Tapailemani mies ei arvosta kotiruokaa
Muuten tosi kiva mies, mutta ruuan suhteen erikoinen. Ravintolassa syöminen ja noutoruuan tilaaminen on hänelle ok ja hän maksaakin mukisematta sen lystin. Mutta ruuanlaitto kotona ei käy. Ei kehdannut sanoa minulle mitään, mutta ilmeestä näin, kun kerran kokkasin hänen luonaan. Tuli sotkua, tiskiä ja käryä. Tietysti siivosin hyvin. Ruuasta kyllä tykkäsi, mutta totes, että valmista tilaamalla olisin päässyt helpommalla.
Sinkkuna ollessaan ei ole koskaan tehnyt ruokaa kotona. Hänellä on kuitenkin exänsä kanssa lapsia, kai nille on kuitenkin ruokaa tehty, en tiedä.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin ärsyttäisi, jos joku tunkisi mun keittiöön käryttämään jotain sipuleita.
En mäkään siitä pitäisi siitä että joku tulisi kotiini näyttämään miten minun kuuluisi elää. Ruuan hajukin tekee pahaa ja saatikka, että se jäisi käryämään koko kämppään pidemmäksi aikaa. Lähin kerran kaverilta ja autossakin vielä vaatteissa oli se käry kun paisto jotain jauhelihaa.
Lounasedulla saa 7.10 haettua annoksen josta syö pari kertaa. Ei maksa vaivaa ruveta tekemään itse. Ensin kokkaat ja sitten siivous, tiskikoneen tyhjennys, yms, ei kiitosKaikki ei saa lounasetuja. Normi duunarille tulee pidemmän päälle kalliiksi käydä ravintolassa.
Normi duunari saa ruokaraha, osapäivärahan tai päivärahan.
Älä höpise. Saa nuo vain, jos kommennettuna muualla töissä, kuin omassa työpisteessään.
Tai työmatkalla.
Muutoin ei saa milloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä enää tapaa. Toi kielii ongelmista.
Haluaa kontroloida ruuan varjolla.Mielipiteet ovat kuin persereikiä, niistä tulee paskaa.
En pidä sinun kielenkäytöstä, mutta myös reageerasin tuohon kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tekin valitatte. Mies joka maksaa ulkona syömiset aina. kelpaisi tasan tarkkaan ainakin itselleni.
Kuka ihme haluaa aina syödä ulkona? Ihan vaan tiedoksi, todella harva ravintolaruoka on terveellistä. Kovaa rasvaa ja suolaa saat suosituksiin nähden moninkertaisesti. Ja älkää nyt tulko selittämään, että tilaatte aina salaattia, ette todellakaan tilaa.
Ap:lle sanon että ei jatkoon.
Alapeukuttakaa vaan, mutta tuo on ihan totta. Olen työpai9kani ainut, joka ei mene joka päivä lounaalle ravintolaan. Olen myös tästä porukasta ainut hoikka.
Ja meillä lihavimmat eivät syö kuin pienen leipäsen ja kotona kotiruokaa.
Ei se missä syö vaan se kuinka paljon.
Mistä ihmeestä sä tiedät mitä ne syö, tuskin olet 24/7 näkemässä heidän syömiset? Eineslihikset ja pizzat ei ole kotiruokaa.
Ruuan laadulla todellakin on väliä, ei pelkästään määrällä. Jopa hoikalla voi voilla esidiabetes.
Minä olisin nyt vähän tarkkana tuon asian kanssa. Voi kieliä isommista ongelmista.
Se, että ruuanlaitto ärsyttää, ehkä haju, ehkä sotku, on kyllä hälyttävää. Myös kuvauksesi "todella siisti" voi todellakin olla epänormaalin siisti, ja kertoa ongelmista.
En myöskään jaksaisi elämää, jossa ruoka pitää aina noutaa. Mitä mies syö aamupalaksi? Tai illalla?
Tuo tulee myös todella kalliiksi, kuten joku sanoikin, mies maksaa ruokasi nyt, mutta mites tulevaisuudessa? Tuskin ikuisesti maksaa.
Minä kyllä kärsisin siitä, jos en saisi tehdä ruokaa. Ei se aina ole kivaa, mutta toisinaan on kiva tehdä hyvää ruokaa, tai vaikka leipoa.
Teen paljon muutakin keittiössä, kuten mehustan marjoja, tai vaikka ompelen (koska ainoa sopiva pöytä ompelukoneelle on keittiön pöytä) kaikki aiheuttaa sotkua, ääntä ja hajuakin.
Ei tullut yllätyksenä, että mies on eronnut. Onkohan mies aviossa ollessaan painellut itse ravintolaan pakoon ruuanlaitonkäryä ja sotkua, kun vaimo on kokannut lapsille? Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sattumaa ole, että nykyisenä ravintolaruokailukulttuurin aikakautena esimerkiksi diabetes yleistyy kovaa vauhtia. Kyllä sen ymmärtää miksi kyseinen ruoka porukalle maistuu, paljon rasvaa, suolaa ja sokeria, terveellistä se ei kuitenkaan ole.
Ihmisillä tuntuu myöskin olevan ihmeellisiä käsityksiä kotiruuasta. Ei minulle ainakaan kotiruoka tarkoita pakastepizzaa ja ranskalaisia, saatikka mitään lihapiirakoita.
Mieheni söi pääasiassa ravintola- ja einesruokaa kun tavattiin. Nykyään syömme pääasiassa monipuolista kotiruokaa, ja mieskin on opetellut kokkaamaan. Paino sillä putosi 10 kg kun ravintolaruokailu jäi pois.
Tuletko kokkaamaan myös minun miehelle joka vain lihoaa vaikka syö sitä pelkää kotiruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sattumaa ole, että nykyisenä ravintolaruokailukulttuurin aikakautena esimerkiksi diabetes yleistyy kovaa vauhtia. Kyllä sen ymmärtää miksi kyseinen ruoka porukalle maistuu, paljon rasvaa, suolaa ja sokeria, terveellistä se ei kuitenkaan ole.
Ihmisillä tuntuu myöskin olevan ihmeellisiä käsityksiä kotiruuasta. Ei minulle ainakaan kotiruoka tarkoita pakastepizzaa ja ranskalaisia, saatikka mitään lihapiirakoita.
Mieheni söi pääasiassa ravintola- ja einesruokaa kun tavattiin. Nykyään syömme pääasiassa monipuolista kotiruokaa, ja mieskin on opetellut kokkaamaan. Paino sillä putosi 10 kg kun ravintolaruokailu jäi pois.
Tuletko kokkaamaan myös minun miehelle joka vain lihoaa vaikka syö sitä pelkää kotiruokaa?
Mitäs jos mies vaikka ensimmäiseksi tarkistaa annoskokonsa? Tottakai kotiruuallakin lihoo jos annokset on valtavia. Miten ihmiset on nykyään näin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä jonkun pitäisi tulla kokkaamaan sinun ukolle? Mies tutustukoon vaikka lautasmalliin, siinä on hyvä alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jo aikuinen mies itse opettelisi laittamaan terveellistä ruokaa? Syökö se kuin hevonen?
Vai että jonkun muun pitäisi tämäkin asia ratkaista, naurettavaa avuttomuutta.
Eikö se kotiruoka ollutkaan terveellistä kun siitäkin yhtäkkiä löytyi kauhesti vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se kotiruoka ollutkaan terveellistä kun siitäkin yhtäkkiä löytyi kauhesti vikaa?
Tottakai kotiruokakin on epäterveellistä, jos se kyllästetään rasvalla, suolalla ja sokerilla. Pointti onkin, että kun teet ruuan itse, niin voit vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kotiruokakin on epäterveellistä, jos se kyllästetään rasvalla, suolalla ja sokerilla. Pointti onkin, että kun teet ruuan itse, niin voit vaikuttaa asiaan.
Ja kaikki uskoo että te vedätte joka päivä suolatonta kvinoaa ja puuroa.
Jos kokkaamisestasi tulee käryä, niin se kertookin kaiken. Mies ei halua syödä ala-arvoisilla kokkaustaidoillasi väkertämääsi "ruokaa". Ja tietää, että mikäli huomauttaa sinulle naurettavista kokin taidoistasi, sinä möksähdät, haastat riitaa, paiskot ovia ja heität tavaroita.
Paras vaihtoehto on ettei syö mitään ikinä ja rahaakin laittaa vain pakollisiin kuluihin.
Siitä koostuu onnellinen elämä.
En ymmärrä ongelmaasi, jos et pidä tapailemasi ihmisen tavoista/ulkonäöstä/äänestä/waevö niin lopeta tapailu ja siirry eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vittuakos sinulle kuuluu miten toinen syö/käyttää rahansa?
Auktoriteettivammaisista teinikielisistä se ei kuulukaan mitenkään, mutta jos suunnitellaan yhteistä elämää, niin riittävän suuret erot näissä tavoissa johtaa ennen pitkää ongelmiin. Ihminen on toki vapaa elämään kuten haluaa, mutta sillä on seurauksensa mm. siinä, kenen kanssa kannattaa hakeutua parisuhteeseen. Pieni lisäjoustavuus voisi tehdä elämästä pitemmän päälle parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, syön puuroa aamiaiseksi, kvinoaan tosin laitan suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun ole pakko. Ihan itse valitset mitä suuhusi tahdot laittaa. Joka päivä. Jos tuo ihminen oikeasti syö joka päivä terveellisesti tai ei, miksi se on sinulle tärkeää?
Kiitos muuten vinkistä, pitää muistaa tuoda kvinoaa työhuoneelle. Nyt menen keittämään puuron.
Vierailija kirjoitti:
Jos kokkaamisestasi tulee käryä, niin se kertookin kaiken. Mies ei halua syödä ala-arvoisilla kokkaustaidoillasi väkertämääsi "ruokaa". Ja tietää, että mikäli huomauttaa sinulle naurettavista kokin taidoistasi, sinä möksähdät, haastat riitaa, paiskot ovia ja heität tavaroita.
Veikkaan, että käryllä tässä tarkoitettiin ruuanlaitosta syntyvää tuoksua, siltä ei oikein voi välttyä.
Jätä se sika