Perintö ja ulosotto velat
Minkä aikaa menee , kun vouti ottaa perinnöstä ulosotto velat ja saan perintö rahat?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa laskut ajallaan niin ei joudu ulosottoon.
En tarvitse saarnaa!
AP.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sun päästää voutia niihin käsiksi...
No kyllä vouti ottaa omat saatavat!
AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse saarnaa!
AP.
Etkä kyllä mitään rahaakaan, varsinkaan vastikkeetonta.
Lähden kuukauden lomalle jonnekin lämpimään!
AP.
Vierailija kirjoitti:
Sitä et voi estää millään.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun kannattaa ottaa pääsi pois ahterista niin et munaa enää itseäsi uudestaan.
Ymmärtääkseni kuolinpesällä ei ole velvollisuuksia voutia kohtaan. Eli jos olet edunsaaja, niin voit ehkä määritellä minne perintösi maksetaan (jos siis rahaa). Verottaja ei juokse heti perääsi, mutta vouti kyllä. Pikkusummat eli muutamat tuhannet voit esim ottaa käteisenä. En kyllä sitten tiedä voiko vouti puuttua kuolinpesän toimintatapoihin...
Se kestää suunnilleen...... lue plus liitteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun kannattaa ottaa pääsi pois ahterista niin et munaa enää itseäsi uudestaan.
Onko sulla eräpäivä erääntyny kun kiukuttaa? Menikö kaljaan rahat?
Minä en ole käyttänyt alkoholia enää vuosiin mutta sinulla tuntuu olevan paha alkoholiongelma kun se tuli sinulle heti ensimmäisenä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi estää.
No kerropas meillekin miten.
Minä otin heti ulosottoon yhteyttä, kun sain perintöni. Maksoin pois velkani ja sain luottokelpoisuuden takaisin kolmen vuoden päästä. Nyt olen ollut vuosia täysin velaton. On tosi helppo olla ja hengittää, kun ei ole enää velkakuormaa niskassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi estää.
Olen eri, mutta tiedän erään tapauksen 10 vuoden takaa. Vouti ei ehtinyt tulla väliin, kun rahat tuli tilille. Koko summa nostettiin kerralla ulos (ei ollut kuin muutama tuhat tosin), mutta näin kävi. En tiedä onnistuuko enää tänä päivänä.
Eiköhän tuo ulosotto ja perintö kannattaisi selvittää ulosottoviranomaisen kanssa. Turha sitä täällä on kysellä, koska saat epäasiallisia vastauksia (onkohan tämäkin?)
Varaa aika, käynti tai soitto ja rohkeasti selvittämään asia. Saat itsellekin mielenrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa voit estää. Perintöä ei ole mikään pakko ottaa vastaan, eli voit kieltäytyä perinnöstä kokonaan. Silloin voutikaan ei saa sitä vietyä ja perintö jaetaan muille perillisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi estää.
Olen eri, mutta tiedän erään tapauksen 10 vuoden takaa. Vouti ei ehtinyt tulla väliin, kun rahat tuli tilille. Koko summa nostettiin kerralla ulos (ei ollut kuin muutama tuhat tosin), mutta näin kävi. En tiedä onnistuuko enää tänä päivänä.
Jos tuo on totta niin vouti on todellakin ollut unessa. Perinnön saamisessa kestää aina kauan ja vouti kyllä normaalitapauksessa ehtii väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa voit estää. Perintöä ei ole mikään pakko ottaa vastaan, eli voit kieltäytyä perinnöstä kokonaan. Silloin voutikaan ei saa sitä vietyä ja perintö jaetaan muille perillisille.
Niin no, tuolla tavalla tietenkin voi estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla eräpäivä erääntyny kun kiukuttaa? Menikö kaljaan rahat?
Minä en ole käyttänyt alkoholia enää vuosiin mutta sinulla tuntuu olevan paha alkoholiongelma kun se tuli sinulle heti ensimmäisenä mieleen.
Se tuntuu usein olevan teidän ulosottoasiakkaiden rahareikä. Mut tosiaan kun muistaa että maksaa laskut ajallaan niin ei tarvi miettiä kuinka kiertää perintää. Se pystyssä oleva summa kun on pois joltain mitä et ole maksanut, ymmärrätkö? Asiat maksaa
Sinulla tuntuu olevan nyt paha krapula. Minä lopetin alkoholin juomisen koska krapulat alkoivat kestämään liian kauan ja se aiheutti väsymyksen ja henkisen ahdistuksen lisäksi myös ärtyneisyyttä. Voimia sinulle <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos jollain ylenevässä polvessa olevalla on omaisuutta ja henkilö hoitaa itse asiansa, niin kannattaa henkilölle kertoa että tekee testamentin jossa todetaan ettei ulosotossa oleva alenevassa polvessa oleva saa mitään.
Soita sille voutille ja kysy. Vai etkö osaa soittaa puheluita puhelimella?