Tapailemani mies ei arvosta kotiruokaa
Muuten tosi kiva mies, mutta ruuan suhteen erikoinen. Ravintolassa syöminen ja noutoruuan tilaaminen on hänelle ok ja hän maksaakin mukisematta sen lystin. Mutta ruuanlaitto kotona ei käy. Ei kehdannut sanoa minulle mitään, mutta ilmeestä näin, kun kerran kokkasin hänen luonaan. Tuli sotkua, tiskiä ja käryä. Tietysti siivosin hyvin. Ruuasta kyllä tykkäsi, mutta totes, että valmista tilaamalla olisin päässyt helpommalla.
Sinkkuna ollessaan ei ole koskaan tehnyt ruokaa kotona. Hänellä on kuitenkin exänsä kanssa lapsia, kai nille on kuitenkin ruokaa tehty, en tiedä.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noutoruokiin käytetty raha on aina pois jostain muusta. Ellei ole hyväpalkkaisessa työssä.
Mistä muusta? Rakenne kynsistä?
No meillä esim matkarahoista. Mieluummin käytän nekin rahat kunnon ravintoloihin maailmalla kuin kuppaseen noutoruokaan Suomessa:)
Sanoo hän jonka tietämys suomen ruokakulttuurista rajoittuu siihen karvakäsiltä tilattuun pitsaan.
Menkää te onkimaan sitä norjan lohta sieltä Salen tiskiltä. Minä menen syömään paikallisista raaka-aineista tehtyä lohikeittoa tuohon lähiruokalaan ja tuen paikallista pienyrittäjää.
Ei ole terveellistä syödä vain ravintolaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat ettei ravintoloista saa terveellistä ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aviomies, joka ei liikoja kokkaa. Jos sanon, että hänen pitää tehdä ruokaa, niin joko hän vie meidän ravintolaan, hakee pizzaa tai ostaa pakastepizzoja. Häntä ei vain ruoanlaitto kiinnosta.
Mutta häiritseekö se, että sinä teet?
Vierailija kirjoitti:
Ja kotona tehty on aina terveellistä =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on kuitenkin kaikki ruuan teko välineet?
Löytyy kyllä, uusia ja lähes käyttämättömiä kaikki. En tiedä miksi kuitenkin on ostanut.
Ap
Jospa on toinen nainen, eikä halua että näkyy merkkejä kokkaajasta kotona sille toiselle
Kyllä jäis noin neuroottisen ukkelin tapaileminen hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihana mies.Anna vaan tarjoilla tilausruokaa, pääset vähemmällä.
Minun tuttava tapasi miehen joka ei myöskään syönyt . Näyttäytyi että hänellä oli niin voimakas lääkitys että ei mennyt ruoka alas.
Näyttäytyi? Tarkoitat kai että paljastui?
Missäpäin Suomea nämä sanat sekoitetaan keskenään??
Vierailija kirjoitti:
Älä enää tapaa. Toi kielii ongelmista.
Haluaa kontroloida ruuan varjolla.
Oletko oikeasti noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Minusta olis aivan kammottava ajatus elää vaikka pelkän noutoruuan varassa. Pizzat, hampurilaiset ym ei kiinnosta. Tässä kaupungissa on 1 hyvä ravintola, jonka noutoruokaa syön, mutta kun listan mieliruokia on 3, niin ei niitäkään kun kovin kauaa jaksa.
Ymmärräthän silti, että isoissa kaupungeissa valikoima on täysin toisenlainen, joten varmaankaan tuo ap:n tapailumies ei elä pelkillä pitsoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aviomies, joka ei liikoja kokkaa. Jos sanon, että hänen pitää tehdä ruokaa, niin joko hän vie meidän ravintolaan, hakee pizzaa tai ostaa pakastepizzoja. Häntä ei vain ruoanlaitto kiinnosta.
Mutta häiritseekö se, että sinä teet?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olis aivan kammottava ajatus elää vaikka pelkän noutoruuan varassa. Pizzat, hampurilaiset ym ei kiinnosta. Tässä kaupungissa on 1 hyvä ravintola, jonka noutoruokaa syön, mutta kun listan mieliruokia on 3, niin ei niitäkään kun kovin kauaa jaksa.
Jaa. Mulla on 10 min kävelymatkan sisällä intialaista, sushia, kiinalaista, thaimaalaista, vegaanista, kasvisruokaa, meksikolaista, italialaista, salaattibaari, wingsejä, BBQ, gastropubi, israelilaista, armenialaista, ja jopa raakaruokaravintola. Ja paljon muuta. Keksisin vaikka puoleksi vuodeksi syötävää kokkaamatta kertaakaan kotona - ja syömättä yhtään hampurilaista tai pizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tekin valitatte. Mies joka maksaa ulkona syömiset aina. kelpaisi tasan tarkkaan ainakin itselleni.
Kuka ihme haluaa aina syödä ulkona? Ihan vaan tiedoksi, todella harva ravintolaruoka on terveellistä. Kovaa rasvaa ja suolaa saat suosituksiin nähden moninkertaisesti. Ja älkää nyt tulko selittämään, että tilaatte aina salaattia, ette todellakaan tilaa.
Ap:lle sanon että ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on mies joka ei kokkaa. Hän tosin ei siihen muuta ratkaisua keksi kuin että minun pitäisi kokata hänelle. Ja joka päivä.
Olen ratkaissut ongelman syömällä itse ulkona ja tilaamalla.
Syön muuten paljon terveellisemmin kuin mieheni joka sitten kokkaa jotain pikaruokaa kanasta kiukkuisena illalla yhdeksältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se terveellistä, kun tekee terveellistä ruokaa. Minä käytän paljon kasviksia lisukkeena enkä käytä mitään kermoja tai muita maitotuotteita ruuanlaitossa vaan puhtaita raaka-aineita.
Monissa suurkaupungeissahan pienissä asunnoissa ei edes ole keittiöitä, vaan ihmisten oletetaankin syövän ravintoloissa tai noutoruokaa. Ei se mitenkään poikkeuksellista ole, että ei juuri koskaan kokkaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulla on 10 min kävelymatkan sisällä intialaista, sushia, kiinalaista, thaimaalaista, vegaanista, kasvisruokaa, meksikolaista, italialaista, salaattibaari, wingsejä, BBQ, gastropubi, israelilaista, armenialaista, ja jopa raakaruokaravintola. Ja paljon muuta. Keksisin vaikka puoleksi vuodeksi syötävää kokkaamatta kertaakaan kotona - ja syömättä yhtään hampurilaista tai pizzaa.
Ylenpalttisesti kovaa rasvaa ja suolaa, elimistö kiittää. Kyllä sen jo ulkomuodosta yleensä näkee, kenelle maistuu ravintolaruoka.
Vittuakos sinulle kuuluu miten toinen syö/käyttää rahansa?