Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää käykö gigantissa jos ette ymmärrä tekniikkaa jotenkuten

Vierailija
17.01.2022 |

Kävin tuossa isäpuolen kanssa Gigantissa ostamassa hänelle uuden työtietokoneen ja puhelimen. Isäpuoli ei ymmärrä tekniikasta yhtään mitään. Hän ei edes tiennyt, että tietokone on se itse laatikko + prossu, yms sen sisällä. Puhelimista tiesi sen verran, että Motorola oli paska joskus tyylii 20 vuotta sitten ja, että "OnePlussassa on oudot napit".

Myyjä siellä yritti myydä kaikkea mahdollista kylkeen. Tietoturva oli "ehdoton" eli joku Mcafee tai F-secure olis kuulemma pitänyt hommata. Sanoin siinä, että ei tarvii ku Windows Defender on tarpeeks. Sitten kans kuulemma olisi kannattanut hommata 3 vuoden takuu koneseen ku "kolme vuotta on nykyään pitkä aika koneelle". Eipä kyllä ainakaan minun käsitykseni mukaan ole varsinkaan kun käytetään vaan laskujen maksamiseen.

Puhelimeen yritti myydä kalleinta. Sanottiin, että ei tarvii kalleinta kun se kuitenkin on oikeasti vain puhelujen soittoon ja kuvien ottoon. Kun löyty puhelin niin tietenkin kuoret ja panssarilasi piti myydä mukaan. Olivat jumalattoman kalliita joista mainitsin, mutta isäpuoli halusi ne kuitenkin niin otettiin.

Kannattaa jos et tekniikaa juurikaan ymmärrä niin ottaa joku kaveri mukaan ketä ymmärtää. Minäkään en experttiä ole nähnytkään, mutta kunhan tietää enemmän kun mun isäpuoli niin voi selvitä. Muuten lähtee herkästi hyvin kalliit lisukkeet mukaan.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin mummon kanssa ostamaan läppäriä, myyjä yritti sillekin tietysti tyrkyttää maksullista virusturvaa. Valehtelin että on valmiina kun en halunnut alkaa väittelemään, myyjä vielä painosti että Windowsin oma ei sitten mitenkään riitä, toivottavasti teillä on oikeasti se maksullinen etukäteen hommattuna. Joojoo, on tietysti. Mummo olisi yksinään sen virusturvan varmasti hommannut ja varmaan kalliimman koneenkin, kun eihän nyt verkkopankin käyttöön pari kertaa kuussa mitenkään riitä ne halvimmat koneet.

Vierailija
22/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu mua kans ärsyttää ku ne tuputtaa kaikkia turhia lisäturvia,luottosopimuksia ja muuta turhaa kuraa. Panssarilasi on kyllä hyvä ostaa aina uuteen puhelimeen. Usko pois kokemusta on, niitä tosin saa halvemmalla tokmannilta.

Mutta jos ja kun puhelinta tarvitsee vain puheluihin, txt ja kuviin niin satasella saa iskunkestävän puhelimen, jossa kestää näyttökin. Älykännyt sitten eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen joskus kirjoittanut tämän tänne.

minun piti ostaa pyykkikone. vertailin pyykkikoneita netissä pitkän tovin pohtien hinta-laatu suhdetta ja merkkiä myöskin. kävin kaverin kanssa prismassa katsomassa ja sitten gigantissa. gigantissa oli se mikä sopi budjettiin ja olin päättänyt ostaa sen mutta ei ollut tällä kertaa rahoja mukana. gigantin mies myyjä palveli hyvin.

Tultiin kaverin kanssa seuraavana päivänä osto aikeissa. mutta olikin koneen hinta pompsahtanut mukavasti ja sama myyjä tuli silmät kiiluen paikalle mairea hymy huulilla. kysyin mitä ihmettä ja hän totesi että kuljin onneni ohi.

vastasin että nyt asiakas kulkee ohi ja ostin koneen gigantin netti kaupasta alkuperäiseen hintaan.

Olipas taas muijan voimaantumistarina mutta gigantissa on kylläkin samat hinnat kaupassa ja netissä.

Verkkokaupastamme löydät yli 35.000 tuotetta parhaaseen hintaan. Tuotteillame on sama hinta niin nettikaupassa kuin myymälöissä. Gigantti.fi on äänestetty Suomen parhaaksi nettikaupaksi.

olen mies. ja olen tehnyt töitä gigantissa tuon jälkeen hyllyttäjänä.

jos koet tämän voimaantumistarinana voidaa myös asiaa puida yksityisesti virallisia teitä ilman anonymiteettiä. se että en ymmärrä mikä järki siinä on jos kyseinen tapahtumasta on jo 8 vuotta! 

ps. sama kone toimii edelleen eli ette p#skaa myyneet.

Vierailija
24/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella Giganttia: viallisen tuotteen vaihtaminen/korjaus on osoittautunut väsyttäväksi, viikkoja jo kestäneeksi odotteluksi ja mitään väliaikatietoja ei osata kertoa.

On aivan sattuman kauppaa, onnistuuko kaikki kerralla vaiko menee pieleen niin, että eivät saa asiaa millään kuntoon.

Vierailija
25/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisen pitäis ihan maalaisjärjellä ymmärtää, että myyjien työ on myydä.

Vierailija
26/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on yritetty huijata myös Powerissa. Olin ostamassa reititintä ja tiesin tasan tarkkaan millaisen haluan. Sitä ei sitten muka vaan ollut, vaikka nettisivujen mukaan oli. Ja mikään muu vaihtoehto ei muka sopinut mun tarkoitukseen kuin kaikista kallein, aivan hirveän ylihintainen. Olin kyllä netistä kattonut senkin, että suurin osa siellä ois olleet sopivia. Vaan nainen kun olen, niin automaattisesti miesmyyjä selkeästi kuvitteli, että voi myydä mulle jotain tosi kallista. Lähdin sitten ite mukaan leikkiin ja kieltäydyin ostamasta sitä kallista "Kun se on ruman värinen eikä sovi mun sisustukseen" ja läksin toiseen liikkeeseen ostamaan halvemman. 

Vierailija
27/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäpäivänä olen ihan kiitollinen ylimääräisistä ja vaikka maksullisista virusturvista. Olispa iäkkäillä appivanhemmillakin sellanen. Vähän aikaa sitten ihmettelin miksei tullu ilmoitusta turvallisesta pankkiasioinnista, onneksi, ja sen takia, en ehtiny kirjotella huijareille mitään numeroita.

Vierailija
28/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Power ja gigantti ovat samaa firmaa? Ainakin hinnat ovat samat.

Vierailija
29/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on yritetty huijata myös Powerissa. Olin ostamassa reititintä ja tiesin tasan tarkkaan millaisen haluan. Sitä ei sitten muka vaan ollut, vaikka nettisivujen mukaan oli. Ja mikään muu vaihtoehto ei muka sopinut mun tarkoitukseen kuin kaikista kallein, aivan hirveän ylihintainen. Olin kyllä netistä kattonut senkin, että suurin osa siellä ois olleet sopivia. Vaan nainen kun olen, niin automaattisesti miesmyyjä selkeästi kuvitteli, että voi myydä mulle jotain tosi kallista. Lähdin sitten ite mukaan leikkiin ja kieltäydyin ostamasta sitä kallista "Kun se on ruman värinen eikä sovi mun sisustukseen" ja läksin toiseen liikkeeseen ostamaan halvemman. 

Jep. Mulle olisi väkisin myynyt 260€ maksavan reitittimen. Ostin sitten väkisin omaan käyttööni riittävän 68€

Vierailija
30/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Power ja gigantti ovat samaa firmaa? Ainakin hinnat ovat samat.

"Gigantti on norjalaisomisteinen Suomessa toimiva kodinelektroniikkaketju. Gigantti-ketjuun kuuluu 42 myymälää ympäri Suomen, verkkokauppa gigantti.fi, Helsingissä sijaitseva asiakaspalvelukeskus ja Gigantti Yritysmyyntipisteet. Tuotevalikoimaan kuuluu kodinelektroniikan ja -koneiden lisäksi myös keittiökalusteita. Wikipedia"

Power on Norjasta lähtöisin oleva kodinkoneketju, joka on osa Power International AS -konsernia. Konsernin pääomistajia ovat Awilhelmsen AS [2] ja Dolphin Invest AS -yhtiöt, joiden takana ovat varustamostaan tunnettu Wilhelmsenin perhe ja vähittäiskauppias Øivind Tidemandsen. Tidemandsen vaikutti (Suomessa Gigantti-ketjusta tunnetussa) Elkjøp-konsernissa vuosina 1980–2000, mutta irtaantui sittemmin yhtiöstä. Nykyään Tidemandsen on mukana muun muassa perustamassaan XXL-urheiluvälineketjussa.

Vierailija
31/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikissa uusissa puhelimissa on näytön lasina nykyään Gorilla Glass Victus tai ainakin 3+. Jos sellasella lasilla varustettu puhelin sattuu taskuun avainnipun kanssa, niin se lasi naarmuttaa niitä avaimia, eikä toisinpäin.

Ei nykyään mitään suojakalvoja tartte.

Vierailija
32/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä myyjällä oli kaikki nämä kauppaamansa härpäkkeet muka omassakin käytössä.

Vierailija
33/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella naisella on ihan sama ongelma kun tekniikka ei kiinnosta niin heille myydään turhan kalliita laitteita joita ei edes tarvitse

Höpö, höpö. Itse osaan sanoa minkälaiseen käyttöön jonkin tuotteen tarvitsen ja osaan myös sanoa ei, jos tyrkytetään. Mitä erikoista tekniikasta pitää ymmärtää, kun on kuitenkin kykenevä käyttämään laitteita?

Vierailija
34/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päälle 70-vuotias naapuri esitteli uutta ”peruspuhelintaan, jossa ei ole edes nettiä”.

Mummelilla oli kädessään iPhone, ei onneksi kalleinta mallia.

Vierailija
35/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en. Syynä kylläkin se etten saa ostettua edes yhtä hiton puhelimen laturin johtoa luettelematta nimeä, puhelinnumeroa, osoitetta ja postinumeroa. Myönnän että hermo meni kun kiireessä kiukuttelevan 2,5v kanssa yritin vain maksaa sen parikymppiä mitä maksoi ja päästä lähtemään. Postinumero oli sitten aivan pakko antaa - MIKSI VITUDSA!?

Myyjäkin meni todella tympeäksi ja vitutti entistä enemmän ja teki mieli nakata koko johto pöytään ja lähteä, mutta en halunnut lähteä metsästämään sitä muualtakaan.

Viimeinen kerta kun siellä kävin.

Vierailija
36/52 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minö tarvitsin uuden astianpesykoneen. Myyjä alkoi esittelemään joitain 300 euron leluja.

Minä: Eikö teillä ole Mielen koneita?

Myyjä: Kyllä, mutta niiden hinta on…

Minö: Mutta sellaisen haluan.

Sitten kävelin myyjän perässä ja kahdessa minuutissa olin valinnut koneen.

Kassalla: Tähän saa sitten sellaisen ja sellaisen maksujärjestelyn (en enää nuista minkä).

Minä: Eikö teillä käy pankkikortti?

Sain maksettua kerralla koneen, kuljetuksen ja asennuksen. Ja vanhan poisviennin. Kysyivöt kyllä, löytyykö asunnostani kantoapua heidän kantajalleen. Sanoin, että kantaja.bärare on Hietaniemessä. Ikuisessa levossa.

Ei ollut Gigantti, mutta pikkuisen jäi huvittamaan. Pitäisikö naisella aina olla mieshenkilö mukana, kun hän menee elektroniikkamyymälään?

Eikä se, että nainen menee yksin elektroniikkamyymälään tarkoita, että hänellä ei ole maksukykyä.

Vierailija
37/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minö tarvitsin uuden astianpesykoneen. Myyjä alkoi esittelemään joitain 300 euron leluja.

Minä: Eikö teillä ole Mielen koneita?

Myyjä: Kyllä, mutta niiden hinta on…

Minö: Mutta sellaisen haluan.

Sitten kävelin myyjän perässä ja kahdessa minuutissa olin valinnut koneen.

Kassalla: Tähän saa sitten sellaisen ja sellaisen maksujärjestelyn (en enää nuista minkä).

Minä: Eikö teillä käy pankkikortti?

Sain maksettua kerralla koneen, kuljetuksen ja asennuksen. Ja vanhan poisviennin. Kysyivöt kyllä, löytyykö asunnostani kantoapua heidän kantajalleen. Sanoin, että kantaja.bärare on Hietaniemessä. Ikuisessa levossa.

Ei ollut Gigantti, mutta pikkuisen jäi huvittamaan. Pitäisikö naisella aina olla mieshenkilö mukana, kun hän menee elektroniikkamyymälään?

Eikä se, että nainen menee yksin elektroniikkamyymälään tarkoita, että hänellä ei ole maksukykyä.

Naisilla on aina maksukykyä kyllä sen kaikki miehet tietävät haha

Vierailija
38/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantin myyjä kertoi kirkkain silmin että antennikaapeli pitää vaihtaa kolmen vuoden välein.

Yritin sitten yhtiökokouksessa viedä tätä eteenpäin mutta taloyhtiö ei suostunut antennijärjestelmän uusimiseen.

Vierailija
39/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantti on maailman viimeisin kauppa, minne menen, ellei nyt ole aivan pakko. Ne kaikki myyjät ovat yksinkertaisesti kamalia, ylimielisiä pakkomyyjiä. Ja todellakin ostajan pitää olla kartalla, muuten myyvät ihan mitä tahansa ylimääräistä mitä asiakas ei oikeasti tarvitse. Asiakasta ei kuunnella yhtään, tuputetaan kaikki tarpeettomat lisukkeet. Moraaliton kauppa. Hävettäis olla Gigantissa myyjänä, hyi.

Sukulaiseni, joka ei kamalasti ymmärrä tekniikasta, oli saanut ystävänsä edunvalvojalta maksusitoumuksen, max 100 euroa, että ostaa ystävälleen uuden puhelimen. Tämä ystävä ei tee muuta kuin soittaa, ei edes tekstareita pysty lähettämään. Valitettavasti en itse ehtinyt mukaan ennen kuin maksusitoumus meni umpeen, mutta katselin netistä valmiiksi millainen puhelin sopii ja 69 euron peruspuhelin oli sellainen, mitä pidin tuolle tyypille hyvänä, tunnen siis ko. henkilön ja hänen rajoitteensa hyvin itsekin. Hän itse ei osannut ottaa kantaa. Tuo ystävä on lievästi kehitysvammainen, mutta pystyy asumaan yksinään, tarvitsee vain edunvalvojan. S

ukulaiselle oli väen väkisin myyty ja kehuttu toista mallia, 99 euroa. Eli pakko oli ollut saada vain myytyä sellainen, että koko maksusitoumus saadaan käytettyä niin pitkäle kuin pystyy.  Vaikeampikäyttöinen tuo puhelin on kuin se, mitä katsoin. Kyllä hän sen kanssa pärjää, mutta v ituttaa, etten ehtinyt mukaan. Varmasti myyjätkin on ohjeistettu että tuollaisissa tapauksissa pitää saada koko raha nyhdettyä. Se satanen ei ollut siis raha, vaan maksimi minkä sai käyttää ja edunvalvojallekin laitoin viestin, että tuo olisi hyvä ja 69 euroa riittää, mutta oli varalta laittanut isomman summan, jos sitä haluttua ei olekaan varastossa. 

Vierailija
40/52 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma käsittääkseni kumpuaa siitä, että ovat töissä täysin provisiopalkalla. Jos kauppa ei käy, niin ei tule liksaa. Lisäksi osa merkeistä maksaa kuulemieni huhujen ekstraa myynnistä, tämä voi olla yksi syy, miksi tyrkytetään jotain tiettyä  merkkiä.

Eräs tuttuni kertoi, että yhden Powerin liikkeessä tuntipalkat ovat jääneet tyyliin kolmeen euroon tunnilta, kun ovat töissä täysin provisiolla. Tämä siis huhupuheita, linkkiä faktoihin minulla ei ole.

Omasta mielestäni tuo täysin provisiolla työskentely on kovaa, eikä täysin asiallista. Johtaa sitten tyrkyttämismyyntiin asiakkaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi