Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herätättekö teini ikäset kouluun?

Vierailija
18.01.2022 |

Vai onko niin oma- alotteisia et hoitavat itse?

Kommentit (42)

21/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsivät ja hoitivat aamutoimet itse ekaluokalta asti. Vanhempien työaikataulut eivät jousta lukujärjestysten mukaan.

Siinäpä etuoikeus mitä erityislapsen vanhemmalla ei enää olekkaan.

Tämä. Jos en huolehtisi omaa lasta taksiin aamulla se jäis sinne sänkyyn edelleen makaamaan. Ei kykene toimimaan oma-aloitteisesti.

Voimia kaikille erityisarjen sankareille <3

Toivottavasti teidänkin erityisillä kuitenkin asiat helpottuvat aikaa myöten. Pitäkää huolta myös itsestänne arjen rumbassakin.

Vierailija
22/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi enkä palvelija. Vastuullani on periyttää heille kasvatuksella mitä on vastuunkanto. Yksi velvollisuuksista on herätä aamulla kouluun ja olla siellä ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, joista enää kaksi kuuluu teiniryhmään, yksi on jo kasvanut siitä ohi.

Jos teinit siis menevät kouluun kasiksi, niin he hyppäävät yleensä autoni kyytiin ja muina aamuina lähden ennen heitä. En herätä heitä kuitenkaan aikaisina aamuina, vaan teinien herätyskellot saattavat soida jopa ennen kuin omani soi. Olen nopea aamutoimissani ja varaan aikaa lähtemiseen noin 20 min ja teinit varaavat aikaa enemmän.

Vierailija
24/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on välillä niin sairaita ihmisiä liikenteessä, että oikein oksettaa..

Kannattaa ilmoittaa asiattomaksi oikeasti asiattomat. Niin minäkin teen.

Vierailija
25/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätän tietenkin jos ei itse herää. Miksi tahallani aiheuttaisin omalle lapselleni vaikeuksia?

Suomalaiset ovat kyllä ihan sairaita, eilen kyseltiin että autatko hanskat käteen 6-vuotiaalle tai 4-vuotiasta vessassa. No kuka nyt omaa lastaan auttaisi? Oppiipahan olemaan! Oma ongelmansa!!

Seurauksista vastaaminen vaikeus? Sehän on elävää oppimateriaalia mitä esim seuraa, jos myöhästyy.

Täysi-ikäisenä sitten heitetään ilmaan kuin joku pallo ja kukaan ei ole ottamassa koppia?

Vierailija
26/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsivät ja hoitivat aamutoimet itse ekaluokalta asti. Vanhempien työaikataulut eivät jousta lukujärjestysten mukaan.

Siinäpä etuoikeus mitä erityislapsen vanhemmalla ei enää olekkaan.

Joskus erityislapsuus periytyy.

"Siinäpä oikeus, jota erityislapsen vanhemmalla ei enää olekaan,"

Vierailija
27/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätän tietenkin jos ei itse herää. Miksi tahallani aiheuttaisin omalle lapselleni vaikeuksia?

Suomalaiset ovat kyllä ihan sairaita, eilen kyseltiin että autatko hanskat käteen 6-vuotiaalle tai 4-vuotiasta vessassa. No kuka nyt omaa lastaan auttaisi? Oppiipahan olemaan! Oma ongelmansa!!

Seurauksista vastaaminen vaikeus? Sehän on elävää oppimateriaalia mitä esim seuraa, jos myöhästyy.

Täysi-ikäisenä sitten heitetään ilmaan kuin joku pallo ja kukaan ei ole ottamassa koppia?

Ei mikään ihme, että nuoret ovat loppuun palaneita ennen kuin ovat itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä, kun vähän aletaan vaatimaan sitä vastuunkantoa, kun sitä apua on annettu joka käänteessä. Se on karhunpalvelus holhota yläkouluikäistä, kuin alakouluikäistä.

Vierailija
28/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herätä. Ysiluokkalainen on nukkunut pari kertaa puoliinpäiviin ja selitellyt sitten koulussa ihan itse myöhästymistään. Onhan sieltä tullut wilmaviestiä, mutta koska Wilmasta tulee välillä liikaa viestejä, niin en ole niitä noteerannut ja töissä en edes ehdi sähköpostia lukea.

Nyt lukiossa oleva ei ole myöhästynyt kertaakaan koulusta, vaikka itse herääkin, koska me vanhemmat olemme jo lähteneet aamulla.

Niin sen pitää mielestäni mennäkin. Vanhin lapseni on muuttanut jo pois kotoa ja hänkin on ihan varmasti aina herännyt ongelmitta.

Vierailija
29/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että nuoret ovat loppuun palaneita ennen kuin ovat itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä, kun vähän aletaan vaatimaan sitä vastuunkantoa, kun sitä apua on annettu joka käänteessä. Se on karhunpalvelus holhota yläkouluikäistä, kuin alakouluikäistä.

Näin. Nuori oppii hyvin kyllä aamulla heräämään ihan itse, kun joutuu myöhästymisistään ihan itse vastaamaan.

Vierailija
30/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset leuhkivat aina sillä, että lapset ovat omatoimisia jo lähes vaippaikäisinä. Mitä erityisen hienoa siinä on?

Se on joku sisään rakennettu juttu. Vanhempien on aina pitänyt tehdä töitä, että perheelle saadaan se ruokapöyään. Se on ihan harhakuva, että rouva Virtanen vain hoiti niitä lapsia koti rouvana.

T. 70-luvun avainkaula lapsi.

Vierailija
31/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo töissä silloin. Heillä on kännyköissään herätystoiminto ja osaavat näköjään käyttää sitä kun eivät ole koskaan pommiin nukkuneet.

Vierailija
32/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempaa poikaa ei tarvinut koskaan herättää, hoiti alakoululaisesta asti kaiken itse.

Pari vuotta nuorempi oli teininä tosi väsynyt. Meni kyllä nukkumaan aikanaan, mutta ilmeisesti siinä vaiheessa kun kasvoi oikein reilusti oli vaan väsynyt. Silloin herätettiin ja ajoin aamuisin kouluun, 8-9 luokalla. Pakko oli.

Ja joskus kun murkkuikä kiukutti, paras herättäjä oli meidän pieni terrieri joka sulatti yrmynkin murrosikäisen.

Täällä joku oli jo pätemässä että vanhempien palaverit ovat tärkeämpiä kuin lasten asiat.

Meillä se oli toisin päin. Lasten hyvinvointi on tärkeämpää kuin loputtomat palaverit. Ja olen kansainvälisessä firmassa töissä jos se nyt pätijöille on tärkeää.

Nyt ovat meillä molemmat armeijan käyneitä nuoria miehiä ja opiskelut meneillään.

Tsemppiä AP:lle, ainakin meillä pahin vaihe meni lopulta ohi.

Vierailija
33/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse herättää, meillä teini-ikäiset ovat kuin vanhempansa eli osaamisorientoituneita.

Mikä on osaamisorientoitunut? Google ei kerro.

Vierailija
34/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Joa ei 15v pääse itse sängystä ylös, niin olkoon pääsemättä.

Vierailija
35/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herätä. Tai jonain aamuna olen herättänyt, kun olen luullut hänen nukkuneen pommiin, mutta olen saanut vaan äreän vastauksen, että miksi herätit, kun tänään alkaa poikkeuksellisesti myöhemmin koulu. Hoitaa aamujutut ihan itse, vaikka erkka onkin. Tuo itsetoimiminen jäi päälle, kun olin vuosia sitten sairaana, eikä ollut mitään järkeä minun herätä herättämään häntä. Nykyään vaihtelee, kumpi nousee ensin, mutta molemmilla on omat herätystykset tarvittaessa.

Vierailija
36/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset leuhkivat aina sillä, että lapset ovat omatoimisia jo lähes vaippaikäisinä. Mitä erityisen hienoa siinä on?

Ei mitään. Se on erityisen surullista. Onneksi oma sukuni on muualta ja olen saanut kasvaa lämpimässä ja välittävässä perheessä. Ei tulisi kuuloonkaan että lapsia kohdeltaisiin niinkuin täällä puhutaan. Surettaa miten yksin lapset Suomessa jätetään pärjäämään.

Kun lasta autetaan, lapsi oppii auttamaan ja luottamaan ihmisiin. Huomaahan sen suuresta osasta ihmisistä tässä maassa, surkeita ja epäluuloisia kyräilijöitä.

Vierailija
37/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätän, jos eivät ole itse heränneet ajoissa. Teen nyt etätöitä, joten ei ole ongelma, työpaikalta en soittelisi perään. Herättäisin myös mieheni, jos huomaisin tämän nukkuvan pommiin, ja olettaisin että minutkin herätettäisiin tarvittaessa. Musta toi on ihan normaalia läheisistä huolehtimista

Vierailija
38/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätän tarvittaessa. Päivän yksi ja ainoa linja-auto ei odota, peruskouluun matkaa 30km.

Vierailija
39/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vanhempi on töissä silloin, kun teinin pitää herätä. Ainakin itse lähden seitsemän aikoihin kotoa ja jos teinillä ei ala koulu kahdeksalta, hän nukkuu tuolloin vielä. Milläs herätät, kun puhelinkin on äänettömällä nukkuessa?

Mutta eipä sillä, ei ole tarvinnut huolehtia. Yhtään ainoaa myöhästymismerkintää ei ole tullut ja teini on jo lukion kakkosella, kesällä täysi-ikäinen.

Vierailija
40/42 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herätä. Hwrätin ja huolehdin pääosin alakouluajan, mutta sen jälkeen ovat osanneet huolehtia aamuistaan itse. Lähden töihin aikaisemmin, sama miehellä. Aamut ovat menneet ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän