kiusallisin tilanne yksinkertaisen ihmisen seurassa?
Kommentit (34)
Selitä kärsivällisesti että hänen paha tekonsa oli hänen oma syynsä. Tämä on kiusallista.
Kirjoitti päivämäärää lappuun ja kysyi multa, että mikä vuosi on.
Rupattelimme niitä näitä ja keskustelimme ajankohtaisista. Heitin johonkin väliin erittäin ilmiselvän sarkastisen vitsin, johon keskustelukumppanini tarttui totena ja alkoi itsekin avautumaan elämänsä noloista sattumuksista. En kehdannut enää korjata, että heittoni oli puhdas vitsi vaan yritin vaihtaa puheenaihetta mahdollisimman nopeasti.
Kun hän heittää jonkun syvälle menevän oletuksen seksuaalisesta käyttäytymisestäni ja moraalistani ulkonäköni perusteella muiden ihmisten seurassa.
Yleensä joudun häpeämään vain omaa yksinkertaisuuttanija hidasta sytytystä, mitäs muiden mokista niin väliä. Mutta on kyllä niitä hetkiä, kun ei oikein tiedä, miten saisi kerrottua toiselle jokin täysin simppeli asia ilman, että tulee alleviivanneeksi toisen tyhmyyttä. Yleensä nämä kyllä liittyy mielipiteisiin ja maailmankatsomukseen, eli ei tyhmyyteen.
Esimerkkiä en tähän hätään keksi (eli viestini on täysin turha, voi pyhä yksinkertaisuus :D ), mutta on erittäin kiusallista olla tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa, joka heittää hassunhauskoja rasistisia tai sovinistisia vitsejä, ja olettaa, että maailma nauraa hänen kanssaan.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:35"]
Täh[/quote]
xD
yksinkertainen ihminen, joka on päättänyt väenväkisin urkkia yksityiselämääni kuuluvaa asiaa, eikä ensimmäisestä kiertelystäni tajua olla kysymättä uudelleen, vaan jankkaa tajuamatta etten aio kertoa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:48"]Rupattelimme niitä näitä ja keskustelimme ajankohtaisista. Heitin johonkin väliin erittäin ilmiselvän sarkastisen vitsin, johon keskustelukumppanini tarttui totena ja alkoi itsekin avautumaan elämänsä noloista sattumuksista. En kehdannut enää korjata, että heittoni oli puhdas vitsi vaan yritin vaihtaa puheenaihetta mahdollisimman nopeasti.
[/quote]
Mäkin harrastan näitä sarkastisia vitsejä ja muuta tilannekomiikkaa, mutta välillä se ei aukea kaikille ja juttuni otetaan todesta ja minua varmaan pidetään tämän takia aika yksinkertaisena. En kehtaa korjata toiselle, että heittoni oli vitsi, sillä en halua nolostuttaa toista. Olen itse sitten mieluummin se yksinkertainen toisten mielestä.
Se kun joku olettaa selvyytenä, että kaikki tekevät asiat täsmälleen samoin kuin hänen sukunsa on aina tehnyt...Ja pitää sitten vielä huonompana ihmisiä, joilla on eri tavat, ja paasaa asiasta kovaan ääneen. Tyyliin "Minä kun tahdon tehdä asiat täydellisesti niin en voisi mennä maistraatissa naimisiin". Niin toisin kuin me epätäydelliset..
Tuttu puhuu asioista joita on "tutkinut" ja lopulta selviää että on lukenut paria kirjaa (osin fiktiota) mihin perustaa tietonsa. Kuuntelen vieressä ja annan toisen paasata.
Vieressäni istui yksinkertainen pariskunta lentokoneessa. Tulivat siihen tulokseen karttaa lukiessaan, että Alankomaat = Hollanti, Belgia ja Saksa. Sitten nainen kertoi miten siitä on kiva ostaa sukkia matkoilta, kun se voi sitten aina muistella mistä mitkäkin sukat oli. Oli kaikkea muutakin tyhmää. Kuolin vähän sisältä useasti matkan aikana.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:49"]yksinkertainen ihminen, joka on päättänyt väenväkisin urkkia yksityiselämääni kuuluvaa asiaa, eikä ensimmäisestä kiertelystäni tajua olla kysymättä uudelleen, vaan jankkaa tajuamatta etten aio kertoa.
[/quote]
Mikä estää sanomasta suoraan, ettei halua puhua asiasta? Tommoinen kiertely ja kaartelu se vasta tyhmää on!!!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:48"]Rupattelimme niitä näitä ja keskustelimme ajankohtaisista. Heitin johonkin väliin erittäin ilmiselvän sarkastisen vitsin, johon keskustelukumppanini tarttui totena ja alkoi itsekin avautumaan elämänsä noloista sattumuksista. En kehdannut enää korjata, että heittoni oli puhdas vitsi vaan yritin vaihtaa puheenaihetta mahdollisimman nopeasti. [/quote] Mäkin harrastan näitä sarkastisia vitsejä ja muuta tilannekomiikkaa, mutta välillä se ei aukea kaikille ja juttuni otetaan todesta ja minua varmaan pidetään tämän takia aika yksinkertaisena. En kehtaa korjata toiselle, että heittoni oli vitsi, sillä en halua nolostuttaa toista. Olen itse sitten mieluummin se yksinkertainen toisten mielestä.
[/quote] Joskus "sarkasmiin" kätketään suoraa v****ilua, esim omasta lyhyydestäni (158 cm) yksi työkaveri jaksaa aina vääntää "sarkasmia". En ole huomaavinani ja hän pitää minua varmaan tyhmänä, kun en korvaani lotkauta. Sama työkaveri käyttää paljon sivistyssanoja ja jotain sekakieltä, mitä omaksuu somesta ja selvästi haluaa pudottaa minut pois rattailta, kun en seuraa somea yms. nykyajan koukeroita.
Täh