Tapailemani mies ei arvosta kotiruokaa
Muuten tosi kiva mies, mutta ruuan suhteen erikoinen. Ravintolassa syöminen ja noutoruuan tilaaminen on hänelle ok ja hän maksaakin mukisematta sen lystin. Mutta ruuanlaitto kotona ei käy. Ei kehdannut sanoa minulle mitään, mutta ilmeestä näin, kun kerran kokkasin hänen luonaan. Tuli sotkua, tiskiä ja käryä. Tietysti siivosin hyvin. Ruuasta kyllä tykkäsi, mutta totes, että valmista tilaamalla olisin päässyt helpommalla.
Sinkkuna ollessaan ei ole koskaan tehnyt ruokaa kotona. Hänellä on kuitenkin exänsä kanssa lapsia, kai nille on kuitenkin ruokaa tehty, en tiedä.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole terveellistä syödä vain ravintolaruokaa.
Ja kotona tehty on aina terveellistä =)
Hah hah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat ettei ravintoloista saa terveellistä ruokaa?
Olin hoikka, vaikka söin niin paljon sokeria, että arvot olivat melkein esidiabeteksen viitteissä.
Olinko siis täysin terve, koska olinhan sentään hoikka?
Sitä ravintolaruokaakin voi syödä määrällisesti sen verran, ettei liho, mutta ei se meinaa että se ruoka itsessään olisi terveellistä pidemmän päälle.
Onko teillä kyttääjämatameilla oikeasti niin tyhjä elämä, että suurin saavutuksenne on jonkun puuron keittäminen? Ja siitä ylpistyneenä pitää sitten katsoa nenänvarttaan pitkin niitä, jotka syövät oikein ravintelissa niin kuin isot herrat?
Aika koomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olis aivan kammottava ajatus elää vaikka pelkän noutoruuan varassa. Pizzat, hampurilaiset ym ei kiinnosta. Tässä kaupungissa on 1 hyvä ravintola, jonka noutoruokaa syön, mutta kun listan mieliruokia on 3, niin ei niitäkään kun kovin kauaa jaksa.
Ymmärräthän silti, että isoissa kaupungeissa valikoima on täysin toisenlainen, joten varmaankaan tuo ap:n tapailumies ei elä pelkillä pitsoilla.
Meidän kylällä on vain yksi ruokapaikka ja siellä tehdään sitä ihan tavallista kotiruokaa lähiraaka-aineista. Toki saa myös pitsaa itsetehdystä taikinasta ja hampurilaisen pihvit ja sämpylät tehdään itse. Iso kiitos paikallisille, jotka heillä käy syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin hoikka, vaikka söin niin paljon sokeria, että arvot olivat melkein esidiabeteksen viitteissä.
Olinko siis täysin terve, koska olinhan sentään hoikka?Sitä ravintolaruokaakin voi syödä määrällisesti sen verran, ettei liho, mutta ei se meinaa että se ruoka itsessään olisi terveellistä pidemmän päälle.
Ei kaikki kotiruokaan ole terveellistä. Katsokaa siellä kaupassa vatsan ja silmien väliä hyllyissä . Se on sitä mitä suomalaiset syö.
Vierailija kirjoitti:
Juujuu ja kaikki mammat syö lehtikaalia ja omenoita, juovat hanavettä ja syövät haudutettua ruispuuroa.
Paljon kasviksia, kalaa, vaaleaa lihaa, palkokasveja, sieniä, munia, pähkinöitä, siemeniä, marjoja ja hedelmiä enimmäkseen. En tykkää perunasta, pastasta ja maitotuotteista. Riisin sijaan voin syödä kvinoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kyttääjämatameilla oikeasti niin tyhjä elämä, että suurin saavutuksenne on jonkun puuron keittäminen? Ja siitä ylpistyneenä pitää sitten katsoa nenänvarttaan pitkin niitä, jotka syövät oikein ravintelissa niin kuin isot herrat?
Aika koomista.
Kotityöt on edelleen se naisen oman egon jatke joiden avulla päteä. Sitä tunteen itsensä miestään paremmaksi ihmiseksi kun seisoo siellä hellan vieressä. Ja kuinka hieno hetki se onkaan, kun pääsee ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle kertomaan vihdoinkin vapauduttuaan sieltä vankilasta kun tuli taas tehtyä sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olinko siis täysin terve, koska olinhan sentään hoikka?Sitä ravintolaruokaakin voi syödä määrällisesti sen verran, ettei liho, mutta ei se meinaa että se ruoka itsessään olisi terveellistä pidemmän päälle.
Ei kaikki kotiruokaan ole terveellistä. Katsokaa siellä kaupassa vatsan ja silmien väliä hyllyissä . Se on sitä mitä suomalaiset syö.
Eikä kukaan niin ole väittänytkään. Voi siihen kotiruokaankin lisätä liikaa suolaa ja rasvaa, mutta ero on se, että sen valinnan voi itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tekin valitatte. Mies joka maksaa ulkona syömiset aina. kelpaisi tasan tarkkaan ainakin itselleni.
Itse en loputtomasti katselisi moista, mitä rahan tuhlaustakin..
Vierailija kirjoitti:
Hirveät defenssit kun sanotaan, että ravintolaruoalla eläminen ei ole terveellistä. Ennen tässä ei ollut mitään kiistanalaista.
Kukaan ei myöskään ole väittänyt, ettei ravintolaruoalla voisi pysyä hoikkana tai että kaikki kotiruoka olisi terveellistä, ei tarvitse näitä väitteitä keksiä päästään kun joku kertoo ravintolaruoalla elämisen olevan huono vaihtoehto.
Ei minulla ainakaan mitään defenssiä ole tässä asiassa; syön itsekin enimmäkseen kotona tekemääni ruokaa. En silti tajua, miksi pitää päsmäröidä siitä, mitä toiset ihmiset syövät. Minulle se on aivan yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun veljenikään ei kokannut aiemmin kun "tulee sotkua". Mutta vuosien valmisruoan ja ravintolaruoan syöminen alkoi lopulta näkyä veriarvoissa, kolesterilot yms. korkealla. Aiemmin hoikalla miehellä painokin nousi hiljakseen. Nykyään tekeekin ruoan enimmäkseen itse.
Näihin asioihin kiinnitetään ihan eri tavalla huomiota kuin ennen ja lounaspöydässäkin pystyy tekemään järkeviä valintoja.
Kyllä ravintolaruoassa silti käytetään suolaa ja rasvaa enemmän kuin moni käyttää itse tehdessään ruokaa. Niiden ansiosta se ruoka maistuu ihmisten mielestä niin hyvältä. Jos laittaa itse vähäsuolaista ruokaa niin eron huomaa kyllä selkeästi. Sen takia en itse osta kovin usein hävikkiruokaa lounasravintolasta jossa työskentelen, vaikka ruoka onkin hyvää ja monipuolista.
Pakko oireinen häiriö eli ei voi tehdä ruokaa kun tulee rasvan hajua ja ettei lattialle tippuisi mitään ruokaa. Sen takia entinen liittokin päätyi eroon kun sai kilarit jos lapset vahingossa sotki tai laittoi ruokaa, äkkiä pois ja suosittele terapiaa lähtiessä. Vieläkin hirvittää elämä pakko-oireisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö pitäisi olla ihan yleistietoa, että ravintoloissa ruokiin lisätään liikaa ainakin suolaa, rasvaa tai/ja sokeria?
Kotona tehtynä sama ruoka on terveellisempää, siis tietenkin jos itse niin haluaa.
Entisenä ravintolakokkina voin sanoa, että näin se juurikin on. Ei tulisi mieleenkään syödä ravintolassa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Minun veljenikään ei kokannut aiemmin kun "tulee sotkua". Mutta vuosien valmisruoan ja ravintolaruoan syöminen alkoi lopulta näkyä veriarvoissa, kolesterilot yms. korkealla. Aiemmin hoikalla miehellä painokin nousi hiljakseen. Nykyään tekeekin ruoan enimmäkseen itse.
Ravintoloista saa tietääkseni ihan laadukasta ja terveellistä ruokaa. Vai mielletäänkö ravintoloissa syöminenkin roskaruuan syömiseksi?
Tietysti jos joka kerran tilaa jonkun vehnähöttöhampurilaisen tai pizzan, mutta muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tekin valitatte. Mies joka maksaa ulkona syömiset aina. kelpaisi tasan tarkkaan ainakin itselleni.
Itse en loputtomasti katselisi moista, mitä rahan tuhlaustakin..
Omia rahojani minä ainakin käytän.
Ei se sattumaa ole, että nykyisenä ravintolaruokailukulttuurin aikakautena esimerkiksi diabetes yleistyy kovaa vauhtia. Kyllä sen ymmärtää miksi kyseinen ruoka porukalle maistuu, paljon rasvaa, suolaa ja sokeria, terveellistä se ei kuitenkaan ole.
Ihmisillä tuntuu myöskin olevan ihmeellisiä käsityksiä kotiruuasta. Ei minulle ainakaan kotiruoka tarkoita pakastepizzaa ja ranskalaisia, saatikka mitään lihapiirakoita.
Mieheni söi pääasiassa ravintola- ja einesruokaa kun tavattiin. Nykyään syömme pääasiassa monipuolista kotiruokaa, ja mieskin on opetellut kokkaamaan. Paino sillä putosi 10 kg kun ravintolaruokailu jäi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloista saa tietääkseni ihan laadukasta ja terveellistä ruokaa. Vai mielletäänkö ravintoloissa syöminenkin roskaruuan syömiseksi?
Tietysti jos joka kerran tilaa jonkun vehnähöttöhampurilaisen tai pizzan, mutta muuten.
Ne voi olla melkoisia kaloripommeja vaikka näyttääkin terveellisesti.
Mulla on mies, joka kokkaa niin hyvää (kotimaista) ruokaa kotona, ettei välitä syödä ravintolassa kun saa aina pettyä ruokaan. :-) Itse käyn kavereitten kanssa joskus etnisissä paikoissa syömässä ruokia, mistä mieheni ei niin perusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska. Ehkä nyt mietit pari kertaa kannattaako... Pitääkö huolta kodistaan?
Kyllä, hän on todella siisti. Ehkä juuri sotkun ja hajun takia ei tykkää kotona kokkailusta.
Ap.
Siis ei pidä ruoanhajusta? Syökö aina kylmää ruokaa?
Hirveät defenssit kun sanotaan, että ravintolaruoalla eläminen ei ole terveellistä. Ennen tässä ei ollut mitään kiistanalaista.
Kukaan ei myöskään ole väittänyt, ettei ravintolaruoalla voisi pysyä hoikkana tai että kaikki kotiruoka olisi terveellistä, ei tarvitse näitä väitteitä keksiä päästään kun joku kertoo ravintolaruoalla elämisen olevan huono vaihtoehto.