Jos päättäisit laihduttaa kolme kiloa, millä metodilla sen tekisit?
Haluan laihtua kolme kiloa (normaalipainon sisällä). Ajattelin tehdä sen joka toisen päivän kaurapuuro+kananmuna-ruokavaliolla. Joka toinen päivä syön normaalisti, ja joka toinen päivä pelkkää puuroa ja muutaman keitetyn kananmunan.
Kommentit (28)
Mässyt piiloon ja pätkäpaastoa, tippuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laskisin kaloreita. En kestä mitään tiettyä ruokavaliota. Haluan syödä normaalisti.
Mikä on "normaali"?
Kaikkea, mistä tykkään. Jos teen pasta carbonaraa tai pizzaa, niin syön sitä.
En tykkää suklaasta, mutta jos tykkäisin, niin haluan minulla olevan vapaus syödä sitä. Lasken kalorit.
Minulle tulee ruoasta pakkomielle, jos kiellän itseltäni jotain. Sen jälkeen en muuta ajattelekaan. Mutta jos ajattelen, että voin syödä mitä tahansa - valitsen ihan itse kuitenkinnsen mitä syön - niin pystyn syömään normaalisti.
Jos on joka toinen päivä syömättä, ei ole mitään järkeä syödä joka toinen päivä vain puuroa ja kananmunaa. Syö kunnolla kun syöt, terveellisesti, ravitsevasti ja täyttävästi.
Itse laihdutan pari kiloa niin, että jätin pois herkut ja pidän 16:8 paastoa. Olen myös kokeillut tuota joka toinen päivä syömistä, en olisi kestänyt kovin pitkään puurotaktiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laskisin kaloreita. En kestä mitään tiettyä ruokavaliota. Haluan syödä normaalisti.
Mikä on "normaali"?
Kaikkea, mistä tykkään. Jos teen pasta carbonaraa tai pizzaa, niin syön sitä.
En tykkää suklaasta, mutta jos tykkäisin, niin haluan minulla olevan vapaus syödä sitä. Lasken kalorit.Minulle tulee ruoasta pakkomielle, jos kiellän itseltäni jotain. Sen jälkeen en muuta ajattelekaan. Mutta jos ajattelen, että voin syödä mitä tahansa - valitsen ihan itse kuitenkinnsen mitä syön - niin pystyn syömään normaalisti.
Minäkin pidän eniten kaloreiden laskemisesta, mutta jossain vaiheessa aina huomaan ettei se enää riitä painonpudotukseen ja on pakko siistiä ruokavaliota. Sitten alemmassa painossa palaan taas kalorien laskemiseen ja sitten se alkaa taas toimia.
Söisin vain vähemmän. Jos ennen vaikka mennyt 3 leipää iltapalalla, söisin yhden. Annokset pienemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Söisin vain vähemmän. Jos ennen vaikka mennyt 3 leipää iltapalalla, söisin yhden. Annokset pienemmiksi.
Jättäisin ne leivät pois ja söisin vain päälliset.
Vähentäisin leivän ja lisäisin proteiinin syöntiä (eli söisin päivittäin rahkan, proteiinivanukkaan tai -patukan, jotka vievät myös makeanhimon). Mulla on niin että jos käyn salilla kerran viikossa, pysyn nykypainossani, ja jos käyn kaksi kertaa, painan juurikin sen 2-3kg vähemmän. Eli alkaisin myös liikkua enemmän - nyt kun sali ei ole mahdollinen, yrittäisin lisätä reippaan 45min kävelylenkin lähes joka iltaan. Yritä muistaa että syomiselläsi ylläpidät tiettyä painoa. Kun lisäät taas syömistä dietin jälkeen, vanha painokin palaa. Tee dietin sijaan elämäntapamuutoksia joita jaksat ylläpitää loppuelämäsi. Puolita mehun määrä aamupalalla, korvaa iltapalaleivät puurolla, vaihda kevyempiin maitotuotteisiin, lisää joka aterialle kasviksia jotka keventävät mutta täyttävät mahaa. Tsemppiä.