Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää käykö gigantissa jos ette ymmärrä tekniikkaa jotenkuten

Vierailija
17.01.2022 |

Kävin tuossa isäpuolen kanssa Gigantissa ostamassa hänelle uuden työtietokoneen ja puhelimen. Isäpuoli ei ymmärrä tekniikasta yhtään mitään. Hän ei edes tiennyt, että tietokone on se itse laatikko + prossu, yms sen sisällä. Puhelimista tiesi sen verran, että Motorola oli paska joskus tyylii 20 vuotta sitten ja, että "OnePlussassa on oudot napit".

Myyjä siellä yritti myydä kaikkea mahdollista kylkeen. Tietoturva oli "ehdoton" eli joku Mcafee tai F-secure olis kuulemma pitänyt hommata. Sanoin siinä, että ei tarvii ku Windows Defender on tarpeeks. Sitten kans kuulemma olisi kannattanut hommata 3 vuoden takuu koneseen ku "kolme vuotta on nykyään pitkä aika koneelle". Eipä kyllä ainakaan minun käsitykseni mukaan ole varsinkaan kun käytetään vaan laskujen maksamiseen.

Puhelimeen yritti myydä kalleinta. Sanottiin, että ei tarvii kalleinta kun se kuitenkin on oikeasti vain puhelujen soittoon ja kuvien ottoon. Kun löyty puhelin niin tietenkin kuoret ja panssarilasi piti myydä mukaan. Olivat jumalattoman kalliita joista mainitsin, mutta isäpuoli halusi ne kuitenkin niin otettiin.

Kannattaa jos et tekniikaa juurikaan ymmärrä niin ottaa joku kaveri mukaan ketä ymmärtää. Minäkään en experttiä ole nähnytkään, mutta kunhan tietää enemmän kun mun isäpuoli niin voi selvitä. Muuten lähtee herkästi hyvin kalliit lisukkeet mukaan.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka naiset ei saisi käydä gigantissa?

Lukuisat Gigantin miesmyyjät käyttäneet naisasiakkaiden tietoja henkilökohtaisiin tarkoituksiinsa – oikeusoppinut: Voi täyttää rikoksen kriteerit

Useat Gigantin miesmyyjät ovat kalastaneet asiakaspalvelutilanteista naisasiakkaiden henkilötietoja omiin tarkoituksiinsa.

Iltalehti uutisoi tiistaina naisesta, joka joutui järkyttymään, kun Gigantin myyjä kalasteli hänen tietonsa asiakaspalvelutilanteessa ja otti yhteyttä sosiaalisessa mediassa.

Naisen henkilöllisyystodistus oli pyydetty tarpeettomasti ja siitä saatuja tietoja oli käytetty henkilökohtaisiin tarkoituksiin.

Gigantin viestintäpäällikkö Anniina Korpelan mukaan kyseessä oli yksittäistapaus, johon puututtiin heti sen tultua tietoon.

– Tapaus on käsitelty kyseisen myyjän kanssa, ja olemme ryhtyneet asiaan kuuluviin toimenpiteisiin.

Tämän enempää työntekijän työsuhteeseen liittyviä tietoja Gigantti ei suostunut kertomaan.

Jutun yhteydessä lukijoilta pyydettiin vastaavia kokemuksia asiakaspalvelutilanteista. Kävi ilmi, että monella Iltalehden naislukijalla oli ahdistavia asiakaskokemuksia Gigantista.

Ei kokenut flirttailuksi

Tässä muutamia esimerkkejä lukijoiden tarinoista Gigantin myymälöistä ympäri Suomea. Lukijat esitetään jutussa nimettöminä aiheen arkaluontoisuuden vuoksi.

21-vuotias nainen Mikkelistä kertoo, että hänellä kävi tänä keväänä vastaava tapahtuma Gigantin myymälässä.

– Olin asioimassa Mikkelin Gigantissa ja ajatuksenani oli hankkia iPad laskulla. Samalla minulta kysyttiin henkilökorttia ja siviilisäätyä. Olin ihmeissäni, mutta luulin sen olevan normaalia. Myöhemmin samana päivänä huomasin, että minua palvellut miesmyyjä lähetti seurauspyynnön yksityiselle tililleni Instagramissa. Koin tilanteen epämukavaksi, enkä ole enää mennyt kyseiseen Giganttiin, hän kertoo

Oulun Gigantin Pasi?

Teki mitä?

Vierailija
42/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa lahjaksi vaikka kimppana, niin eivät joudu kytkymyyjien kusettamiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantti on kyllä jaska. Myyvät väkisin, viimeiseen asti. Mutta kun pitäytyy kannassaan, eikä suostu kaiken maailman lisäpalveluihin, he suuttuvat ja jankkaavat lisää. Viimeeksi gigantissa myyjä sanoi ettei ymmärrä minua, miksen halua sitä tai tätä.

Niinkuin hänen tarvitsisikaan ymmärtää, möisi vaan sen mitä kysytään. Mutta taitavat olla jollain provikkapalkalla.

Kaikki myjät on on, ainakin osittaisella, provisiopalkalla.

Vierailija
44/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja älkää ottako mitään sähkösopimusta jos siellä tarjotaan. Ihme huijareita päästävät sinne myymään niitä.

"Mites noi sähkösopparit? Hei sä säästäisit vuodessa euron eiköhän pistetä sopparit kuntoon"

Vierailija
45/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille myydään aina ties mitä roskaa ihme syiden ojalla, esim "tämä läppäri jaksaa todella hyvin toistaa suoratoisto palveluita"

Mikä kone nyt ei pyörittöisi netti sivuja??

Ja aina nuo mcafee ja f-secure jotka mahdoton saada koneesta ja sitten laskua pukkaa ihme palveluista johon on sopeutunut ja vaikea perua tai edes poistaa koneesta...

Vierailija
46/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantin ohella tuo menettely on arkipäivää lähes kaikissa laajemmissa tekniikkakaupoissa. Myyjän palkkaus muodostuu provisiosta ja on hyvinkin tyypillistä, että niiden lisämyyntituotteiden osalta (esim. virustorjunta, lisätakuu) provisio voi olla hinnoilteltu erityisen houkuttelevaksi. 

Vanhan sanonnan mukaan hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
47/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantin ohella tuo menettely on arkipäivää lähes kaikissa laajemmissa tekniikkakaupoissa. Myyjän palkkaus muodostuu provisiosta ja on hyvinkin tyypillistä, että niiden lisämyyntituotteiden osalta (esim. virustorjunta, lisätakuu) provisio voi olla hinnoilteltu erityisen houkuttelevaksi. 

Vanhan sanonnan mukaan hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Tämän takia ostan kaikki pienen paikkakunnan elektroniikkaliikkeestä eikä edes maksa enempää kun tuttu kauppias. Saa vielä hyvän palvelun.

Vierailija
48/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai on isäpuoli ihan pihalla tietokoneista....

Outoa, että hänelle kuitenkin oltiin ostamassa TYÖTIETOKONETTA😄

Vierailija
49/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän tehtävä on saada firmalle mahdollisimman paljon rahaa ja katetta!

Vierailija
50/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä katson valmiiksi netissä mitä haluan. Ja vertaan hinnat. Jos tuote on gigantissa tai powerissa, otan Click & collect noudon. Ei tarvitse kuin hakea tuote. Ei ne siinä vaiheessa enää ole muuta alkanut kauppaamaan.

Vierailija
51/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi gigen myyjäpoju yritti tuputtaa mcafeeta kylkiäisiksi ja sanoin etten osta. Yritti vielä vängätä vastaan, olisi kuulemma pitänyt kumota hänen vänkäykset "loogisilla argumenteilla". Mietin vaan että ihanko tosissaan se kokee asiakaskohtaamiset jonain argumentaationa 🤦🏼‍♀️

Vierailija
52/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai on isäpuoli ihan pihalla tietokoneista....

Outoa, että hänelle kuitenkin oltiin ostamassa TYÖTIETOKONETTA😄

Aloittaja ehkä vähän liioittelee isäpuolen osaamattomuutta, mutta itse olen ollut auttamassa sitä "Penan hikipajan Penaa" tietokoneen ostossa, kun "pakko kai se on tässä itsekin ruveta opettelemaan", tosin tämä ei nyt ihan viime päivien asia enää ole. Mutta "Pena" viihtyi itse sillä sorvin ääressä ja sihteeri oli paperitöitä varten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi