Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herätättekö teini ikäset kouluun?

Vierailija
18.01.2022 |

Vai onko niin oma- alotteisia et hoitavat itse?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herätä, mutta koska teemme etätöitä, katamme kyllä aamupalan ja seuraamme että heräävät jne.

Vierailija
2/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herätä. En ole koskaan herättänyt. Jos osaa pelata sillä puhelimella osaa asettaa sen herätyksensäkin. Ja itse vastaa myöhästymisen seurauksista, joten oppikoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse herättää, meillä teini-ikäiset ovat kuin vanhempansa eli osaamisorientoituneita.

Vierailija
4/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräävät sitten kun jaksavat. Tytöllä on poikaystävä yötä, niin ei varmastikaan jaksa kukonlaulun aikaan herätä.

Vierailija
5/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä tulivat repimään ulos sängystä jos näytti siltä, että en herää ja myöhästyn koulusta. Yleensä kyllä aina hoidin itse itseni kouluun ajoissa. Mielestäni vanhempien pitää herätellä teinitkin kouluun, jos näyttää siltä, että ovat myöhästymässä.

6/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti herätä, mutta huhuilen jos ei kuulu aamupalapöytään.

Ja kuten jonkun jo vastanneen perheessä, myös meillä kotona oleva aikuinen valmistaa ja kattaa aamupalan. Jos aikuiset ovat jo lähteneet, niin sitten kokoaa itse.

Vierailija
7/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsivät ja hoitivat aamutoimet itse ekaluokalta asti. Vanhempien työaikataulut eivät jousta lukujärjestysten mukaan.

Vierailija
8/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herätä. Lähden usein paljon aikaisemmin. Ei se oo koskaan myöhästynyt eli osaa hoitaa homman. Toki jos olen kotona,käyn ovella kattomassa.

Vierailija
9/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole herättänyt edes alakoululaista.

Vierailija
10/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsivät ja hoitivat aamutoimet itse ekaluokalta asti. Vanhempien työaikataulut eivät jousta lukujärjestysten mukaan.

Siinäpä etuoikeus mitä erityislapsen vanhemmalla ei enää olekkaan.

Vierailija
11/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herätä meillä käy perhe työntekijät tekemässä sen niin minä saan rauhassa nukkua.

Vierailija
12/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn huhuilemassa molemmille hyvät huomenet. Yleensä ovat kyllä jo hereillä, mutta jos eivät ole, niin heräävät sitten kun tulen huikkailemaan huomenia.  Viikonloppuisin on sovittu niin että teinit herättävät minut viimeistään puoli yhdeksältä, jos en ole itse vielä siihen aikaan herännyt :D   Lapseni ovat aina olleet aamuvirkkuja ja vaikka teiniaivojen vuorokausirytmi myöhästyykin, niin meillä se tarkoittaa sitä, että jos ennen lapsia alkoi nukuttaa klo 20, niin nyt teineinä he kömpivät sänkyyn klo 22. Itsehän valvoisin myöhään ja nukkuisin pitkään, mutta ikävä kyllä yhteiskunta toimii aamuvirkkujen mukaan. 

Vierailija
13/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräävät sitten kun jaksavat. Tytöllä on poikaystävä yötä, niin ei varmastikaan jaksa kukonlaulun aikaan herätä.

Mitä se siihen vaikuttaa?

Vierailija
14/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Hoitakoot itse heräämisensä vai aiotko opettaa lapsesi siihe, että vanhemmat aina herättävät?

Vierailija
15/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Toissa viikolla myöhästyi kolme tuntia, mutta se on hänen ongelmansa.

Vierailija
16/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä etuoikeus mitä erityislapsen vanhemmalla ei enää olekkaan.

Tämä. Jos en huolehtisi omaa lasta taksiin aamulla se jäis sinne sänkyyn edelleen makaamaan. Ei kykene toimimaan oma-aloitteisesti.

Vierailija
17/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on välillä niin sairaita ihmisiä liikenteessä, että oikein oksettaa..

Vierailija
18/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätän tietenkin jos ei itse herää. Miksi tahallani aiheuttaisin omalle lapselleni vaikeuksia?

Suomalaiset ovat kyllä ihan sairaita, eilen kyseltiin että autatko hanskat käteen 6-vuotiaalle tai 4-vuotiasta vessassa. No kuka nyt omaa lastaan auttaisi? Oppiipahan olemaan! Oma ongelmansa!!

Vierailija
19/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Hoitakoot itse heräämisensä vai aiotko opettaa lapsesi siihe, että vanhemmat aina herättävät?

Voi v… Itse esim. olen etätöissä ollut jo kohta 2 vuotta, enkä näe yhtään syytä, miksen voisi herättää lastani (teini) aamulla. Siinä on mukava heti rupatella jne. Sitä kutsutaan rakkaudeksi, perheen yhdessäoloksi, sosiaaliseksi kanssakäymiseksi. Mutta sitähän teidän lapsettomien kovanaamojen on vaikea ymmärtää. Varmaan menee joo tästä lapsen elämä pilalle, aikuisena ei herää ollenkaan, kun äiti ei herätä.

Vierailija
20/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset leuhkivat aina sillä, että lapset ovat omatoimisia jo lähes vaippaikäisinä. Mitä erityisen hienoa siinä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan