Perintö ja ulosotto velat
Minkä aikaa menee , kun vouti ottaa perinnöstä ulosotto velat ja saan perintö rahat?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa laskut ajallaan niin ei joudu ulosottoon.
Ja sinun kannattaa ottaa pääsi pois ahterista niin et munaa enää itseäsi uudestaan.
Onko sulla eräpäivä erääntyny kun kiukuttaa? Menikö kaljaan rahat?
Minä en ole käyttänyt alkoholia enää vuosiin mutta sinulla tuntuu olevan paha alkoholiongelma kun se tuli sinulle heti ensimmäisenä mieleen.
Se tuntuu usein olevan teidän ulosottoasiakkaiden rahareikä. Mut tosiaan kun muistaa että maksaa laskut ajallaan niin ei tarvi miettiä kuinka kiertää perintää. Se pystyssä oleva summa kun on pois joltain mitä et ole maksanut, ymmärrätkö? Asiat maksaa
Sinulla tuntuu olevan nyt paha krapula. Minä lopetin alkoholin juomisen koska krapulat alkoivat kestämään liian kauan ja se aiheutti väsymyksen ja henkisen ahdistuksen lisäksi myös ärtyneisyyttä. Voimia sinulle <3
Ei oo krapula. Oli sunnuntaina. Maksoin juomat itse. Oliko sulla nyt mikä lasku perinnässä ja mikset maksanu sitä?
Ei ole laskuja rästissä. Miksi olet noin kiinnostunut tuntemattomien yksityisasioista? Onko työttömyytesi kestänyt kauankin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sun päästää voutia niihin käsiksi...
Sitä et voi estää millään.
Itse asiassa voit estää. Perintöä ei ole mikään pakko ottaa vastaan, eli voit kieltäytyä perinnöstä kokonaan. Silloin voutikaan ei saa sitä vietyä ja perintö jaetaan muille perillisille.
Juuri näin. Jäävät itsesi ulos perinnöstä ja siirrät sen vaikka lapsellesi. Sieltä sitten nostelette sen sinulle käteiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa voit estää. Perintöä ei ole mikään pakko ottaa vastaan, eli voit kieltäytyä perinnöstä kokonaan. Silloin voutikaan ei saa sitä vietyä ja perintö jaetaan muille perillisille.
Juuri näin. Jäävät itsesi ulos perinnöstä ja siirrät sen vaikka lapsellesi. Sieltä sitten nostelette sen sinulle käteiseksi.
jos ilmoitat ettet ota perintöä vastaan, niin et voi määrätä että kenelle osuutesi menee. jos sinulla on lapsia, niin osuutesi menee heille. jos menet koskemaan lapsesi tilillä olevaan perintöön, voit syyllistyä johonkin rikokseen.
Oli hurjaa kun meillä konoonnuttiin pesänjakajan johdolla ja perintö lopullisesti jakamaan. Jokaiselle ilmoitettiin rahamäärä yms jonka saa ja yhden sisaren kohdalla raha tuli ja meni. Tuntui hirveältä, kun pesänjakaja ilmoitti tilanteen toki mekin olimme perintöveronkin maksaneet.
Jos jaettavaa on pari euroa kymmenen perijän kesken tällaiseen ei ehkä päädytä.
Vierailija kirjoitti:
Oli hurjaa kun meillä konoonnuttiin pesänjakajan johdolla ja perintö lopullisesti jakamaan. Jokaiselle ilmoitettiin rahamäärä yms jonka saa ja yhden sisaren kohdalla raha tuli ja meni. Tuntui hirveältä, kun pesänjakaja ilmoitti tilanteen toki mekin olimme perintöveronkin maksaneet.
Hirveää että velat pitää maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset käytännössä varastaa rahaa ja sitten"en tarvi saarnaa, kuink voisin estää perinnän"?🤣😅. Suomi nousuun, yksilönvapaus ja elokapina. Maailman onnellisin ja terävin kansa.
Sä voisit opetella lukemaan. Ap ei missään kohdassa sanonut yrittävänsä perinnän estämistä.
Voiko ne perintö rahat siirtää ulkomaalaiseen pankkiin? Ni välttää perijät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinnöstä kieltäytyminen ja ohjaaminen esim. omille lapsilleen voi myöhemmin estää velkajärjestelyyn pääsyn. Velallinen ei voi enää todistaa, että on parhaansa mukaan varallisuudellaan ja tuloillaan koettanut maksaa velallisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi estää.
No kerropas meillekin miten.
Olen eri, mutta tiedän erään tapauksen 10 vuoden takaa. Vouti ei ehtinyt tulla väliin, kun rahat tuli tilille. Koko summa nostettiin kerralla ulos (ei ollut kuin muutama tuhat tosin), mutta näin kävi. En tiedä onnistuuko enää tänä päivänä.
Siskolla kesti miltei tasan seitsemän kuukautta siitä kun oli saanut perinnön tililleen ennen kun ulosotto mittasi sen mitä oli jäljellä. Tämä tapahtui viime vuonna ja tiedän asian koska siitä lähetettiin muille pesän osakkaille ilmoitus esim. minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä vouti ottaa omat saatavat!
AP.
Aivan varmasti otta omansa. Voit itse sovinolla maksaa ne perinöstäsi ja jos jotain jää,ole onelinen vähän aikaa. Yksi henkilö pelaa itsensä ravipeleillä ulosotton. Kauhea säkä 2 kertaa perinyt isänsä lapsetomalta sukulaiselta rahaa. irti hetkeksi ulos otosta. Visiin on kolmanen kerran jo ulosotossa kun sanoi : Mutsi kun kuolee perin rahaa.peliripuvuus on kamala tauti. Ne joilla rahaa käytäkää omaan elämä.Arkua ei rahalla voi vuorata ja jäkipolvi ei kuniota rahan jonka saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinnöstä kieltäytyminen ja ohjaaminen esim. omille lapsilleen voi myöhemmin estää velkajärjestelyyn pääsyn. Velallinen ei voi enää todistaa, että on parhaansa mukaan varallisuudellaan ja tuloillaan koettanut maksaa velallisille.
Olipa perintöä tulossa vähän eli paljon, niin ilman muuta sillä kannattaa maksaa ulosottoa pois. On vähempänä sitten velkajärjestelyssä, eikä ole pilattu mahdollisuuksia siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveää että velat pitää maksaa?
Se tilanne, olimme kaikki pöydän ympärillä. Lueteltiin mitä kukin on saanut ennakkoperintönä ja mitä kukin saa. Sitten tämän yhden kohdalla, pesänjakaja kipasi toisessa huoneessa ja imoitti tilanteen. Oltiinhan me selvillä ulosotosta, mutta pahalta se siinä tuntui. Teki mieli sanoa muille, että kerätään rahaa yhdessä velalliselle. Kyseessä ei ollut mikään miljoonapesä. Siinä selvisi, että vouti kyllä omansa vie, jos ei osaa ketkuilla ja hakea porsaanreikiä kuten rikkaat osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo on ihan totta ja on mahdollista, että näin käy. Siksi parempi vaihtoehto olisikin se, että jos vaikkapa tietää jonkun lapsistaan olevan ulosotossa, tämä kannattaa testamentissa mieluummin jättää perinnöttömäksi, jotta perintö ei valu kankkulan kaivoon velallisille.
Ja sitten tietysti niissä tilanteissa, missä velkajärjestelyyn pääsemisestä ei ole muutenkaan mitään toivoa kannattaa ilman muuta kieltäytyä perinnöstä.
Perintö ei valu kankkulan kaivoon. Perintö menee niille, joille henkilö on velkaa. Eli joille on jättänyt maksamatta sovittuja asioita. Tämä on käsittämättömän vaikeaa jotenkin toisille hahmottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa perintöä tulossa vähän eli paljon, niin ilman muuta sillä kannattaa maksaa ulosottoa pois. On vähempänä sitten velkajärjestelyssä, eikä ole pilattu mahdollisuuksia siihen.
Niin, siis siinä tapauksessa kannattaa maksaa ulosottoa, jos on mahdollisuus ylipäätään päästä ikinä siihen velkajärjestelyyn. Kaikissa tapauksissahan näin ei suinkaan ole.
Eräs miljonääri muutti Ruotsiin ja nettoaa täältä kaiken mitä irti saa. Ei tarvitse maksaa perintö, eikä muitakaan veroja, kaikki tulee puhtoisena käteen. Käy säännöllisesti ihailemassa tiluksiaan vetää somasti somasti EU-tukia ja opastamassa meitä kuinka taloutta tulee ison ja pienen hoitaa. Herättää kunnioitusta joissakin medioissa, ihmettelen suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Perintö ei valu kankkulan kaivoon. Perintö menee niille, joille henkilö on velkaa. Eli joille on jättänyt maksamatta sovittuja asioita. Tämä on käsittämättömän vaikeaa jotenkin toisille hahmottaa.
Ei tässä ole mistään hahmottamiskyvystä kyse. Totta kai se velkojalle menevä raha valuu kankkulan kaivoon näkökulmasta riippuen. Ei toki velkojan näkökulmasta, mutta perijän kyllä, jos ajatellaan, että tilanne on sellaisesta velasta, josta tämä ei kuitenkaan koskaan käytännössä tule selviytymään. Enemmän se perintö mieltä lämmittää ja itseäkin hyödyttää vaikkapa omien jälkeläisten kuin velkojan kukkarossa se perintö. Ja joo joo, moraalipilipali ei oikeastaan kiinnosta, kyse on ihan puhtaasti omasta edusta.
Ja ihan takuuvarmasti se menee kankkulan kaivoon varsinkin perittävän näkökulmasta. Jos minä tietäisin jonkun jälkeläisistäni olevan ulosotossa, niin en tietenkään haluaisi sen omaisuuden, mitä siirrän eteenpäin jos kuolen menevän velkojalle vaan jättäisin ulosotossa olevan perinnöttömäksi testamenttaamalla perinnön kokonaan muille. Miksi ihmeessä minä haluaisin jotain velkojia sillä vaivalla keräämälläni omaisuudella ruokkia? Ei minua kiinnosta tippaakaan se velkojan asema tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni kuolinpesällä ei ole velvollisuuksia voutia kohtaan. Eli jos olet edunsaaja, niin voit ehkä määritellä minne perintösi maksetaan (jos siis rahaa). Verottaja ei juokse heti perääsi, mutta vouti kyllä. Pikkusummat eli muutamat tuhannet voit esim ottaa käteisenä. En kyllä sitten tiedä voiko vouti puuttua kuolinpesän toimintatapoihin...
Vouti ilmoittaa kaikille kuolinpesän osakkaille, että AP:n osuus on ulosmitattu ja hukkaamiskiellossa. Jos ei ehdi ulosmitata sitä vaan AP ottaa rahana, hän voi itse valita, mihin velkaan rahansa käyttää. Kannattaa maksaa itse ulosottoon ne, jotka ovat uusimpia ja vanhentuvat siis viimeisinä, rikoskorvaukset ja muut sellaiset. Tästä on muutama vuosi aikaa, kun joku teki näin, sen jälkeen haki velkajärjestelyä ja sai sen sillä perusteella, että ei enää ollut niitä huonoja velkoja, jotka olisivat voineet olla este ja oli tehnyt voitavansa velkojen maksamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos jollain ylenevässä polvessa olevalla on omaisuutta ja henkilö hoitaa itse asiansa, niin kannattaa henkilölle kertoa että tekee testamentin jossa todetaan ettei ulosotossa oleva alenevassa polvessa oleva saa mitään.
Tämä pätee myös velkajärjestelyssä, eli ei katsota myötävaikutusvelvollisuuden rikkomiseksi, jos ei silloin vaadi edes lakiosaansa.
Lopeta goatse jos takamuksesi ei kestä sitä.