Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheettömyys masentaa

Vierailija
17.01.2022 |

Kärsin kovasta vauvakuumeesta, haluaisin niin paljon olla äiti. Mies jätti puoli vuotta sitten, siinä romuttui haaveet. Näin kolmekymppisenä pelottaa tosissaan ehtiikö enää löytää kumppania joka myös haluaa perustaa perheen. Ahdistaa ihan kamalasti. T: 32v

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi tilanne kyllä :(

Ymmärrän paniikin hyvin, yli 30v sinkku ja haluaa perheen ja kello tikittää ja kovaa.. Korona aikana vielä kun muutenkin kaikki haperoituu kotiinsa..

Äkkiä kaikki deittipalstat ja Tinderit yms vaan tulille, jos vaikka vuoden sisällä löytäisit suhteen, joka kestänyt edes sen 6kk ja luotat kumppaniin ja hän olis samoilla linjoilla lapsesta (ennättää sitten yrittämään myös 1v. ennen lapsettomuushoitoja, jos niihin tarvetta mennä). 

Ja ihan rohkeasti niitä vähn nuorempiakin miehiä 24-29v sitten, sielläkin on varmasti monia jotka nuorena haluaisivat perheen ja uraa jo hetken aikaa tehty. Olettaen että muuten kemiat ja huumori on kohdillaan!

Äläkä nyt vielä hätäile, paniikki nappula käyttöön sitten kun olet 34v jos ei suhdetta ja lasta ole!

Mulla on paniikki nappula jo nyt kun täytin 26v ja oon parisuhteessa :s oon aina ajatellut että hankin lapsia alle 25v niin ahdistaa hitosti, kun täytin 26v.... Eikä yhtään auta että 2 exää hankki toisten naisten kanssa lapset.... Pelkään että en oo miesten silmään jostain syystä äiti materiaalia ja muut valitaan mun yli 😞

Vierailija
22/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän paniikin hyvin, yli 30v sinkku ja haluaa perheen ja kello tikittää ja kovaa.. Korona aikana vielä kun muutenkin kaikki haperoituu kotiinsa..

Äkkiä kaikki deittipalstat ja Tinderit yms vaan tulille, jos vaikka vuoden sisällä löytäisit suhteen, joka kestänyt edes sen 6kk ja luotat kumppaniin ja hän olis samoilla linjoilla lapsesta (ennättää sitten yrittämään myös 1v. ennen lapsettomuushoitoja, jos niihin tarvetta mennä). 

Ja ihan rohkeasti niitä vähn nuorempiakin miehiä 24-29v sitten, sielläkin on varmasti monia jotka nuorena haluaisivat perheen ja uraa jo hetken aikaa tehty. Olettaen että muuten kemiat ja huumori on kohdillaan!

Äläkä nyt vielä hätäile, paniikki nappula käyttöön sitten kun olet 34v jos ei suhdetta ja lasta ole!

Mulla on paniikki nappula jo nyt kun täytin 26v ja oon parisuhteessa :s oon aina ajatellut että hankin lapsia alle 25v niin ahdistaa hitosti, kun täytin 26v.... Eikä yhtään auta että 2 exää hankki toisten naisten kanssa lapset.... Pelkään että en oo miesten silmään jostain syystä äiti materiaalia ja muut valitaan mun yli 😞

Hengitä. Tulet näkemään että moni asia elämässä ei mene juuri kuten olit aina ajatellut, ja jotkut asiat eivät sinne päinkään. Mielesikin ehtii muuttua niistä toiveista ja luuloista joita sinulla ehkä on parikymppisenä ollut. Se on elämää ja kasvamista. Lapsen yrittäminen on yhteinen päätös, kunnioita myös puolisosi toiveita ja aikataulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä ei pidä tehdä liian tiukkaa aikataulua tapahtumien suhteen, asiat tapahtuvat enimmäkseen sattumalta.

Vierailija
24/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se äitinä olo herkkua ole.

Aika kömpelö vastaus lapsista haaveilevalle ihmiselle. Saattoi olla hyvää tarkoittava, mutta meni kyllä pieleen.

Vierailija
25/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ahdistuksen, mutta syytä paniikkiin ei ole. Sulla voi olla vielä aikaa vaikka kuinka. Jos haluat mielenrauhaa niin käy hedelmällisyys tutkimuksessa. Elämä ei useinkaan mene niinkuin sen on joskus suunnitellut. Minut jätettiin kun olin 32v. Nyt 36-vuotiaana olen kahden lapsen äiti ja tiedän, että kaiken piti mennä juuri näin.

Vierailija
26/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä viimeiset 8v ollut 24/7 yksin lapsesta vastuussa, kyllä sekin alkaa masentaa.

Miltä tuntuisi olla vallan yksin? Sinulle sentään lapsi on siunaantunut.

Toki arki on rankkaa itse kullakin aika ajoin, mutta sinunkin tapauksessa lapsesi on jo ainakin 8-vuotias, ehkä jopa vanhempi, riippuu milloin jäit yh:ksi. Ei mene enää kauaa, kun lasta hädin tuskin vilaukseltakaan näkee kun viipottaa menemään kavereiden kanssa. Silloin sinulle jää omaa aikaa melkoisesti.

Vierailija
27/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat perustavat perheet, eivät köyhät. Köyhyys on miehellä paras ehkäisyväline.

Vierailija
28/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaat perustavat perheet, eivät köyhät. Köyhyys on miehellä paras ehkäisyväline.

Voi jestas. 🤦🏼‍♀️

Vierailija
29/100 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu tulla äidiksi on ihan todellinen useimmilla naisilla, ellei sitä jostain syystä "tukahduta".

Siis ihan luvallista ottaa aihe puheeksi suhteessa, ja muutoinkin.  Mies voi haaveilla moottoripyörästä niin että sattuu, miksei siis nainen saisi peräti itkeä kaipuutaan olla äiti.

Joskus mies ei vain tajua tuota kaipausta.

Toisinaan pelkää ettei olisi kyllin "hyvä" isä. (Kukapa on täydellinen?)

Usein nykyään pelkää sitoutua, jos mistä syystä, ei vähiten elintason ym ylläpitämisen tarpeesta, tai maksumieheksi joutumisesta mahdollisessa erossa jne.

Asiasta pitää puhua ja sopia, jopa ulkopuolista apua etsimällä jos muu ei auta.

Vierailija
32/100 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko exäsi myös tällainen tyypillinen "ei ihan vielä lapsia" -tapaus? Sitä hoettu vuositolkulla ja sitten tehdään klassinen eli jätetään yli kolmekymppinen nainen.

Tällaiset miehet vois kasvattaa itselleen pallit ja sano hyvissä ajoossa suoraan, että en halua lapsia. On oikeesti vittumaisinta mitä kumppanilleen voi tehdä, pitää tollasessa löysässä hirressä.

Vierailija
33/100 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika moni sanoo kohdallani että ei etsi vakavaa etenkin jos kerron sairaudestani. Mutta seksiin toki kelpaisin. Oon niin monet pakit jo nuorena saanu sairauden vuoksi, yksi ainoa mies on hyväksynyt sairauteni ja se on ex. Sitä en halua takas

T.2

Vierailija
34/100 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset typerykset roikkuu näissä '"lapsia myöhemin"äijissä? Jos ei muutamassa vuodessa rupea suoritetta tulemaan niin äijä vaihtoon. Milloin opitte , että "ei vielä lapsia" tarkoittaa en halua lapsia enkä ainakaan sinun kanssa.?

Vierailija
35/100 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi hankkia lapsen yksin. Ei siinä mitään tyhjän lupaajaa tarvita nurkissa pyörimässä.

https://www.is.fi/perhe/art-2000008540750.html

Vierailija
36/100 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi hankkia lapsen yksin. Ei siinä mitään tyhjän lupaajaa tarvita nurkissa pyörimässä.

https://www.is.fi/perhe/art-2000008540750.html

Kyllä se tyhjän lupaaja on aina se nainen. 

Vierailija
37/100 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä siihen lapsentekoon miestä ja suhdetta tarvitse. Vain pari nopeaa uimaria.

Vierailija
38/100 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko exäsi myös tällainen tyypillinen "ei ihan vielä lapsia" -tapaus? Sitä hoettu vuositolkulla ja sitten tehdään klassinen eli jätetään yli kolmekymppinen nainen.

Jos mies hokee tuota mantraa useamman vuoden, sitten vaan heivaatte ne e-pillerit pois ja toteatte että ohhoh, mä oon nyt paksuna. Täysin oikeutettua. Jos toinen vaan venyttää ja vanuttaa toiselle merkityksellistä asiaa, mutta haluaa kuitenkin p*llua niin ihan oikea ratkaisu!

Muutoin löydätte itsenne juuri tuosta tilanteesta että parhaat hedelmälliset vuodet on takana päin ja mietitte että mitäs nyt.

Tyypillinen nainen. Tämän takia muija kiertoon kun ikää tulee 29. Siinähän menet keinohedelmöityksiin yksinäs. :D

Tämän takia miehiin ei sitouduta ilman laillisia sitoumuksia. En käytä parhaita elinvuosiani patjana, jos mies on tosissaan niin on myös valmis naimisiin.

Jos ero tulee, niin sitten tulee. Takuulla vien puolet miehen kusisesta perintömökistä Saaijärveltä jos on roikottanut minua turhan tähden.

Vierailija
39/100 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies hokee tuota mantraa useamman vuoden, sitten vaan heivaatte ne e-pillerit pois ja toteatte että ohhoh, mä oon nyt paksuna. Täysin oikeutettua. Jos toinen vaan venyttää ja vanuttaa toiselle merkityksellistä asiaa, mutta haluaa kuitenkin p*llua niin ihan oikea ratkaisu!

Muutoin löydätte itsenne juuri tuosta tilanteesta että parhaat hedelmälliset vuodet on takana päin ja mietitte että mitäs nyt.

Tyypillinen nainen. Tämän takia muija kiertoon kun ikää tulee 29. Siinähän menet keinohedelmöityksiin yksinäs. :D

Naisten pitääkin olla fiksumpia ja jättää seurustelematta alunperinkin näiden "ei vielä lapsia "miesten kanssa . Spermasäkkiä on turha roikottaa mukana elämässään mikäli siitä ei ole mitään hyötyä.

Kannatan kyllä käyntiä spermapankissa. Saa vieläpä valita mitä haluaa.

Vierailija
40/100 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kukaan sinunkaltaisten kanssa menee edes julkisesti ulos yhdessä, saati sitten naimisiin? :D

Siinähän yrität ansaita mökkejä kun edes valot päällä ei voi panna.

Tämän takia miehiin ei sitouduta ilman laillisia sitoumuksia. En käytä parhaita elinvuosiani patjana, jos mies on tosissaan niin on myös valmis naimisiin.

Jos ero tulee, niin sitten tulee. Takuulla vien puolet miehen kusisesta perintömökistä Saaijärveltä jos on roikottanut minua turhan tähden.