Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näyttelen, etä otin sarkastisen vitsisi todesta,

Vierailija
16.05.2015 |

niin huomaatko, että näytytelen, vai luuletko heti, että en huomannut vitsiäsi? Onko sinulle käynyt näin? Eikö ole mukavampi huomata, että toinen jatkoi vitsiä ja nauratte sitten vasta myöhemmin, kun huomaatte, että ei se toinen tyhmä ollutkaan, kun oli ymmärtänyt sittenkin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sarkasmi on äärimmäisen vaikea laji, jonka vain harvat osaavat. Siinä voi mennä pahasti pieleen. Huono sarkasmi on perseestä. Jos kukaan ei tajua juttua. 

Vierailija
2/8 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymiöitä käyttävät he, joilta ei sarkaismi onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:45"]Tuo sarkasmi on äärimmäisen vaikea laji, jonka vain harvat osaavat. Siinä voi mennä pahasti pieleen. Huono sarkasmi on perseestä. Jos kukaan ei tajua juttua. 

[/quote]
Toisaalta, hyvä sarkasmi on hienovaraista. Ei ole tarkoituskaan, että kaikki tajuaisivat juttua.

Netissä ilmaisu on niin kovin pelkistettyä. Ilmeet, eleet, katseet jne. puuttuvat. Lisäksi keskustelukumppani on ihan konkreettisesti kuka tahansa. Oman kokemukseni mukaan älykkäät viljelevät enemmän sarkasmia.

Vierailija
4/8 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettisarkasmi on vaikea laji. Joku kerran kysyi avauksessa, onko palstalaisten ÄO laskenut, ja tivasi huumoria. Vastasin saaneeni nettitestistä äö:ksi täydet sata. Vastauksista ja alspeukuista päätellen, valtaosa ei ymmärtänyt vitsiä. Tai sitten teillä on erilainen huumorintaju kuin minulla.

Olen miettinyt, pitäisikö sarkasmi merkitä aina hymiöllä. Mutta silloin valtaosa huumorista häviää..

Vierailija
5/8 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:14"]Nettisarkasmi on vaikea laji. Joku kerran kysyi avauksessa, onko palstalaisten ÄO laskenut, ja tivasi huumoria. Vastasin saaneeni nettitestistä äö:ksi täydet sata. Vastauksista ja alspeukuista päätellen, valtaosa ei ymmärtänyt vitsiä. Tai sitten teillä on erilainen huumorintaju kuin minullla.

[/quote]

Ne alapeukut tarkoitti varmaan, että vitsi oli huono.

Vierailija
6/8 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo. Näytelty ymmärtämättömyys on helppo havaita. Työkaverini väittää näyttelevänsä, ettei ymmärrä sarkasmia, vaikka usein huomaa ettei hän oikeasti ymmärrä. Alkaa tivaamaan ja jankuttamasta paskaa ja jälkikäteen raivoaa, kun "olit silloin sitä mieltä". Vaikka olisi ollut sarkastinen läppä. Pidän häntä idioottina.

Vierailija
7/8 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein lähden siihen leikkiin mukaan jos joku on sarkastinen (olen itsekin aika sarkastinen ihminen). Monesti tuntuu ettei ihmiset tajua että tajusin kyllä, jatkoin vain samalla linjalla. "Siis se oli sarkasmia/vitsi", joo, ymmärsin kyllä.

Vierailija
8/8 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:14"]Nettisarkasmi on vaikea laji. Joku kerran kysyi avauksessa, onko palstalaisten ÄO laskenut, ja tivasi huumoria. Vastasin saaneeni nettitestistä äö:ksi täydet sata. Vastauksista ja alspeukuista päätellen, valtaosa ei ymmärtänyt vitsiä. Tai sitten teillä on erilainen huumorintaju kuin minullla.

[/quote]

Ne alapeukut tarkoitti varmaan, että vitsi oli huono.
[/quote]
Niin, sitä tarkoitin, kun kirjoitin, että ehkä teillä on erilainen huumorintaju. Toisaalta, kun myöhemmin totesin, että kyse oli "särkäsmistä", alkuperäinenkin kommentti alkoi saada yläpeukkuja. Seurasin peukkuja tällä kertaa, kun olen pohtinut tätä nettisarkasmia. Edelleen, se on vaikea laji. Tämä on sikäli opettavaista, että olen huomannut olevani liiankin sarkastinen ihminen. Netissä on pakko ilmaista itseään suoremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi