Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät peräkammaroidu kuten miehet?

Vierailija
17.01.2022 |

Miksi naiset muuttavat monet jo 16 vuotiaana peräkyliltä isompiin kaupunkeihin, mutta minä tunnen pääministeriämme vanhempia peräkammarinpoikia takahikiältä? Eräänkin kaverini pikkusisko asuu nykyään Birminghamissa ja täältä pieneltä kylältä lähti heti lukion jälkeen.

Miksi ne on aina miehet,ketkä jäävät peräkammareihin?

Sivuhuomiona mainittakoon, että em. syystä isoissa kaupungeissa on miesten markkinat.

Kommentit (879)

Vierailija
781/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on monesti aika aktiivinen ote omaan elämäänsä. Asioita tehdään, koska pienestä pitäen on vaadittu osallistumista ja vastuunkantoa omista asioista. Ei ole ollut "tytöt on tyttöjä" -kasvatusta.

Juurikin näin.

Vierailija
782/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tavallaan peräkammaroiduin nuorena naisena, minulla oli mielenterveysongelmia enkä ollut valmis muuttamaan omilleni jo nuorena. No, jos minulla ei olisi ollut rakastavat ja ymmärtäväiset vanhemmat niin olisin joutunut joka tapauksessa, mutta sain jäädä kotiin vaikka olin luuseri. Menin ammattikouluun ja keskeytin sen kun en kestänyt sielläkään. Menin sitten vaan niin sanottuihin paskatöihin, eli aluksi kaupan kassalle, mutta en kestänyt sielläkään koska siellä joutuu asiakaspalvelijana kestämään koko ihmiskunnan kirjon, koska kaikenlaiset ihmiset käyvät kaupassa. 

Sitten olin vaan, ilman koulua ja töitä jonkin aikaa. Tavallaan tein töitä kuitenkin, sillä hoidin veljeni lapsia päivisin ja he maksoivat mulle siitä pimeästi. Mutta siitä ei tullut täytettä CV:hen. Lopulta työkkäri ja vähän kyllä vanhemmatkin pakottivat minut johonkin kurssille, jossa selvitettiin mihin minusta on ja sen kurssin kautta pääsin työkokeiluihin, joista löytyi minulle sopiva työ. Tehdastyö. 

Ja sitä työtä olen tehnyt, elänyt yksin 25 vuotiaasta asti ja maksanut asuntolainani lähes kokonaan. Ei kai mikään varsinainen menestystarina monen mielestä, mutta riippuu siitä, mihin vertaa. Mun mielestä aika hyvin hullulta olla näinkin "menestynyt". En missään mielessä haluaisi olla eläkkeellä, koska sekoan jos olen kotona yksin kaiket päivät. Haluan tehdä töitä ja kuolla saappaat jalassa. Ei minulla ole muuta elämää, kuin työnteko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät peräsammaloidu, koska järvi ei soutaen kulu.

Vierailija
784/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marginaaliporukan tekemisistä/tekemättömyyksistä ei kannata kenenkään porata. Hoida ap vain omat asiasi.

Vierailija
785/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan nuoret naiset ovat keskimäärin aktiivisempia suunnittelemaan. Siinä ikävuosien 15-25 välillä, kun olisi hyvä alkaa vähän hahmottamaan tulevaisuudensuunnitelmia, on tytöillä monesti huomattavasti parempi mielikuva että keitä he ovat ja millaista elämää haluavat elää.

Ei ole lainkaan harvinaista, että 19-vuotiaalla nuorella naisella on jo joku käsitys että montako lasta toivoo, millaisia ominaisuuksia haluaa kumppanilta, millaisessa kodissa tahtoo asua ja millaista työelämää hän toivoo 40-kymppisenä. Likoilla on suunniteltuna hääpuvun malli, kylpyhuoneen tyyli ja esikoisen nimi. Samanikäiset sällit ovat juuri ja juuri keksineet, että mille alalle ehkä haluaisivat.

Tiedä sitten onko "synnynnäisiä" sukupuolieroja, vai kasvatuksesta tai kulttuurista kiinni. Mutta helpomminhan sitä jämähtää peräkammariin, jos ei yhtään osaa sanoa että mitä muutakaan sitä haluaisi.

19-vuotiaan miehen mielessä on ensin millä saada seurustelukumppani.

19-vuotiaalta naiselta se onnistuu olemalla nainen.

Miehen on kehityttävä itsevarmaksi, määrätietoiseksi, nohevaksi, löydettävä juuri sopiva kombo kiltteyden/röyhkeyden välillä, jne.

Ja sillä miehellä ei ole noita listaamiasi vaihtoehtoja miettiä häitä, kylpyhuoneita ja kotiäiteyttä nelikymppiseksi asti,

Ei se toimi noin. Seurustelusuhde alkaa, kun molemmat ovat kiinnostuneita toisistaan ja haluavat sitä. Ei niin, että kiinnostuneita randomjamppoja jaetaan haahuileville tytöille kuin ilmaisjakelua.

Pointti pitää paikkansa että käsitteillä nuori nainen ja nuori mies on erilainen kaiku.

Nuori nainen on jotain arvokasta. Jotain kaunista, hohdokasta, sellaista mitä kannattaa tavoitella ja joutuukin tavoittelemaan jos haluaa saada omakseen. Nuori mies on keskeneräinen miehenalku joka ei ole vielä saanut aikaiseksi mitään.

Naisen on helpompaa suunnitella kun on paremmat mahdollisuudet saada haluamansa silloin kun haluaa.

Sulla on kyllä kovin ruusuinen käsitys nuoren naisen elämästä. Samaa epävarmuutta ja keskeneräisyyttä se on. Nuorena naisena oleminen ei ole mitään herkkua, usko pois. Eikä nuortenkaan miesten huomio (kun siihen kohta taas mennään) imartele, jos ei ole itse kiinnostunut ko. miehistä.

Mutta nuorena naisena on ihailtu vaikka olisi keskeneräinen. Väitätkö tosissasi ettei se helpota asioita? Saa helpomin kavereita, apua, jne.

Huvittavaa sekin kuinka myönnät että naisten ongelmana on oma nirsous.

Minulla on sinulle hyvä uutinen: te miehet voitte heti tänään yhdessä päättää, että ette enää ihaile ja auta naisia. Ei tarvitse sen jälkeen olla katkera siitä, miten helppoa naisilla on.

Eri

Hyvä vinkki! Naiset: muistakaa tämä kun valittelette matalaa palkkaanne.

Kuinka moni nainen on valittanut esimerkiksi sinulle omaa pientä palkkaansa?

Kuinka monta peräkammarin poikaa on valitellut sinulle naisettomuuttaan?

Vierailija
786/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maalla ne peräkammarinpojat vain pistävät silmään, koska maalla on vähemmän ihmisiä ja kaikki, jos eivät tunne, niin tietävät toisensa.

Kyllä kaupungissakin on näitä "sinkkumiehiä" joille vanhemmat tai sossu on hankkinut oman yksiön, jossa äiskä käy siivoamassa ja tuomassa puhtaita vaatteita, lämmintä pullaa ja lempeää sääliä.

Kun tarkastelee naisten ylipainoa, niin kyllä sitä pullaa on kannettu enimmäkseen tyttärille.

Samalla porvoon mitalla pojillekin. Yhtä ylipainoisia täällä ollaan. Jotenkin vain joiltain aina unohtuu…

Itse asiassa miehet ovat pulleampia. Naisten miehiä lähentelevä keskiarvo tulee siitä, että iäkkäimmässä ikäluokassa on ylipainoisia naisia enemmän. Mutta hehän ovat jo sen ikäisiä, ettei heille ainakaan äiti ole sitä pullaa enää kantamassa.

Jos osaat lukea ja etsiä oikeaa tietoa, niin löydät kyllä faktaa siitä, että aikuiset naiset ovat lihavempia kuin miehet kaikissa ikäluokissa.

Suomalaisista aikuisista miehistä normaalipainon ylittää melkein kaksi kolmasosaa ja naisista selvästi yli puolet. Vähintään merkittävästi lihavia (vähintään 15 kilon ylipaino) on yli 30-vuotiaista sekä miehistä että naisista useampi kuin joka neljäs. Teini-ikäisistä ylipainoa on 15–25 %:lla, pojilla enemmän kuin tytöillä.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00042

Vierailija
787/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rumalla ja lihavalla naisellakin on tus su, ja aina löytyy joku epätoivoinen joka pumppaa ryynit sisään takaapäin.

Vierailija
788/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maalla ne peräkammarinpojat vain pistävät silmään, koska maalla on vähemmän ihmisiä ja kaikki, jos eivät tunne, niin tietävät toisensa.

Kyllä kaupungissakin on näitä "sinkkumiehiä" joille vanhemmat tai sossu on hankkinut oman yksiön, jossa äiskä käy siivoamassa ja tuomassa puhtaita vaatteita, lämmintä pullaa ja lempeää sääliä.

Kun tarkastelee naisten ylipainoa, niin kyllä sitä pullaa on kannettu enimmäkseen tyttärille.

Samalla porvoon mitalla pojillekin. Yhtä ylipainoisia täällä ollaan. Jotenkin vain joiltain aina unohtuu…

Tämä pitää täysin paikkansa. Asiatonta kommentoida vain naisten painoa.

Miehissä on enemmän ylipainoisia, naisissa lihavia. Keskimääräinen BMI on lähes sama (0.2 eroa kun viimeksi näin).

Ja kun otetaan huomioon, että miehillä on luonnostaan 35% enemmän painavia lihaksia naisiin verrattuna, niin on helppo päätellä kummalla sukupuolella se rasva kehossa on todellinen ongelma.

Miksi koet, että naisen kehoon luontaisesti kuuluva rasva on jokin ongelma? Enemmän pitäisin ongelmana, jos naisten rasvaprosentit alkaisivat olla kymmenen hujakoilla.

Terveellisenä pidettävään rasvaprosenttiin vaikuttavat niin sukupuoli kuin ikäkin, eikä rasvaprosentista ole varsinaisia virallisia suosituksia. Karkeasti arvioiden naisilla rasvaprosentin olisi hyvä olla 21–36 %:n ja miehillä 8–25 %:n välillä.

https://kuntoplus.fi/laihdutus/miten-korkea-rasvaprosenttini-saisi-enin…

Vierailija
789/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä inselii siin on väittää et naiset pariutuu ylöspäin.

Naiset todellakin yleisesti ottaen pariutuu ylöspäin.

Tinderissä 20% miehistä mätchää 80% naisista. Ja loput 80% jakaa heikoimmat 20%.

mä oon sitten varmaan 10, kun en löydä miestä..

Vierailija
790/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että naisilla on pillu jolla voi tehdä lapsia. Siinä sitten sossu maksaa kämpän, ruuat ja vaatteet. Itse voi syljeskellä kattoon.

saa miehetkin toimeentulotukea

yhtä hyvin voivat tehtailla lapsia

ja tehtailevathan ne. ei ne naisten lapset ilman isää synny. isät vaan heivaavat lapsensa

Vierailija
791/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että naisilla on pillu jolla voi tehdä lapsia. Siinä sitten sossu maksaa kämpän, ruuat ja vaatteet. Itse voi syljeskellä kattoon.

ja tehtailevathan ne. ei ne naisten lapset ilman isää synny. isät vaan heivaavat lapsensa

Perseestäkö ne synnyttää? Montako synnyttänyttä miestä tunnet??

Vierailija
792/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tässä varmasti paljon sitä, että "pojat on poikia" ja heiltä vaaditaan vähemmän kuin tytöiltä. Ennen oli pojille maatilan raskaat miesten työt ja heistä jonkun oletettiin jäävän jatkamaan talon töitä. Nyt ei sellaisia enää oikein ole, joten pojat jäävät vähän sellaisiksi naisten passaamiksi mammanpojiksi. Siinähän sitä on helppo olla passattavana, ei tule oikein lähdettyä ja kohta ajaa aika ohi kaikesta.

Sen sijaan tyttöjä kasvatetaan edelleen äidin pikkuapureiksi ja passaamaan koko perhettä. Tytöiltä odotetaan reippautta, fiksua käytöstä, kunnollisuutta ja monista asioista huolehtimista. Siinä sitä oppii sitten olemaan omatoiminen ja hoitamaan asioita. Eikä huvita jäädä passaamaan perhettä lopuksi elämää.

Muistan miten lapsina kun veljien kanssa tehtiin tyhmyyksiä niin kaikkia toruttiin, mutta minä tyttönä sain päälle vielä lisätorut, koska minun olisi pitänyt olla fiksumpi ja osata käyttäytyä vaikka "pojat ovat poikia". Tällaiset kasvatusta at elävät vielä tiedostamatta.

Vierailija
793/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perseestäkö ne synnyttää? Montako synnyttänyttä miestä tunnet??

Ihmisbiologian opinnot tulevat tosiaan vasta ysiluokalla, niin et tietenkään voi vielä tietää, miten tuo lisääntyminen tapahtuu.

Vierailija
794/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tässä varmasti paljon sitä, että "pojat on poikia" ja heiltä vaaditaan vähemmän kuin tytöiltä. Ennen oli pojille maatilan raskaat miesten työt ja heistä jonkun oletettiin jäävän jatkamaan talon töitä. Nyt ei sellaisia enää oikein ole, joten pojat jäävät vähän sellaisiksi naisten passaamiksi mammanpojiksi. Siinähän sitä on helppo olla passattavana, ei tule oikein lähdettyä ja kohta ajaa aika ohi kaikesta.

Sen sijaan tyttöjä kasvatetaan edelleen äidin pikkuapureiksi ja passaamaan koko perhettä. Tytöiltä odotetaan reippautta, fiksua käytöstä, kunnollisuutta ja monista asioista huolehtimista. Siinä sitä oppii sitten olemaan omatoiminen ja hoitamaan asioita. Eikä huvita jäädä passaamaan perhettä lopuksi elämää.

Muistan miten lapsina kun veljien kanssa tehtiin tyhmyyksiä niin kaikkia toruttiin, mutta minä tyttönä sain päälle vielä lisätorut, koska minun olisi pitänyt olla fiksumpi ja osata käyttäytyä vaikka "pojat ovat poikia". Tällaiset kasvatusta at elävät vielä tiedostamatta.

Eihän sitä aikoinaan tytöillä ollut mitään mahdollisuuttakaan jäädä kotiin pyörimään, se ei ollut vaihtoehto. Jos ei naimisiin ja miniäksi päässyt, niin sitten jonnekin piikomaan. Lähteminen on naisilla pitkällinen, pakon sanelema perinne.

Vierailija
795/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elä ainakaan naimisiin mene. niin moni muija lähtenyt lätkimään ja vienyt puolet omaisuudesta mukanaan. monesti juuri ennenkö itse ovat hankkineet merkittävää omaisuutta. ero tulee viimeistään siinä vaiheessa jos eukolla on iso perintö tulossa

Jos nainen on maksanut yhteisestä omaisuudesta puolet, niin tietenkin hän vie omansa mukanaan. Jos ei ole maksanut, niin nyt on olemassa sellainen vain pienen piirin tietämä salaisuus kuin avioehto. Se on tosiaan vain harvan tiedossa, joten ei kannata hämmästyä, kun et siitä ole kuullut mitään. Isot perinnöt on jo tapana suojata perillisten puolisoilta testamentilla, joten sen suhteen ei kannata pelätä. Harva tietää ennalta omaa tai sukulaisen kuolinpäivää.

Naiset suostuvat avioehtoon vain silloin kun heille on tulossa se iso perintö. Itse asiassa silloin he vaativat sitä. Jos perijämies vaatii avioehtoa, ei tämä ole herrasmies ja nainen valitsee jonkun muun miehen.

Ja tämä ei toki tarkoita että nainen välittäisi rahasta. Ei tietenkään.

No mutta säkin voit välittää rahasta enemmän ja olla tekemättä avioehtoa ja olla menemättä naimisiin. Onko siinä jotain vaikeaa?

Vierailija
796/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rumalla ja lihavalla naisellakin on tus su, ja aina löytyy joku epätoivoinen joka pumppaa ryynit sisään takaapäin.

Se "ruman ja lihavan" naisen tus su saattaa tuntua taivaalliselta.

Pitäisikin unohtaa ulkonäkö ja ottaa se, joka tuntuu (niin fyysisesti kuin henkisesti) parhaalta.

Vierailija
797/879 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on aikoihin eletty kun miehetkin synnyttää. Mahtaa siinä rektumi olla kovilla, hui sentään.

Vierailija
798/879 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkee yhteiskunnan miesvihamielisyyden. Sekä sen että mies ei ole yhtä arvokas kun nainen. Jos esimerkiksi puhutaan sukupuolien välisestä palkkaerosta, niin kukaan ei totea tyyliin että miten ne naiset on niin laiskoja ja saamattomia että eivät tienaa kuten miehet. Tai että on naisten omaa syytä kun eivät saa yhtä hyvää palkkaa. Että neuvottelisivat paremmin ja tekisivät enemmän töitä. Mutta niillä elämänaloilla, joilla miehillä menee naisia huonommin, on yleisesti hyväksyttävää todeta, että peräkammaroituminen on näiden miesten omaa syytä. Ja tämä koskee yleisesti kaikkia niitä asioita, joissa naisten ja miesten välillä on tasa-arvoeroja. Aina jos miehillä menee jossain huonommin, niin syy on nahjusmaisten miesten, jotka ei ota itseään niskasta kiinni. Mutta niillä aloilla, joilla naisilla menee huonommin, niin syy on yhteiskunnan epätasa-arvoisuudessa eikä missään nimessä naisissa itsessään.

TEK on tutkinut alallaan vallitsevaa epätasa-arvos. Miehet vaan saavat tekniikan alalla enemmän palkkaa. Kyse ei ole naisten osaamattomuudesta, laiskuudesta, alavalinnasta, siitä ettei pyydä palkankorotusten tai hae ylempiin tehtäviin. Roikkuvat sukuelimet takaa paremman urakehityksen.

https://www.tek.fi/fi/uutiset-blogit/sukupuolten-palkkaero-repeaa-viime…

Pelataan numeropeliä.

Sanotaan että isossa firmassa on 10 000 työntekijää, 500 tiimiä ja 50 osastoa

Esihenkilöiden tarve on 550 henkeä keskijohtoon (osasto ja tiimipomot)

Jos alalla 10 työntekijässä on yhdeksän miestä yhtä naista kohden, kuinka monta esihenkilöä pitäisi olla kummastakin sukupuolesta? Ihan olettamalla että molemmissa on yhtä paljon päteviä henkilöitä viitekehyksen (sukupuoli) sisällä.

50%-50% vai 90%-10%

Tietenkin 50%-50%, koska tasa-arvo, lasikatto ja patriarkaatti. Kuvasit muuten aika hyvin meidän teknisen alan yrityksen sukupuolijakauman tuossa, paitsi että se on ihan oikeutetusti keskijohdossakin 90%-10%. Naisia ei vain kiinnosta tämä ala ja työnantaja maksaa meille palkkaa tasan sen mukaan, kuinka paljon voimme tuottaa tulosta. 

Vierailija
799/879 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöistä kasvatetaan ihan yhtä laiskoja kuin pojistakin, mitään ei tarvitse tehdä mitä ei halua, ei edes syödä. Näkeehän sen, ettei nuoret naiset osaa tehdä nykyään muuta kuin räplätä puhelintaan ja meikata. 

Vierailija
800/879 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukiossa vähän pyöreä nuori nainen, en meikannut ja pukeuduin vaatimattomasti. Poikia ei kiinnostanut muu kuin kopsia läksyni. Kuolasivat cheerleadereita ym. Sitten kirjoitusten aikaan puhkesin kukkaan ja yhtäkkiä olisin kelvannut. Jutun pointti on se, että vain ulkonäköni muuttui, ei persoonani. Niinpä en huolinut näistä yhtäkään vaan lähdin isompaan kaupunkiin ja menin myöhemmin naimisiin sielunkumppanini kanssa.

Moni näistä pojista, jolle ei tavalliset tytöt kelvanneet, ovat edelleen yksin. Yksi monista syistä peräkammaripoikuuteen on varmaan heidän epärealistiset ja pinnalliset arvot naisten suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi