Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotteko Pokka pitää-sarjaa? Keskustelua sarjasta

Vierailija
17.01.2022 |

Hauskin sarja ikinä

Kommentit (275)

Vierailija
181/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hauska sarja, mutta liian monta kertaa katsottuna alkaa toistaa itseään ja vitsit alkaa kulumaan.

Tämä olikin yksi keskeisimmistä syistä, miksi Patricia Routledge halusi lopettaa.

Fiksu nainen.

Muutenkin olen sitä mieltä, että huipulla kannattaa lopettaa. (Esimerkiksi Sinkkuelämässä tämä ei tapahtunut ja aika floppeja ovat sarjan jälkeiset leffat, ilmeisesti ainakin tämä uusin.)

Aivan. Paha maku jää kun sarjaa tahkotaan väkipakolla vailla ideoita vuosikaudet.

Vierailija
182/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hauska sarja, mutta liian monta kertaa katsottuna alkaa toistaa itseään ja vitsit alkaa kulumaan.

Minä aloin nyt katsomaan tätä ensimmäistä kertaa ja jo muutaman jakson jälkeen alkoi samojen vitsien toisto kyllästyttämään

Niinpä. Tämä ohjelma uppoaa yksinkertaisiin ihmisiin kuten pieruhuumorikin.

tempparit onkin varmaan sinun lempparisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin nyt katsomaan tätä ensimmäistä kertaa ja jo muutaman jakson jälkeen alkoi samojen vitsien toisto kyllästyttämään

Totta että samat vitsit eivät sinällään enää naurata, mutta minulle sarja edustaa jonkinlaista hyvän mielen vanhanaikaista turvasatamaa. Siksi sitä on kiva katsoa aina uudestaan.

Sarjan maailma on turvallinen, positiivinen ja pohjimmiltaan kaikki henkilöt ovat hyväntahtoisia. Nykyisin sarjoissa on paljon väkivaltaa ja ilkeilyä sekä pahanilkisyyttä, negatiivisuutta, yms.

Mulla oli pitkäaikaissairaus, työuupumus ja stressi pahimmillaan kun yhdessä vaiheessa aloin katsoa sarjaa, joka tuli lähes joka aamu. Nykyisin kun vain kuulenkin sarjan alkumusiikin alkutahdit, niin tulee ihanan rento ja positiivinen olo. Terapiaa.

Vierailija
184/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaa on rentouttavaa katsella.

Ahdistaa koronapandemia.

Vierailija
185/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko sheridan näkynyt yhdessäkään jaksossa?

"OOOOHJHHHhhhh SHHHhhhhhEEEEeeeridaannn!! Richard, it's Sheridan!" :DD

Richard: "How much does he want his time?"

sori, "this time" tietysti...

Vierailija
186/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tempparit onkin varmaan sinun lempparisi. 

Temppareista tiedän vain sen, minkä olen sattunut näkemään iltapäivälehtien otsikoista. Minua ei kiinnosta ankkahuulisten akkojen kännääminen ja ristiinrastiin nusauttelu. Monia kiinnostaa. Ei ne ukotkaan varmaan ole mitään järjen jättiläisiä.

Vierailija
187/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten et vaan ymmärrä mistä on kyse. Tässähän se huumori syntyy katsojan mielessä siitä, että jokainen meistä tuntee jonkun tosielämän Hyasintin, ja Richardin kaltaisen tohvelisankarin. Tai muut sarjan henkilöhahmot.

Vierailija
188/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten et vaan ymmärrä mistä on kyse. Tässähän se huumori syntyy katsojan mielessä siitä, että jokainen meistä tuntee jonkun tosielämän Hyasintin, ja Richardin kaltaisen tohvelisankarin. Tai muut sarjan henkilöhahmot.

Voi ollakin. En siltikään halua katsella niitä vielä telkkarissakin.

Vierailija
189/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkaa ihanasti kun katsoo Hyachinttiä ❤️

Vierailija
190/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija-Liisa peuhu on Ullan roolissaan on jotenkin samanlailla hupaisa kuin Patricia Routledge Hyacinthina.

Vierailija
191/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä varmaan sitten katselet vaan jotain fantasiasarjoja.

Vierailija
192/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta että samat vitsit eivät sinällään enää naurata, mutta minulle sarja edustaa jonkinlaista hyvän mielen vanhanaikaista turvasatamaa. Siksi sitä on kiva katsoa aina uudestaan.

Tuo sarja ei vanhene koskaan! Ja meillä on sarja myös DVD:llä joulubokseineen, missä on mukana pitkät pätkät bloopereita. Ne ovatkin lempikatsottavaani. Niistä huomaa, kuinka hauskaa näyttelijöillä oli sarjaa tehdessään.

Toinen aikaa kestänyt brittikomediasarja, jonka omistamme DVD:nä, on Fawlty Towers. Se oli paljon lyhyempi sarja, mutta aivan yhtä hauska joka kerta, kun sitä katsomme.

Pokka pitää -lempijaksoni on Varokaa päitänne, Fawlty Towersista Psykiatrit.

Vierailija
193/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi hyasintti oli aika sydämellinen. Onslowkin sai tulla kylään jos ei koske seiniin.

Olen samaa mieltä, vaikka Ms.B-u-k-e-e olisikin ärsyttävä niin aika usein valmis auttamaan muita ja osallistuu kaiken maailman tapahtumiin. Selvästi välittää siskoistakin ja haluaisi niille vain parasta, omalla tavallaan. Hyacinth ei missään nimessä ole paha:) 

Ja risteilyjakson päätteeksi Hyacinthin ja Onslown tanssi! Mielestäni siinä Hyacinthistä välittyy lämpö Onslowta kohtaan :)

Vierailija
194/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Richardin näyttelijä oli juutalainen.  Aika jännää, miten meni silti kirkkoherran ja muun Hyacinthin anglikaanisen  seurakunnan riennoissa :)  

Meinaatko, että juutalainen ei mielestäsi voisi näytellä kristittyä? Voihan kristittykin näytellä vaikka muslimia. Ei siinä oikeasta uskonnonharjoittamisesta ole kyse.

Ei kai nykyään voi. Pitää olla trans jos näyttelee transia, ja samalla logiikalla alkoholisti, jos näyttelee alkoholistia jne.  Nuorempi sukupolvi on niin ahdasmielistä.

80-luvulla oltiin avarakatseisempia näissä asioissa. Vielä 90-luvullakin oltiin avarakatseisia. Muistan 90-luvun puolivälistä erinomaisen elokuvan nimeltä Priscilla, aavikon kuningatar, missä ihan heteromiehet esittivät drag queeneja, Terence Stamp jopa transnaista.

Oh well. Niin ne ajat muuttuvat, eikä aina välttämättä parempaan suuntaan.

Vierailija
195/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä varmaan sitten katselet vaan jotain fantasiasarjoja.

En katsele. En edes lue fantasiakirjoja.

Vierailija
196/275 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi hyasintti oli aika sydämellinen. Onslowkin sai tulla kylään jos ei koske seiniin.

Olen samaa mieltä, vaikka Ms.B-u-k-e-e olisikin ärsyttävä niin aika usein valmis auttamaan muita ja osallistuu kaiken maailman tapahtumiin. Selvästi välittää siskoistakin ja haluaisi niille vain parasta, omalla tavallaan. Hyacinth ei missään nimessä ole paha:) 

Ja risteilyjakson päätteeksi Hyacinthin ja Onslown tanssi! Mielestäni siinä Hyacinthistä välittyy lämpö Onslowta kohtaan :)

Yksi niitä hetkiä, jolloin Hyacinthiltä hetkeksi unohtuu "Keeping up appearances" ja hän on aito oma itsensä.

Vierailija
197/275 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sarjasta kun se ei ole mitään pieruperse- tai väkivaltahuumoria, joita monet komediasarjat on pullollaan. Hyvää tilannekomediaa, vaikkakin kierrättävät vitsejä.

Vierailija
198/275 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja sarjoja katsellaan, koska nykyään ei osata tehdä mitään hyvää, ei edes musiikkia. Jälkipolville jää katseltavaksi vain jumalaton määrä rumia selfieitä ellei niitä tajuta hävittää ajoissa.

Parasta tietenkin olisi, etteivät ankkahuulet lisääntyisi, mutta se taitaa olla mahdoton ajatus. Nytkin näyttää aika moni "influensseri" olla kusassut tikkuun positiivisen tuloksen ja siitä ja sen tuloksesta saamme halutessamme lukea maailman tappiin.

Jos emme seuraa niiden urpojen instoja ym. niin ip-lehdet pitävät huolen, että pysymme toilailuistaan kartalla. Nekin siis vissiin on laitettava boikottiin.

Vierailija
199/275 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulen, niin sitä enemmän minusta alkaa kuoriutumaan oman elämäni Hyacinth Bucket( anteeksi, siis Bouquet). Inhoan huonoja käytöstapoja ja epäkohteliaisuutta, ihailen brittiaristokraatteja yli kaiken ja olen aina huoliteltu. Olen ilmeisesti ainoa ihminen maailmassa, jonka mielestä Hyacinth on oikeasti aika sympaattinen tyyppi.

Mäkin tykkään Hyacintista. On rasittavaa kun ympärillä on niin paljon ihmisiä, joita ei kiinnosta tyyli eikä estetiikka. On kiva tavoitella elämäänsä vähän tyyliä ja luksusta. Hyvää käytöstä ja kauniita tapoja.

Hyacinthan nimenomaan käyttäytyy erittäin HUONOSTI muita ihmisiä kohtaan.

Hänellä on olematon itsetunto, jonka pönkittämiseen on luonut ympärilleen oman maailmansa ihmisineen, joista hyötyy.

Hyacinth on kopioinut "tyylinsä ja "estetiikkansa" muilta, joihin samaistumalla - ja joden saavutuksia ja nimiä droppaamalla yrittää epätoivoisesti todistaa, että kuuluu itsekkin näihin, joita pitää muita parempina.

Hyacinth on karikatyyri toimimattomassa perheessä kasvaneesta lapsesta, jonka minuus on jäänyt kehittymättä. Hän on korvannut minuutensa ulkoisilla "arvomerkeillä", jotka nekin on vain kopioinut muilta.

Se, kuinka Hyacinth ketäkin kohtelee, riippuu täysin siitä, kuinka paljon ko henkilöstä on hänelle hyötyä tässä sosiaalisessa pelissä.

En ole samaa mieltä. Minusta Hyacint turhautuu siihen kun kukaan sen ympärillä olevista ihmisistä ei tajua sen hienoja speksejä. Mutta se ei anna periksi eikä lakkaa yrittämästä. Se ajattelee, että kun mä vaan yritän oikein kovasti, niin kyllä joku päivä mun hienot jutut onnistuu.

Ei se mikään narsisti ole eikä huonokäytöksinen. Sehän koko ajan yrittää, että kaikki olis oikein fiinejä.

Ihmiset Hyacinthin ympärillä eivät tajua hänen "hienoja speksejään", koska hänen "hienoudet" on vain ulkoa opittua teatteria, joilla pakonomaisesti paikkaa omaa alemmuudentunnettaan.

Hyacinthin "eleganssi" ei ole sisäsyntyistä, vaan epätoivoista yritystä saada hyväksyntää ja arvostusta.

Tämä vaan aiheuttaa juuri päinvastaisen ilmiön myös niissä, joita Hyacinth yrittää jäljitellä.

Ihan sama ilmiö kuin mitä nuoret naiset tekee nykyään tekoripsineen, -kynsineen, -hiuksineen, -tisseineen ja täyteaineineen. Oikeasti ovat aivan tavallisia ihmispoloja.

Vierailija
200/275 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sarja ei vanhene koskaan! Ja meillä on sarja myös DVD:llä joulubokseineen, missä on mukana pitkät pätkät bloopereita. Ne ovatkin lempikatsottavaani. Niistä huomaa, kuinka hauskaa näyttelijöillä oli sarjaa tehdessään.

Toinen aikaa kestänyt brittikomediasarja, jonka omistamme DVD:nä, on Fawlty Towers. Se oli paljon lyhyempi sarja, mutta aivan yhtä hauska joka kerta, kun sitä katsomme.

Pokka pitää -lempijaksoni on Varokaa päitänne, Fawlty Towersista Psykiatrit.

Minulla on Pitkän Jussin majatalo -sarja (Fawlty Towers) DVD:llä ja se on tosiaan aivan loistava! Siinäkin oli se viisaus, että sen tekeminen ymmärrettiin lopettaa ajoissa. Sekin perustui pitkälti aina samoin käyttäytyviin ihmisiin, mikä on ihan hyvä keino komediassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi