Papanoiko kani syliin, sohvalle, lattialle?
Kommentit (27)
Kouluttamalla niistä tulee sisäsiistejä. Minun kanit käyvät kissanvessaksi tarkoitetussa, muhalla täytettyssä laatikossa asioillaan. Ovat jatkuvasti vapaana. Sähköjohdot kannattaa piilottaa. Minulla ne on piilotettu semmoiseen muoviseen johtoputkeen jota saa ostettua muutamalla eurolla rakennus- ja remontointitarvikeliikkeestä.
ei tule ikänä sisäsiistejä, toki saattavat oppia pissaamaan vessaan, mutta kyllä sitä kustakin pääsee ympärikämppää ja saa olla aina sivoamassa
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:56"]
ei tule ikänä sisäsiistejä, toki saattavat oppia pissaamaan vessaan, mutta kyllä sitä kustakin pääsee ympärikämppää ja saa olla aina sivoamassa
[/quote]
Mulla ei ole kyllä yksikään kani säännölliseti kuseskellut mihinkään, mutta kaikki ovat yhtä lukuun ottamatta papanoineet.
Kani opetetaan sisäsiistiksi sillä tavalla, että jos se kusee johonkin paikkaan, kusi pyyhitään heti pois (ensin paperilla) ja pestään kunnon aineella, ettei hajua jää. Kusinen paperi laitetaan sinne, minne halutaan kanin kusevan (vessalaatikko, häkki).
Voi opettaa silleen "suunnilleen sisäsiistiksi" mutta vahinkopapanoita ainakin meiltä on löytynyt aina (kaneja ollut n. 10 v). Pissaamaan oppivat tosiaan helpommin laatikkoon kun opettaa, ja ne kuivat muutamat vahinkopapanat on toisaalta helppo noukkia nurkista.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:55"]
Muhalla täytetyssä?
[/quote]
Profeetta Muhammedilla siis.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:55"]Muhalla täytetyssä?
[/quote]
Siis muhaa... Puupohjaista kuiviketta. Kaupassa myydään säkeissä. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Mikään ei ole ihanampaa kuin vahinko papana varpaan välissä,kanit kuin av-mammat vahinko papanoita ja pissaa pitkin ja poikin.
Kyllä ne suurimmat papanakasat häkkiin tekivät, mutta liikkuessaan asunnossa päästelivät papanoita mennessään pienempiä määriä. Eipä tuo haitannut.
En ole milloinkaan kuullut sanaa MUHA. Siksi oli vaikea ymmärtää. Siis se on puupohjaista kuiviketta. Nyt tiedän.
Minun pupsu asuu vapaana huoneistossa ja käyttää vessalaatikkoa. Joskus saattaa löytyä papana sieltä papana täältä, mutta yleensä puput ovat siistejä luonnostaan ja käyttävät joko häkissä vessanurkkaa tai vapaana ollessaan vessalaatikkoa.
Tapahtuuko teidän kaneilla noita vahinkoja sohvalla tai sylissä ollessa?
Lapseni luokkakaveri on Muhamed ja sanotaan Muhaksi.
Mä sain toisesta tehtyä 100% sisäsiistimpiin :) ei syö ikinä edes johtoja tai muita. Ei ole koskaan päästäny yhtäkään papanaa muualle kuin hänen kissanvessaansa
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 12:12"]
[/quote]
Meillä ei, ainoastaan lattialle. -7-
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 12:06"]
En ole milloinkaan kuullut sanaa MUHA. Siksi oli vaikea ymmärtää. Siis se on puupohjaista kuiviketta. Nyt tiedän.
[/quote]
Ei. Se tarkoittaa PROFEETTA MUHAMMEDIA!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 12:12"]
[/quote]
Mun kaneilla on joskus tapahtunut.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:59"]
Voi opettaa silleen "suunnilleen sisäsiistiksi" mutta vahinkopapanoita ainakin meiltä on löytynyt aina (kaneja ollut n. 10 v). Pissaamaan oppivat tosiaan helpommin laatikkoon kun opettaa, ja ne kuivat muutamat vahinkopapanat on toisaalta helppo noukkia nurkista.
[/quote]
Mistä johtuu se, että niistä ei tule kokonaan sisäsiistejä?
Riippuu ihan kanista.