parittomille sukille ja tarkistan aina väliin, löytyykö pareja. Joskus onnistaa :)
Ongelma on, että nyt pitää olla jo kaksi pussia parittomillle sukille eli se eka pussi on täys ja ei löydy niitä pareja. Kummallisinta on, että meiltä löytyy myös sellaisia parittomia sukkia, jotka ei ole meidän :O Ilmeisesti lasten yökylävierailta on jäänyt sukkia meille. Ehkä ne meidän lasten sukat on sitten kavereiden kotona ;D
Aikuistenkin sukkia häviää jonnekin, mutta ei niin paljon kuin lasten. Ja yleensä niille löytyy ennen pitkää pari.
Kun laitan pyykkiä koneeseen, katson että jokaisen sukan pari tulee mukaan. Ja sama juttu kun laitan pyykkiä kuivumaan, katson että joka sukalla on pari. Jos joku sukka on kadoksissa, etsin niin kauan että löytyy koska kyllähän se jossakin on. Yleensä sukka löytyy jonkun paidan hihasta tai housun lahkeesta. Uskon että ihmisillä katoo niitä sukkia kun se on mytyssä jossain housun lahkeessa ja sitten se putoo sieltä pois ulkona kävellessä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:00"]
Kun laitan pyykkiä koneeseen, katson että jokaisen sukan pari tulee mukaan. Ja sama juttu kun laitan pyykkiä kuivumaan, katson että joka sukalla on pari. Jos joku sukka on kadoksissa, etsin niin kauan että löytyy koska kyllähän se jossakin on. Yleensä sukka löytyy jonkun paidan hihasta tai housun lahkeesta. Uskon että ihmisillä katoo niitä sukkia kun se on mytyssä jossain housun lahkeessa ja sitten se putoo sieltä pois ulkona kävellessä.
[/quote]
Säilötkö parittomat suka pesemättöminä? Vai hetteletkö aina roskiin paripuolet? Jos peset vahingossa jonku sukan etkä löydä sen parille paria, niin kumpikin päätyy roskiin?
Meillä pestään kaikki sukat ja paritellaan ne puhtaina, paljon mukavempi vatvoa puhdasta kuin likaista pyykkiä. Parittomille on oma kori, josta parittomat yrittää löytää toisensa. Lisäksi meillä harrastetaan sitä että ostetaan aina suurempi nippu samanlaisia sukkia, niin niitä paripuolia ei jää vaikka joku sukka hukkaantuu.
Käytä pesupussia jos et viitsi niitä pyykkien seasta etsiskellä.
Ostan samanlaisia yksivärisiä urheilusukkia, aina löytyy pari kun kätensä sukkalaatikkoon aamulla silmät ristissä työntää.
No ei ole kadonnut pesukoneesta. Joskus lasten sukkapari voi olla hetken kateissa mutta tiedän etsiä sitä seuraavaan koneelliseen. Lapsilla ja muillakin perheessämme on aina sukat pareittain lipastossa joten esim eripari sukkia ei jalkaan eksy:)
Mulla 37 paritonta lasten sukkaa odottamassa paria. Ja mulla vain yksi lapsi.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:25"]Mulla 37 paritonta lasten sukkaa odottamassa paria. Ja mulla vain yksi lapsi.
[/quote]
Mullaki oli kymmeniä parittomia odottamassa paria, kunnes heivasin ne roskiin. Nyt niitä pareja on alkanut sitte löytymään..!!
Meillä ei kyllä katoa sukat. Löytyvät viimeistään seuraavasta koneellisesta.
Testasin muuten joskus noita nipsuja, kun kuvittelin, että se helpottais sitten ripustamista. 90 % nipsuista oli pesun jälkeen siellä rummun pohjalla...
En mitenkään, koska ei niitä ole koskaan kadonnut pyykinpesussa.