Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen koulunkäynninohjaaja ja vihaan työtäni.

Vierailija
17.01.2022 |

Muita kollegoita samassa veneessä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta työtä mitä edes kuvitella saattaa.

Harjoittelua kestin vajaat 2 viikkoa kunnes totesin vihaavani nykylapsia.

Kasvatus ja käytöstavat loistivat poissaolollaan, näsäviisaita ja erittäin luokkatietoisia osasivat kuitenkin olla vaikka ikää 8 vuotta.

Minuakin nuo lapset mittailivat katseellaan ja sanoivat "sä oot VAAN koulunkäyntiavustaja".

Minua ei siis tarvinnut kuunnella.

Hyi olkoon.

Vierailija
22/36 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi koulunkäynninohjaaja joka pitää työstään 🙂

Olen erityistuentarpeisten lasten koululla ohjaajana ja työ monipuolista, vaihtelevaa ja meillä on ihana työilmapiiri.

Palkkaus tosin kehno, mutta tyydyn siihen, koska saan tehdä päivätyötä.

Ammatiltani olen siis lähihoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavin työ jota olen tehnyt. Toivottavasti tätä hommaa riittää eläkeikään asti.

Vierailija
25/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie taas vihaan ite koulun käyntiohjaajia!

Vierailija
26/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 80-luvulla ollut mitään kouluavustajia normaaliluokilla. Nää nykyajan pennut kyllä tarvii paljon palveluja, eikä niiltä kotona mitään vaadita. Vanhemmat vaativat vain muilta ilmaisia palveluja lapsilleen, että pääsee itse helpommalla.

Nykyään ne "tarkkiksen" oppilaat on integroitu normaaleille luokille. Yritä siinä sitten opettaa ilman avustajia. Opettajat ovat burnoutin partaalla. Sairaspoissaoloja on ihan älyttömästi. 

Mut hei! Ennen pärjättiin!

Vierailija
27/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 80-luvulla ollut mitään kouluavustajia normaaliluokilla. Nää nykyajan pennut kyllä tarvii paljon palveluja, eikä niiltä kotona mitään vaadita. Vanhemmat vaativat vain muilta ilmaisia palveluja lapsilleen, että pääsee itse helpommalla.

Kouluavustajia oli vielä tuolloin, mutta heidän työhönsä ei yleensä kuulunut oppilaiden auttaminen. Luokissa on koulunkäynninohjaajia ( joissakin kunnissa nimike vielä koulunkäyntiavustaja). Kaikissa luokissa pitäisi olla ohjaaja.

Vierailija
28/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan maaseutukouluissa helpompia lapsia?

Vierailija
29/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan maaseutukouluissa helpompia lapsia?

Ei. Valitettavasti ei ole enää. Viimeisen viiden vuoden aikana on muuttunut paljon. Maaseudulla oppimisvaikeudet ovat oppilailla kaupunkeihin verrattuna yleisempiä. Käytöshäiriöiset lapset ovat isoissa ryhmissä, koska pieniä erityisryhmiä ei maalla ole.

Vierailija
30/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama. Koululaiset osaavat olla niin nenäkkäitä ja levottomia. Hyvin ilkeisiinkin lapsiin olen törmännyt.

Välillä sitä kaipaa aikaa, jolloin kurittomalle lapselle saattoi tehdä muutakin kuin sanoitusta.

Vierailija
31/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin samaa mieltä! Työt pätkää pätkän perään, täysiä työtunteja vaikea saada ja palkka aivan umpisurkea. Työskentelen kyläkoulussa, ja samalla luokalla on aina kaksi eri luokka-astetta. Opettaja ottaa aina isommat oppilaat, ja minun vastuulleni jää pienempien oppilaiden opetus. Toki opettaja suunnittelee aina tunnit etukäteen, mutta pidän tätä epäreiluna niin minua kuin oppilaita kohtaan.

Vierailija
32/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee varmasti päältä.

Vierailija
33/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla oli "tarkkis", johon päätyi rauhoittumaan, jos normiluokassa olo ei onnistunut. Sitten ne lakkautettiin.

Vierailija
34/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama. Koululaiset osaavat olla niin nenäkkäitä ja levottomia. Hyvin ilkeisiinkin lapsiin olen törmännyt.

Välillä sitä kaipaa aikaa, jolloin kurittomalle lapselle saattoi tehdä muutakin kuin sanoitusta.

Yliopistossa opettajille kerrotaan, että perinteinen kurinpito aiheuttaa traumoja ja rikkoo lastenoikeuksia. Mm. siksi sitä ei haluta enää käyttää. Monet myös kokevat, että perinteinen kurinpito tekee kurinpidosta liian helppoa. Akateemisen koulutuksen saanut opettaja kun kykenee käyttämään haastavampiakin keinoja jotka eivät tuota tulosta heti vaan ehkä joskus vuosien päästä, kun oppilas on niiden keinojen käytön myötä (ehkä) kasvanut henkisesti.

Vierailija
35/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oliisin niin jäisin kyllä suosiollla ryyppäämään kotio.

Vierailija
36/36 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi