Hävettää kun meillä on 15 vuotta vanha auto :(
Autossa on vielä hirveän kalliit vakuutusmaksut ja bensaakin vie enempi kuin laki sallii. Ei vaan ole yksinkertaisesti varaa laittaa uutta, ja auto on meille pakollinen työn vuoksi. Ei viitsisi rahoituksellakaan ottaa kun sitä saa maksella niin kauan. :(
Lapsetkin häpeää meidän autoa, eivät tietysti sitä sano mutta haluavat esimerkiksi että harrastekaverit ja koulukaverit ei näe meidän autoa. Lisäksi auto vielä todella epäkäytännöllinen kun takapenkit eivät taitu eikä ole peräkoukkua. Auton arvo varmaan joku 2000-4000e, en osaa tarkkaan sanoa.
Onko oikeasti noloa että on näin vanha auto vai onko noloa vain se että ylipäätään mietin tätä asiaa?
Kommentit (180)
Onpa kallis, oman 16 vuotta vanhan autoni arvo lienee noin 500€. Hyvä peli.
Yhtä vanha meilläkin on enkä jaksa hävetä tai harmitella, oon koittanu miehelle puhua et myis senkin pois. Uusi auto on kyllä maailman paskin sijoitus.
Meillä 10 vuotta vanha, ei kiinnosta pätkääkään mitä muut ajattelee, kauppaan ja harrastuksiin pääsee sillä hyvin, muuta virkaa sillä ei ole. Saa olla meillä ainakin seuraavat 5 vuotta, ehkä jopa 10. :) Laitan rahani johonkin järkevämpään, tietysti jos käyttöä olisi enemmän voisin panostaa enemmän autoonkin.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:41"]
Yhtä vanha meilläkin on enkä jaksa hävetä tai harmitella, oon koittanu miehelle puhua et myis senkin pois. Uusi auto on kyllä maailman paskin sijoitus.
[/quote]
Miehesi on erittäin onnekas kun hänellä on kaltaisesi nainen.
Yleensä naiset haluaa päteä miehen autolla kavereilleen ja sukulaisilleen :/
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:38"]
Onko se moottorikäyttöinen vai polkuauto?
[/quote]
Heh, ihan on moottorikäyttöinen. Eikä kauheasti vikojakaan ole ollut, lähinnä kuluvia osia on jouduttu vaihtamaan, ei muuta. ap
Voi ei :((
Mulla on 17 vuotta vanha, enkä vaihda kuin pakon edessä. Silloinkin haikein mielin. Loistava auto kun on.
Mun mielestä on tyylikästä, että on vanhempi auto. Sellainen epäpröystäävä imago pysyy yllä.
Just kattelin tänään että esim. vanhemmanmalliset volvot ja japskit näyttää omaan silmään tosi särmiltä. Naapurilla on tosi hieno kasari-saab. Itse ajan vm. 2014 Skoda Octavialla. Muutamia vuosia siten kun ajelin äidin vm. 1981 Mitsubishi Coltilla, se käänsi päitä.
Ei nyt ainakaan häpeämään tarvitse ryhtyä. Ainoastaan miettimään että voisiko löytyä jokin kokonaistaloudellisempi ratkaisu?
Ei vanhassa autossa ole kalliit vakuutusmaksut. Eihän siihen enää kannata ottaa kuin pakollinen liikennevakuutus, kun auton arvo menee vuodessa vakuutuksiin. Tämän me kaikki rippikouluikäisillä autoilla ajavat tiedämme.
Noloa on se, että luulet tuonikäisen auton olevan niin kalliin. Katsopa samanmerkkisiä yhtä vanhoja autoja vaikka nettiautosta, millä hinnalla niitä myydään.
Ei meidänkään lapset suorastaan ylpeitä olleet, kun monen kilometrin päästä auton äänestä tiesivät, että nyt heitä tullaan hakemaan. Eikä olleet ylpeitä siitäkään, kun saivat ajaa niillä itse. Mutta oppivatpa ajamaan ja autonhuollon aakkosiakin, kun autot olivat pikemminkin seikkailuja kuin vakavasti otettavia kulkuneuvoja.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:41"]
[/quote]
Miehesi on erittäin onnekas kun hänellä on kaltaisesi nainen.
Yleensä naiset haluaa päteä miehen autolla kavereilleen ja sukulaisilleen :/
[/quote]
Kertoispa joku minunkin miehelleni, että on erittäin onnekas... en kyllä käsitä ketkä ihmeen naiset pätisivät miehen autolla.
Tiedän kyllä että auto on huono sijoitus, mutta nuo nykyisen vakuutusmaksut ovat ihan jäätävät.. vertasin laskurilla uudehkon pikkuauton vakuutusmaksuja tähän nykyiseen, ja olisivat puolta pienemmät. Lisäksi bensan keskikulutus on jotain 8-9L sadalla kilometrilla, aivan järkyttävää. Ei tarvitsisi olla mikään iso ja hieno auto, ihan perusautokin kävisi. Ei edes tarvitsisi olla ihan uusi, kunhan olisi järkevä.
ap
Meillä on kaksi autoa. Toinen 15 vuotta vanha ja arvo ehkä semmosen 4000 euroa. Vikoja on ihan riittävästi, että kyllä ilta puhteita olis jos vaan jaksais tuusailla sen kanssa.
Toinen taas on lähes 40 vuotta vanha ja toimii kuin unelma. Ei niin mitään vikaa autossa.
Mitä haitaa... ei mitään. Meidän perhekin ajelee 15 vuotta vanhoilla autoilla. Minulle on ihan sama mihin naapuri aikansa ja rahansa tuhlaa, ei se siitä voitolle jää. Eikä ne niille osaa mitään tehdä jos ne hajoaa. Kyllä sen tietää kun juntit on liikkeellä... esitetään että, kyllä mulla menee sua paremmin, vaikka olla kusessa joka homman kanssa.
Eihän tuo paljoa vie,meillä perus bemari vei talvella 10.2l ja nyt kelien lämmettyä on tippunut 9.7l/100km
Älkää nyt helkkari miettikö mitä jotkut ajattelevat asioistanne. Varsinkaan jostain niin vähäpätöisestä asiasta kuin peltinen liikkumaväline. Älkää tehkö elämästänne vaikeaa. Muisteletteko kuolinvuoteellanne että silloin kyllä hävetti kun oli se vanha auto?
Onko se moottorikäyttöinen vai polkuauto?