Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaseläkkeellä oleva ms -tautia sairastava ystävä tuntuu ottavan kuppia aika reippaalla kädellä.

Vierailija
17.01.2022 |

Mitenkä tuollainen onnistuu lääkityksen kanssa muka? Ymmärrän, että joskus juo eikä tuo sairaus vaadi nolla linjaa, mutta silti.
Onko miten yleistä? Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että monilla tuota tautia sairastavilla tuntuu olevan elämänhallinta aika kadoksissa. Vaikka tietysti aina julkisuudessa olevat ovat super positiivisia ja elävät mallikkaasti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se haluaa ottaa ilon irti elämästään. Muista, että ne hyvät päivät vähenevät kokoajan. Monilla sairaus muuttuu eteneväksi.

Vierailija
2/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ottaa. Saattaisi itseäkin veetuttaa ko. diagnoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istä sä tiedät, miten paljon kuppia se ottaa? Kun ms-taudin oireet näyttää ulospäin samalta kuin humalan.

Vierailija
4/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ms sairastavat tietämäni näyttävät ihan juopoilta, mutta en sitten tiedä heidän alkoholinkulutuksesta. Kai sairauskin rapistaa ulkonäköä.

Vierailija
5/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kaverin nauttia elämästä niillä keinoin kuin voi.

Moni sairastava pysyttelee tässä elämässä kiinni nipin napin.

Eutanasia olisi sallittava niille ketkä sen haluavat.

Vierailija
6/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paskaa ap.

MS tautia sairastivalla ei ole mitään elämänhallinan ongelmia, pösilö!

Siihen on sairastanut niin professoreita, lääkäreitä ja muita korkeasti koulutettuja ihmisiä, jotka ovat viimeiseen asti olleet työelämässä mukana, eikä heillä ole ollut mitään elämänhallinan ongelmia.

Puhu tollo vain asioista joista tiedät jotakin. Et edes tiedä millainen sairaus MS-tauti.

Ei ihminen valitse eikä voi valita, mikä vakava krooninen sairaus häneen jossain elämänvaiheessa tulee.

Ei se että nyt on nuorehko ja terve ja täysin toimintakykyinen, tarkoita sitä, että sama tilanne jatkuu koko loppuelämän.

Häpeä luuseri tuollaista aloitusta.

Vierailija
7/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ms ja minua luullaan usein päihdeongelmaiseksi ja mielisairaaksi. Oikeasti olen harvoin kännissä. Joskus olen huomannut toiminta kykyni jopa parantuneen alkoholin vaikutuksen alaisena. Tieteellistä näyttöä tälle ei ole ja voi olla, että tarkkaavaisuuteni vain pettää silloin. Kuitenkin juon aika harvoin, mutta monesti minun luullaan olevan humalassa silloin, kun en edes ole.

Vierailija
8/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulapäivät ovat vielä normaaliakin v.mäisempiä ms potilailla..

Vierailija
9/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun asia nostettiinkin esille ms- tautiin liittyy erillaisia uupumuksia ja kongnitiivisia oireita. Moni sairastava saattaa uupuesssa muuttua päihtyneen oloiseksi. Jos seuraat ihmistä niin hän saattaa lähteä aivan tavallisen oloisena, vaikka töihin, mutta väsyy työpäivän aikana ja saapuu omituisena takaisin kotiin. Tuo on helppo sivullisen tulkita niin, että on käynyt vetämässä pään täyteen. En kuitenkaan kiellä todellista päihteiden käyttöä. Sitäkin esiintyy varmasti ihan samalla tavalla, kuin terveilläkin. Sairaus tietysti lisää vielä masentuneisuutta, joka altistaa elämänhallinan menettämiselle.

Vierailija
10/10 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä ap. Minä sairastan etenevää ms-tautia ja olen ollut raitis yli 20 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä