Miksi naiset eivät peräkammaroidu kuten miehet?
Miksi naiset muuttavat monet jo 16 vuotiaana peräkyliltä isompiin kaupunkeihin, mutta minä tunnen pääministeriämme vanhempia peräkammarinpoikia takahikiältä? Eräänkin kaverini pikkusisko asuu nykyään Birminghamissa ja täältä pieneltä kylältä lähti heti lukion jälkeen.
Miksi ne on aina miehet,ketkä jäävät peräkammareihin?
Sivuhuomiona mainittakoon, että em. syystä isoissa kaupungeissa on miesten markkinat.
Kommentit (879)
Aiemmin oli juttu sosiaalisten tilanteiden pelosta. Nainen. Sitten löysi rakkauden tms. Siis totta kai se mies löysi tämän naisen, doh. Tuskin nainen edes teki mitään, kunhan oli paikalla.
Naiset ei tiedä mitään miesten elämästä!
Jos on ujo mies jää todella helposti yksin, koska miehen se aloite on tehtävä. Pariutuminen ei kovin tasa-arvoista ole.
Ite olen miesvaltaisella alalla, ja on todella paljon lähes peräkammarinpojiksi laskettavia. Ei edes voi kohdata ketään ja jos joku Tinderista alkaa höpöttelemään niin se nyt on ihan tuhoon tuomittu. Suurin osa miehistä ei edes pääse treffeille Tinderin kautta. Hyvä jos pari matchia vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee yhteiskunnan miesvihamielisyyden. Sekä sen että mies ei ole yhtä arvokas kun nainen. Jos esimerkiksi puhutaan sukupuolien välisestä palkkaerosta, niin kukaan ei totea tyyliin että miten ne naiset on niin laiskoja ja saamattomia että eivät tienaa kuten miehet. Tai että on naisten omaa syytä kun eivät saa yhtä hyvää palkkaa. Että neuvottelisivat paremmin ja tekisivät enemmän töitä. Mutta niillä elämänaloilla, joilla miehillä menee naisia huonommin, on yleisesti hyväksyttävää todeta, että peräkammaroituminen on näiden miesten omaa syytä. Ja tämä koskee yleisesti kaikkia niitä asioita, joissa naisten ja miesten välillä on tasa-arvoeroja. Aina jos miehillä menee jossain huonommin, niin syy on nahjusmaisten miesten, jotka ei ota itseään niskasta kiinni. Mutta niillä aloilla, joilla naisilla menee huonommin, niin syy on yhteiskunnan epätasa-arvoisuudessa eikä missään nimessä naisissa itsessään.
TEK on tutkinut alallaan vallitsevaa epätasa-arvos. Miehet vaan saavat tekniikan alalla enemmän palkkaa. Kyse ei ole naisten osaamattomuudesta, laiskuudesta, alavalinnasta, siitä ettei pyydä palkankorotusten tai hae ylempiin tehtäviin. Roikkuvat sukuelimet takaa paremman urakehityksen.
https://www.tek.fi/fi/uutiset-blogit/sukupuolten-palkkaero-repeaa-viime…
Pelataan numeropeliä.
Sanotaan että isossa firmassa on 10 000 työntekijää, 500 tiimiä ja 50 osastoa
Esihenkilöiden tarve on 550 henkeä keskijohtoon (osasto ja tiimipomot)
Jos alalla 10 työntekijässä on yhdeksän miestä yhtä naista kohden, kuinka monta esihenkilöä pitäisi olla kummastakin sukupuolesta? Ihan olettamalla että molemmissa on yhtä paljon päteviä henkilöitä viitekehyksen (sukupuoli) sisällä.
50%-50% vai 90%-10%
Tietenkin 50%-50%, koska tasa-arvo, lasikatto ja patriarkaatti. Kuvasit muuten aika hyvin meidän teknisen alan yrityksen sukupuolijakauman tuossa, paitsi että se on ihan oikeutetusti keskijohdossakin 90%-10%. Naisia ei vain kiinnosta tämä ala ja työnantaja maksaa meille palkkaa tasan sen mukaan, kuinka paljon voimme tuottaa tulosta.
Voimmekin miettiä, mikä saisi naiset kiinnostumaan alasta, jolla tiedetään todistetusti naisia syrjittävän.
Vai oikein todistetusti...
Kun on kerran todisteet niin hoitakaa asia lakiteitse kuntoon, pitääkö miesten tehdä kaikki puolestanne?
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin oli juttu sosiaalisten tilanteiden pelosta. Nainen. Sitten löysi rakkauden tms. Siis totta kai se mies löysi tämän naisen, doh. Tuskin nainen edes teki mitään, kunhan oli paikalla.
Jos on ujo mies jää todella helposti yksin, koska miehen se aloite on tehtävä. Pariutuminen ei kovin tasa-arvoista ole.
Ite olen miesvaltaisella alalla, ja on todella paljon lähes peräkammarinpojiksi laskettavia. Ei edes voi kohdata ketään ja jos joku Tinderista alkaa höpöttelemään niin se nyt on ihan tuhoon tuomittu. Suurin osa miehistä ei edes pääse treffeille Tinderin kautta. Hyvä jos pari matchia vuodessa.
Ööööö... tuskin on peräkammarin pojiksi laskettavia. Niitä on kaikki 40 000 koko suomessa, miesten määrän ollessa n. 2 735 229
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ihme, että miehet on meille naisille katkeria, jos ne luulee meidän elämän olevan noin helppoa.
miehiä saa mistä vaan, apua ja töitä mistä vaan, millon vaan..
miksi te ette kuuntele, kun teille kerrotaan asian oikea laita?
Miksi itse ette kuuntele kun teille kerrotaan asian oikea laita kun puhutaan palkoista? Ehei, katkerina ulìsette epäreiluutta.
Inzellit pois aikuisten keskusteluista!
Miesv ihapalstanartut voisivat itse lopettaa näiden ketjujen tehtailun?
Miksi haluat puhua noista 40 000 syrjäytyneestä miehestä? Miehiä on kuitenkin se 2 735 229
Hei
Miksi olet täällä, jos koet tämän palstan miesvihapalstana?Tulin keskustelemaan miksi esimerkiksi tässä ketjussa väitetään etteivät naiset peräkammaroidu kuten miehet, ja toivon lisäksi saavani asiallisia vastauksia esimerkiksi kysymykseeni:
jos noita peräkammarin poikia on 40 000 ja naisissa vastaavia on 12 000, miksi palstalla on 41 sivuinen ketju jossa haukutaan miehiä, joita on 2 735 229.
En ole nyt vain löytänyt vastausta, vielä.
Voi kultapieni, ei tässä ketjussa haukuta kaikkia miehiä, ei edes kaikkia sinkkumiehiä. Ketjussa puhutaan niistä peräkammarinpojista ja tytöistä, jotka elää vanhempiensa passattavana aikuisina. Vihaviesteistä vastaa pari palstan vakkarihullua, ihme kun eivät ole tätäkin ketjua saaneet poistettua.
Miesv iha näkyy tässäkin viestissäsi. En ole kultapienesi.
Mutta kuules, miesv iha on jo aloituksessa: Miksi ne on aina miehet,ketkä jäävät peräkammareihin?
Ei ole. Vanhempiensa luona asuvia 30+ miehiä on n. 40 000, naisia 12 000
Useammin? Kyllä. Aina? Ei.
Onko se niin harvinaista että ihmettelen aloittajan ja muiden palstalla miesv ihaa levittävien motiiveja...
kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä pakeissa on niin kamalaa? Onhan niitä antanut itsekin, vai kelpaako sulle jokainen edes suunnilleen naisen näköinen?
Uutta matoa koukkuun vaan.
Vai kammaroituuko? Onko peräkammarin poika stereotypia, kuten aina halukas mies ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä pakeissa on niin kamalaa? Onhan niitä antanut itsekin, vai kelpaako sulle jokainen edes suunnilleen naisen näköinen?
Uutta matoa koukkuun vaan.
Onhan ne pakit kaamee kokemus. Jos on tosi kiinnostunut. Voi mennä ties kuinka pitkään että uudestaan kiinnostuu. Naisilla helpompaa kun ei tartte aloitteita tehdä.
Eikö löydy ketään oikeeta peräkammarinpoikaa? Voisi kertoa omakohtaisia kokemuksia eikä muiden tarttisi arpoa syitä.
Ainoa taisi olla tämä tehdastyöläinen, hänkin nainen eikä ole edes peräkammaroitunut täysin.
Itse en ole omalta synnyinkylältä muuttanut ja joka naista olen nainnu joka on jutulle tullu. nykynuoriso on niin sanottua vetelää väkeä ja luukkulassena kelassa ruinaamassa.
Vierailija kirjoitti:
19-vuotiaan miehen mielessä on ensin millä saada seurustelukumppani.
19-vuotiaalta naiselta se onnistuu olemalla nainen.
Tämä on minusta kyllä totaalisen outo lähestyminen oman itsenäisen elämän rakentamiseen. Miten ihmeessä joku VOI nähdä, että oman itsenäisen elämän aloittamiseen liittyy millään lailla seurustelukumppani?
Ja mitä itse naisena (hohoo, kerron olevani nainen, eli tässä tapauksessa tiedetään kirjoittajan sukupuoli.) olen kokenut jo menneet suhteet, niin kyllähän noissa mies on ollut enemmän taakkana kuin eteenpäin vievänä veturina. Kummallisesti tasa-arvon nimissä naisen tontille on siirtyneet myös miesten työt. "Modernina naisena" mulla on pysyneet työkalut käsissä, ja olen hoitanut myös kodin nikkarointityöt. Sen sijaan ex-kumppaneilla ei ole pysynyt rätti kädessä, eivätkä ole OSANNEET siivota. Kun lopulta kaikki arkeen liittyvät työt ovat kasaantuneet minun niskaan, on sittemmin menneet lusikat jakoon. Jos vain olisi malttanut pysyä sinkkuna, niin minun elämän laatu olisi ollut parempaa. Olisin myös ollut rikkaampi, koska kaikki remontointi- ja muut kulut ovat kaatuneet aina minulle. Aina.
Mutta eipä, tässä taas sitä ollaan. On mukana illalla nukahtaa jonkun vieressä, ja jotakuta paijata, kenen kanssa juoda aamukahvit ja olla yhdessä. Mutta nykyään hyväksyn sen, että olen ditusti köyhempi ja mulla on arjen pyörityksessä tuplatyö. No can do, näin se menee. Nainen joutuu aina suhteessa maksajaksi, olemaan se, joka edistää asioita ja vie arkea eteenpäin. Kun rakkaus loppuu, niin laitan ukon kiertoon.
ja edellinen (838) vielä jatkaa:
Se, että pojille ei sälytetä mitään vastuuta, eikä opeteta mitään taitoja omaan itsenäiseen elämään, heijastuu arjen pyörittelyyn monella tavoin.
Ihan vaikka esimerkiksi: kuka älypää oikeasti sulkee tyhjän margariinirasian ja laittaa sen roskikseen. Se, joka on oikeasti itse siivonnut ja vienyt roskiaan ulos, ei suin surminkaan niin tekisi. Mutta kun äiti / tyttöystävä / vaimo hoitaa siivouksen ja roskien viennit, niin tämä uros suorastaan saa draamakohtauksen jos hänen uljasta tekoaan (siis roskan laittamiseen roskikseen) soimataan ihan vääränlaiseksi.
Joten jos riitaa haluaa välttää, niin nainen dyykatkoon sen rasian sieltä roskiksesta ja avaa sen. Mahtuupa sinne roskikseen vähän muutakin kuin se perkleen rasia.
Ugh. Olen puhunut.
(ette ikinä arvaa, miksi juuri nyt halusin tästä kertoa. Jep, kyllä. Tämä on tätä arkea.)
Miten pojat saa poikakavereita? Seisoskellaanko vain paikallaan cuulin näköisenä odottelemassa aktiivisemman kontaktinottoa? Vai auttaisiko kiinteä katse ja kutsuva hymy? Skeittilautailu? Joukon laidalla jutuille naureskelu? Miten homma etenee?
Seurustelin nuorena tämmöisen peräkammarin pojan kanssa. Ikää oli hänellä tuolloin 25 vuotta. Kävi töissä ja asui 60+ ikäisten vanhempien alakerrassa.
Äiti haki pankkikirjalla pojalleen pojan tililtä rahaa. Joka pennin joutui pyytämään äidiltään ja selittämään mihin tarvitsee rahaa.
Koko ajan pälpätys että ” pitää olla nuuka. Ei saa tuhlata rahaa turhuuteen”. Minä olin silloisena tyttöystävänä turhuus ja uhka äidille, joka oli suunnitellut että poika huolehtii vanhukset hautaan. Lisäksi olin kaupunkilaistyttönä epäilyttävä muutenkin. He kun elivät patavanhoillisesti kuin jostain 1920-luvun suomifilmistä. Poika ei tehnyt kotitöitä. Kävi töissä ja lopun ajan nukkui sohvalla. Äidin jatkuvan sekaantumisen ja pojan velton luonteen takia erosimme sittemmin parin vuoden seurustelun jälkeen.
Äiti sai varmasti pitää pojan peräkammarissaan. En ymmärrä miten jaksoin moista menoa edes sen kaksi vuotta. Lisäksi mun piti pestä mattoja ja siivota viikonloppuisin heidän perheen viikon aikana sotkemat sotkut. SEHÄN ON MINIÄN TYÖTÄ. Kun lakkasin siivoamasta siellä, muutuin ei- toivotuksi.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin nuorena tämmöisen peräkammarin pojan kanssa. Ikää oli hänellä tuolloin 25 vuotta. Kävi töissä ja asui 60+ ikäisten vanhempien alakerrassa.
Äiti haki pankkikirjalla pojalleen pojan tililtä rahaa. Joka pennin joutui pyytämään äidiltään ja selittämään mihin tarvitsee rahaa.Koko ajan pälpätys että ” pitää olla nuuka. Ei saa tuhlata rahaa turhuuteen”. Minä olin silloisena tyttöystävänä turhuus ja uhka äidille, joka oli suunnitellut että poika huolehtii vanhukset hautaan. Lisäksi olin kaupunkilaistyttönä epäilyttävä muutenkin. He kun elivät patavanhoillisesti kuin jostain 1920-luvun suomifilmistä. Poika ei tehnyt kotitöitä. Kävi töissä ja lopun ajan nukkui sohvalla. Äidin jatkuvan sekaantumisen ja pojan velton luonteen takia erosimme sittemmin parin vuoden seurustelun jälkeen.
Äiti sai varmasti pitää pojan peräkammarissaan. En ymmärrä miten jaksoin moista menoa edes sen kaksi vuotta. Lisäksi mun piti pestä mattoja ja siivota viikonloppuisin heidän perheen viikon aikana sotkemat sotkut. SEHÄN ON MINIÄN TYÖTÄ. Kun lakkasin siivoamasta siellä, muutuin ei- toivotuksi.
Semmoisia äiti määrää- tyyppisiä reppanoita monet. Tukahduttava äitisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Me puhutaan nyt peräkammarinpojista, ei inceleistä. Kaveeraa miesten kanssa, jos naiset ei sua huomioi, mikä ihme teillä miehillä romanttisten suhteiden puuttumisessa estää myös platonisten suhteiden hankkimisen? Ei kai toista ukkoa voi paskaakaan kiinnostaa, onko sulla vaimo, vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Koska naisena voi luottaa siihen, että kaikki asiat vaan järjestyy.
Surullisen totta. Vaikkei järjestyisi niin aina löytyy joku palvelemaan naikkosta.
Kyllä ne naisetkin peräkammaroituvat omalla tavallaan. Eivät ehkä jää kotipaikkakunnalleen vanhempien nurkkiin, mutta kaupungeissa asuu yksinäisiä vanhapiikanaisia, joilla ei ole parisuhdetta ja seurana on vain joku kissa.
Olen pistänyt silmälle, että tytöt eivät tule äitiensä kanssa toimeen ja tämä on yksi syy miksi muuttavat aikaisin kotoa, koska eivät voi elää äitinsä kanssa saman katon alla. Pojilla taas ihan eri juttu ja äiti on hyvinkin rakas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne naisetkin peräkammaroituvat omalla tavallaan. Eivät ehkä jää kotipaikkakunnalleen vanhempien nurkkiin, mutta kaupungeissa asuu yksinäisiä vanhapiikanaisia, joilla ei ole parisuhdetta ja seurana on vain joku kissa.
Mutta he hoitavat silti itseään ja talouttaan itsenäisesti. Peräkammarinpoika ei.
Ei ole kovin suuri niin, mutta tuossa ei myöskään erotella onko kilon verran ylipainon puolella vai 10kg
Keskimääräinen BMI on miehillä ja naisilla lähes sama, 0.2 eroa.
Tarkoittaa että naiset kirivät 2% lihavuudellaan kiinni miesten 9% etumatkan ylipainoisissa.
YOU GO GIRLS!