Teiniäiti kahmi Ikeassa taaperolleen irtokarkkeja
Teiniäiti kahmi Ikean irtokarkkipisteessä taaperolleen karkkia pussiin. Taapero istui ostoskärryssä, kiljui ja osoitti aina mitä karkkeja hän haluaa. Taaperon ikää oli vaikea arvioida, mutta puhua ei siis vielä osannut. Taaperon päällä olevan nahkarotsi ilmeisesti ilmensi, että omaa tahtoa kyllä löytyy.
Kannattaako noin pieni totuttaa karkkiin?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:10"]Läski-mammat taas hurmaantuvat ja haluavat syöttää lapsistaankin samanlaisia laardikasoja. Tanner vaan tömisee kun mammat pikkupossuineen taapertavat irtokarkkilaareille. :)
[/quote]
Pfffd xDD
Minua aina ihmetyttää että mikä ihme on taapero!? Onko se joku nimi teiniäidin lapselle?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:22"]
Kuka?
[/quote]
Mitä kuka :D tuskin ap tietää minkä niminen ihminen on kyseessä
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:42"]
Minua aina ihmetyttää että mikä ihme on taapero!? Onko se joku nimi teiniäidin lapselle?
[/quote]
No on ap:lla taas murheet. Sokeria saa syömänsä ruuan mukana, vaikka söisi pelkkiä raakoja porkkanoita ja hörppäisi vettä päälle.
Joidenkin lienee vaikeaa opettaa lapselleen kohtuus: kielletään varmuuden vuoksi fanaattisesti kaikki, mikä voi olla liian isona annoksena pahaksi lapselle. Samaan aikaan juotetaan lapselle keinomakeutettuja litkuja, jotka tappavat muurahaisetkin. Testattu on. :D
Meillä juodaan mehuina itse mehustettua vadelma-viinimarjamehua, syödään lettujen kanssa itsetehtyä omppuhilloa ja taidetaanpa sitä kakkujen ja piiraidenkin väliin/päälle laittaa. Ja voi hurja, sokeriahan niissäkin, ja ihan pienellekin lapselle annetaan. Meillä syödään myös karkkia tasaisesti silloin kun sattuu karkkifiilis iskemään, pari karkkinappia riittää vielä 5-vuotiaallekin, eikä niitä tarvitse kenenkään ahmia vatsaansa täyteen, kun tietää että niitä saa kohta uudelleen. Ehkä pahimpana kaikista: meidän 3v vilja-maito-soija-manteli-pähkinäallerginen lapsi vetää jokaisena aamuna vaniljakreemitäytteisen gluteenittoman pullan, siihen päälle gluteenittoman sämpylän kinkulla ja kasviksilla ryyditettynä ja jälkiruuaksi saattaa saada pienen palan 70% suklaata. Kas kun tämän lapsen painosta ollaan oltu kovin huolissaan, ja superallergiselle lapselle lasketaan kaikki sisään saadut kalorit hyviksi, ja kappas vain - paino ja kasvukäyrä ovat normalisoituneet oltuaan kovin pitkään siellä -2 huonommalla puolella.
Fanaattisesti kieltämällä saadaan aikaan vain syömishäiriöisiä lapsia. Sokeri on mörkö vain sellaisen äidin lapselle, joka ei pysty hillitsemään itseään pullalautasen äärellä kolmea sekuntia kauempaa.
Syödään tässä juuri taaperon kanssa namia, omnomnom. :P vähän päälle 2vee sai pari suklaahedelmä karkkia ja minä söin loput. :) Kaksi kuukautta sitten viimeksi syötiin namia.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:02"]
Syödään tässä juuri taaperon kanssa namia, omnomnom. :P vähän päälle 2vee sai pari suklaahedelmä karkkia ja minä söin loput. :) Kaksi kuukautta sitten viimeksi syötiin namia.
[/quote]
Ihanaa, että normaalilla maalaisjärjelläkin varustettuja ihmisiä vielä on. :D
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:02"]
[/quote]
Ihanaa, että normaalilla maalaisjärjelläkin varustettuja ihmisiä vielä on. :D
[/quote]
Jep, ei tähän määrään sokeria ja noita lisäaineita ole oikeasti kuollut yhtään kukaan. Ihan turhaa vouhotusta joiltain että pitää olla nollatoleranssi asiaan kun asiaan. :D
Eniten naurattaa ne urpot, jotka luulevat, että rusinat olis joku parempi vaihtehto karkille. BBBBUUUAAHHHH. Eivät tod. ole. Pahinta myrkkyä hampaille.
Läski-mammat taas hurmaantuvat ja haluavat syöttää lapsistaankin samanlaisia laardikasoja. Tanner vaan tömisee kun mammat pikkupossuineen taapertavat irtokarkkilaareille. :)
Eikö sokeri ole haitallista lähinnä hampaille? Sen vuoksi olen luullut sokeria vältettävän...
Siksi teiniäitiys mainittiin koska teiniäidit TILASTOLLISESTI ovat kehnompia äitejä kuin vanhemmat äidit. Ja taas lisää TUTKIMUKSELLISTA tietoa. Jos haluat adhd- mukelon, ryhdy teiniäidiksi.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:07"]Eniten naurattaa ne urpot, jotka luulevat, että rusinat olis joku parempi vaihtehto karkille. BBBBUUUAAHHHH. Eivät tod. ole. Pahinta myrkkyä hampaille.
[/quote]
Hampaita saa uusia.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:11"]Eikö sokeri ole haitallista lähinnä hampaille? Sen vuoksi olen luullut sokeria vältettävän...
[/quote]
Alapeukku karppaajalta?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:10"]Läski-mammat taas hurmaantuvat ja haluavat syöttää lapsistaankin samanlaisia laardikasoja. Tanner vaan tömisee kun mammat pikkupossuineen taapertavat irtokarkkilaareille. :)
[/quote]
Musta ei ainakaan lihavaa saanut raskaana ollessakaan ;) 165/56 ja kyllä eksytään välillä irtokarkkilaareille. En tietysti voi mennä sinun puolesta väittämään että homma pysyis hanskassa mutta itse en tunne kyllä ketään näitä jotka ahmii limsaa ja karkkia ja pizzoja joka päivä. Sen sijaan tunnen paljon nornaaleja ihmisiä jotka voi joka toinen lauantai ostaa karkkipussin, käydä silloin tällöin hampurilaisella jne. mutta syödä pääsääntöisesti arjessa terveellisesti ja monipuolisesti. En oikein ymmärrä teitä ääriajattelijoita, se on koko nou sugar tai sitten miljoona kiloa viikossa ja päivittäin? Ei mitään tolkkua kun hyvässä terveydessä pysyy ihan sillä maalaisjärjellä ja se on fakta. Ei sokeri millääntavalla varastoidu sinne kroppaan odottamaan toista satsia kunnes saat kaikesta elämäsi aikana syödystä syövän. Ja nykyäänhän saa syövän ihan kaikesta mukamas...
^Sokeri ja nopeat hiilarit, alkaen tuoremehusta jne, rasvoittavat maksan. Sokerilla on siis paljon muitakin terveyshaittoja kuin hampaiden reikiintyminen.
Ei aloituksen sisältö sinänsä kiinnosta, tulin ainoastaan sen tiedon takia, että ikeasta saa irtokarkkeja??! :o
Up