Tapailemani mies ei arvosta kotiruokaa
Muuten tosi kiva mies, mutta ruuan suhteen erikoinen. Ravintolassa syöminen ja noutoruuan tilaaminen on hänelle ok ja hän maksaakin mukisematta sen lystin. Mutta ruuanlaitto kotona ei käy. Ei kehdannut sanoa minulle mitään, mutta ilmeestä näin, kun kerran kokkasin hänen luonaan. Tuli sotkua, tiskiä ja käryä. Tietysti siivosin hyvin. Ruuasta kyllä tykkäsi, mutta totes, että valmista tilaamalla olisin päässyt helpommalla.
Sinkkuna ollessaan ei ole koskaan tehnyt ruokaa kotona. Hänellä on kuitenkin exänsä kanssa lapsia, kai nille on kuitenkin ruokaa tehty, en tiedä.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on kuitenkin kaikki ruuan teko välineet?
Löytyy kyllä, uusia ja lähes käyttämättömiä kaikki. En tiedä miksi kuitenkin on ostanut.
Ap
Äiti tuonut? Naisilla on jokin pirun tarve pelastaa meidät miehet meidän säälittävältä elämältä, jossa ei edes ruokaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin ärsyttäisi, jos joku tunkisi mun keittiöön käryttämään jotain sipuleita.
En mäkään siitä pitäisi siitä että joku tulisi kotiini näyttämään miten minun kuuluisi elää. Ruuan hajukin tekee pahaa ja saatikka, että se jäisi käryämään koko kämppään pidemmäksi aikaa. Lähin kerran kaverilta ja autossakin vielä vaatteissa oli se käry kun paisto jotain jauhelihaa.
Lounasedulla saa 7.10 haettua annoksen josta syö pari kertaa. Ei maksa vaivaa ruveta tekemään itse. Ensin kokkaat ja sitten siivous, tiskikoneen tyhjennys, yms, ei kiitosKaikki ei saa lounasetuja. Normi duunarille tulee pidemmän päälle kalliiksi käydä ravintolassa.
Normi duunari saa ruokaraha, osapäivärahan tai päivärahan.
Sekö pitäisi käyttää deittiin? Se ruokaraha käytetään työaikana.
Kuka sanoi, että pitäisi…
Joku arkiruokailu lounasravintilassa onkin ok. Mutta en kyllä kaikkia viikonloppuja söisi noutoruokaa, niin huono valikoima. Nyt kun ravintolatkin on kiinni.
Ap
Tässä kun on sitä ruokaa tehnyt enemmän tai vähemmän lapsuudesta saakka ei enää juurikaan kiinnosta. Ja kun joku pikku asia jää häirii niin se häirii ja itselläni se on se käry.
Vierailija kirjoitti:
Joku arkiruokailu lounasravintilassa onkin ok. Mutta en kyllä kaikkia viikonloppuja söisi noutoruokaa, niin huono valikoima. Nyt kun ravintolatkin on kiinni.
Ap
Tarviiko teidän sitten viettää kaikki teidän aika yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun veljenikään ei kokannut aiemmin kun "tulee sotkua". Mutta vuosien valmisruoan ja ravintolaruoan syöminen alkoi lopulta näkyä veriarvoissa, kolesterilot yms. korkealla. Aiemmin hoikalla miehellä painokin nousi hiljakseen. Nykyään tekeekin ruoan enimmäkseen itse.
Näihin asioihin kiinnitetään ihan eri tavalla huomiota kuin ennen ja lounaspöydässäkin pystyy tekemään järkeviä valintoja.
Vaikka hyviä vaihtoehtoja on nykyään enemmän niin kaupan ja ravintoloiden ruoissa on edelleen enimmäkseen ihan liikaa suolaa.
Se on surullista, koska suomalainen kotiruoka on hyvää. Se maistuu jopa mahdollisesti (jopa todennäköisesti) tänään EUn parlamentin puheenjohtajaksi valittavalle maltalaiselle rouva Metsolalle.
Saksalaisessa mediassa oli juttu liittyen tähän tänään suoritettavaan äänestykseen ja siinä kerrottiin rva Metsolan todenneen, että hänen mieheensä laittaa perheelle (4 poikaa) suomalaista ruokaa. On kuulemma hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTarviiko teidän sitten viettää kaikki teidän aika yhdessä?
Ei nyt, mutta jos suhteen etenemistä miettii.
Mun mies oli 30v kun tavattiin, eli kahvilla ja mäkkärillä. Ei ymmärtänyt ollenkaan että makkarakeitonkin voi tehdä itse:D Kasvatettu voileivillä ja toisaalta ravintolaruuilla kun matkustivat paljon vanhempien kanssa.
Hyvin tuo oppi, 25v jälkeen on todellinen gurmandi. Mitään eineksiä ei syödä meillä, mäkkäriäkin harvemmin kuin kk välein. Kaikki ruoka tehdään itse (mieskin kokkaa usein) ja kaikki ruokaan liittyvä kiinnostaa todella paljon. Hävikin suhteen ollaan tarkkoja, esim eilen tein myskikurpitsakeittoa johon upposi sunnuntain uunijuuresten jämät, lounas oli tortellineja jotka haudutin pakkasesta löytyneessä paistinliemessä ja pakastimesta löytyneen risoton käytin sunnuntaisen lihapadan jämien seassa pasteijoiden täytteeksi (taikina itsetehty). Mitään ei tarvinnut heittää roskiin
Kyllä ne oppii jos tahtoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTarviiko teidän sitten viettää kaikki teidän aika yhdessä?
Ei nyt, mutta jos suhteen etenemistä miettii.
Jos teidät on yhteen tarkoitettu ja kumpikin on riittävän kypsä siihen parisuhteeseen ratkaisu löytyy tähänkin asiaan. Täydellistä meistä ei löydä kukaan.
Noutoruokiin käytetty raha on aina pois jostain muusta. Ellei ole hyväpalkkaisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kun on sitä ruokaa tehnyt enemmän tai vähemmän lapsuudesta saakka ei enää juurikaan kiinnosta. Ja kun joku pikku asia jää häirii niin se häirii ja itselläni se on se käry.
Itsekin olen alkanut kyllästymään siihen jatkuvaan pöytien pyyhkimiseen, koneen täyttöön ja tyhjentämiseen, yms. Ehkä sitä tulee vanhemisen myötä mukavuuden haluisemmaksi ja ehkä alkaa muutenkin hölläämään eikä ole aina häärimässä siihen malliin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Et ole mitään, jos et omaa ruokaasi tee.
Vierailija kirjoitti:
Noutoruokiin käytetty raha on aina pois jostain muusta. Ellei ole hyväpalkkaisessa työssä.
Mistä muusta? Rakenne kynsistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä esim matkarahoista. Mieluummin käytän nekin rahat kunnon ravintoloihin maailmalla kuin kuppaseen noutoruokaan Suomessa:)
Yksin asuessaa, työssä käyvänä ja vielä korona-aikaan, on aivan ymmärrettävää toimia miehen tavoin. Ja voihan olla, että hän olisi mieluummin käyttänyt sen ajan keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka rakennekynsistä jos ne sinulle niin tärkeät ovat. Itse ajattelin asumismukavuutta, matkustelua (ei nyt korona-aikana), harrastuksia yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä esim matkarahoista. Mieluummin käytän nekin rahat kunnon ravintoloihin maailmalla kuin kuppaseen noutoruokaan Suomessa:)
Sanoo hän jonka tietämys suomen ruokakulttuurista rajoittuu siihen karvakäsiltä tilattuun pitsaan.
Taas kerran av-mammoilla on joku käsittämätön tarve määräillä, mitä joku toinen syö. Mikä siinä toisten ihmisten elämän päsmäröinnissä on niin kiihottavaa?
Minulla on aviomies, joka ei liikoja kokkaa. Jos sanon, että hänen pitää tehdä ruokaa, niin joko hän vie meidän ravintolaan, hakee pizzaa tai ostaa pakastepizzoja. Häntä ei vain ruoanlaitto kiinnosta.
Sekö pitäisi käyttää deittiin? Se ruokaraha käytetään työaikana.