Joko teidän 8-lk aloittavat tietävät mitä peruskoulun jälkeen?
Meillä pojalla ei muuta haisua kuin "ehkä lukioon". Ka oli viimeksi 9.7 joten kai se olisi aika luonnollinen reitti..
Kommentit (25)
Ai niin. Taas se aika vuodesta, kun saa muistutuksen että kaikkien av-mammojen lasten ka:t on aina yli ysin.
Eilenkin ihan kaikkien lasten todistuksiin oli tulossa kymppejä ainakin nyt kemiasta ja uskonnosta.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:39"]Pakko mennä lukioon, tai saa muuttaa omilleen.
[/quote]
Miksi alapeukkuja, en varmasti elätä mitään puupäätä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:22"]Tietää. Amikseen kuva-artesaaniksi :) Tatuointi-liikkeen meinaa perustaa valmistuttuaan.
[/quote]ei viddu mitä pällejä....
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:08"]Meillä pojalla ei muuta haisua kuin "ehkä lukioon". Ka oli viimeksi 9.7 joten kai se olisi aika luonnollinen reitti..
[/quote] toivottavasti. Tuollaisia nördejä tarvitaan teknisille aloille
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:08"]Meillä pojalla ei muuta haisua kuin "ehkä lukioon". Ka oli viimeksi 9.7 joten kai se olisi aika luonnollinen reitti.. [/quote] toivottavasti. Tuollaisia nördejä tarvitaan teknisille aloille
[/quote]
Ei tuo nyt mikään "nörtti" kuitenkaan ole, sikälimikäli tarkoitat jotakin vain huoneessan viihtyvää nenä kirjassa kiinni olevaa erakkoa? pojalla on tiivis kaveripiiri ja sosiaaliset juttunsa ja tekee muutakin kuin lukee. Eikä edes ota sen kummempaa stressiä koulusta, hoitaa vain läksynsä ja kuuntelee tunneilla, kokeisiin lukee pari-kolme x muutama pvä ennen koetta.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:08"]Meillä pojalla ei muuta haisua kuin "ehkä lukioon". Ka oli viimeksi 9.7 joten kai se olisi aika luonnollinen reitti..
[/quote] toivottavasti. Tuollaisia nördejä tarvitaan teknisille aloille
[/quote]
Nörde. Hei, mä pyydän, ettei luokiteltaisi nörteiksi numeroiden perusteella..
Ei nörtti tarkoita ihmistä jolla on hyvät koulunumerot..
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:08"]Meillä pojalla ei muuta haisua kuin "ehkä lukioon". Ka oli viimeksi 9.7 joten kai se olisi aika luonnollinen reitti.. [/quote] toivottavasti. Tuollaisia nördejä tarvitaan teknisille aloille
[/quote]
Ei tuo nyt mikään "nörtti" kuitenkaan ole, sikälimikäli tarkoitat jotakin vain huoneessan viihtyvää nenä kirjassa kiinni olevaa erakkoa? pojalla on tiivis kaveripiiri ja sosiaaliset juttunsa ja tekee muutakin kuin lukee. Eikä edes ota sen kummempaa stressiä koulusta, hoitaa vain läksynsä ja kuuntelee tunneilla, kokeisiin lukee pari-kolme x muutama pvä ennen koetta.
ap
[/quote] Arvasin :D
Miks avmamit ottaa nörden haukkumasanana?
Kaikilla kolmella on tainnut jo yläasteen alkaessa olla aika varma suunnitelma lukiosta. Koskaan ei ole siihen painostettu, mutta ovat kaikki luonteeltaan hyvin uteliaita ja nauttivat oppimisesta, joten sitä kautta se on varmasti ollut kaikilla luonteva valinta lähteä lukioon.
Tietää. Haluaa yrityksen jatkajaksi ukkinsa firmaan
Mun 7.-luokkalainen on tiennyt jo tovin aikaa mitä peruskoulun jälkeen. Realistinen ja järkevä ajatus + sopii lapseni luonteeseen ja harrastuksiin.
Halusutko kirjoittaa aloituksesi vain leuhkiaksesi keskiarvolla. Sullehan on oukeasti aivan selvää, että lukioon menee ja loistavan uran luo.
.
Leuhkiminen ärsyttää!
Mun kasi haluaa lukioon ja sitten asianajajaksi. K.a 9.7 ja tyttö kyseessä.
Eikai tuon ikäinen osaa vielä päättää mitä aikuisena haluaa tehdä. Lukio on ihan turvallinen valinta.
Itse jatkoin peruskoulusta ammattiopintoihin ja saman alan korkeakouluopintoihin. Minua tosin jäi harmittamaan, etten mennyt lukioon muutamaksi vuodeksi vielä selvittämään vahvuuksiani ja mielenkiinnonkohteitani.
Tietää. Amikseen kuva-artesaaniksi :) Tatuointi-liikkeen meinaa perustaa valmistuttuaan.
Mun poika taitaa päätyä amikseen, sillä lukio ei tule mitenkään kyseeseen :)
Kyllä ne jotkut tietävät jo hyvinkin nuorina mitä tekevät jopa lukion jälkeen. Vähemmistö, mutta kuitenkin.
Joo ei kuulemma nappaa, menee suoraan kortistoon, niinkuin isänsäkin
[quote author="melba" time="16.05.2015 klo 15:40"]
Meillä poika menossa lukioon. Mihin lukioon, niin se on kysymysmerkki. Pojalla itsellään yksi lukio mietinnässä ja äidillä toinen. Täytyy käydä siis ensi vuonna tutustumassa niihin.
[/quote] meillä poika meni aikanaan yli 9 ka:n lukioon