Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko elämän olla näin ankeaa?

Vierailija
17.01.2022 |

Varsinkin talvella ei mitään tekemistä, vain tunnin kävelylenkki päivisin ulkona ja loppuaika sisällä. Esittääkö ihmiset iloisia ja onnellisia? Miten tämmösessä maassa voi olla onnellinen?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea harrastamaan joogaa, kolme tuntia päivässä kun on henkisessä tilassa niin mukavasti menee.

Vierailija
22/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin ihanasti, ettekö tajua? On RAUHA. Toistaiseksi. Nauttikaa, kun vielä voi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on ankeinta aikaa! Ei ole niin mukava ulkoilla kun tuulee,lunta,liukasta,pakkasta ,kylmää jne. Odotan todella paljon kevättä, kesää, silloin herään ja koko elämä on ihan erilaista, aaettä miten rakastan lämpöä,uimista,pyöräilyä, sitä kun luonto herää🌿🌞

Vierailija
24/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae opiskelemaan? Tai töihin? Vapaaehtoistyö voi olla myös tosi mielenkiintoista.

Opiskelijana aloittajan kuvailemaan elämään voi lisätä vielä helvetillisen kiireen ja stressin aikarajojen kanssa. Hulluksi tulee pikkuhiljaa kun on sekä kiire että ankeaa.

Vierailija
25/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos päätät elää nyt elämäsi viimeisen vuoden? Et pelkää enää mitään. Hymyilet, rakastat, lähestyt tuntematonta ja perustat punkbändin.

Vierailija
26/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi köyhin ja sairain

Vierailija
27/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on varmaan p.skin tammikuu ikinä. Mitään ei voi tehdä ja ulkona niin surkeat ulkolukelit, ettei huvita sinnekään. Neljän seinän sisällä istun, ensin työpäivän, sitten vapaaillan. Juhlaa. Tekisi mieli olla kännissä 24/7. 

Vierailija
28/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä on varmaan p.skin tammikuu ikinä. Mitään ei voi tehdä ja ulkona niin surkeat ulkolukelit, ettei huvita sinnekään. Neljän seinän sisällä istun, ensin työpäivän, sitten vapaaillan. Juhlaa. Tekisi mieli olla kännissä 24/7. 

Kokeile. En kyllä suosittele.

Vierailija
29/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää aina valittako. Teille suomalaisille ei mikään riitä. Teidän työnne ei ole vaatteiden ompelu ahtaassa ja vaarallisessa vaatetehtaassa. Teidän elämänne ei ole pelkkää janoa tai nälkää. Olkaa kiitollisia siitä.

Vierailija
30/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta, valitusta. Aikuinen ihminen ei osaa itse muokata elämästään mieluista, vaikka asuu Suomessa.

Vierailija
31/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae opiskelemaan? Tai töihin? Vapaaehtoistyö voi olla myös tosi mielenkiintoista.

En todellakaan, sitten elämä olisi vieläkin ankeampaa. Matalalla palkalla ei kannata töitä tehdä.

Minä teen mielummin matalalla palkalla töitä kuin olen kotona tekemättä mitään. Ja elämäni ei ole ankeaa tai tylsää.

Vierailija
32/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen on kivaa

Vierailija
33/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, sitten elämä olisi vieläkin ankeampaa. Matalalla palkalla ei kannata töitä tehdä.

Minä teen mielummin matalalla palkalla töitä kuin olen kotona tekemättä mitään. Ja elämäni ei ole ankeaa tai tylsää.

Mikä on sinun matalamoi palkka?

Vierailija
34/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päässäs on näköjään autiota ja tyhjää, joten vastaan "Ei, elämän mielekkyys ei liity olinpaikkaan eikä vuodenaikaan vaan podet masennusta. Menepä lääkäriin."

Kerropa itse miten päiväsi kuluu kun olet vapaalla.

Tk eläkkeellä tuki/liikunta. Aamulla herätys, kahvit ja kuhnailua ja koiran kusetus, sitten talliin askartelemaan. Pienkoneiden rassailua, puutöitä, nikkarointia... välillä joutuu pötkälleen mutta samalla voi jo suunnitella uusia askareita. Ei kenenkään ole pakko asua kerrostalossa.

No kyllä vaan on pakko, jos on totaaliyksinäinen eikä jaksa/pysty yksinään ylläpitämään taloa ym. Minulla oli aiemmin wanha talo puutarhoineen, mutta oli pakko myydä ja muuttaa kaupunkiin, keskustaan. 😟

Vierailija
35/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitusta, valitusta. Aikuinen ihminen ei osaa itse muokata elämästään mieluista, vaikka asuu Suomessa.

No annas vinkkejä sellaiselle, joka ei enää voi tehdä mitä haluaa,vaan mihin pystyy, mihin on rahkeita. Ennen oli sentään vapaus lähteä ex tempore vaikka reissuun. Nyt sekin on viety. Aika matalalentoa tää elämä on nykyään.

Vierailija
36/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on lääkekaappi pullollaan mielialalääkkeitä. Harmi vaan että ne väsyttää.

Vierailija
37/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että jotkut on oikeasti iloisia ja onnellisia. Se on tunne, joka syntyy ihmisen sisällä, eikä ulkoisen ympäristön ole pakko vaikuttaa siihen. Tässä maassa voi olla onnellinen, jos ei käytä aikaansa murehtimalla asioista joihin ei pysty vaikuttamaan. Murehtimisesta aika harvoin on hyötyä. Jos on tottunut negatiivisiin tunnetiloihin, niin silloin yleensä myös tuntee niitä ja löytää niille aihetta. Asiaan voi halutessaan tietoisesti vaikuttaa, vaikka varsinkin aluksi se voi olla todella vaikeaa, koska aivot ei oo tottunut siihen. Ajatus muodostaa tunteen, halutessaan voi muodostaa vaikka minkälaisia ajatuksia.

Vierailija
38/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu maalla niin talvella aika tosiaan voi käydä pitkäksi varsinkin, jos asuu yksin.  Ulkona liikkuminenhan on ensi sijassa pukeutumiskysymys.  Kunnon ulkoiluvaatteet kirpaisevat kerran kukkaroa mutta ovat pitkään ilona.  Jos et ole hiihtänyt sitten lapsuuden, suosittelen kokeilemaan ihan hissukseen hiihtämistä jos vaan on sukset käytössä.  Lenkkeily tai reipas kävely talvikeleillä on todella kivaa toki lähinnä silloin, kun tiet eivät ole jäisiä.  Lumi toimii iskunvaimentimena vähän kuin puru tms. radalla.  Oletko kokeillut talvista luontovalokuvausta, entäs pilkkimistä?  Se on meditatiivista.  Talvella voi myös lukea kaikkea mielenkiintoista, mitä kirjastosta löytyy.

Kaupungeissahan voi harrastaa normaaleja kaupunkikävelyjä talvellakin ja poiketa kahvilassa, museossa, taidenäyttelyssä tms.  

Jos mikään ei tunnu koskaan kiinnostavan niin sehän juuri on tyypillinen (kroonisen) masennuksen oire.  Kannattaa ottaa puheeksi lääkärin kanssa.  Masennus on kovin yleistä ja juuri silloin voi tulla sellainen olo, että "tämä maa on niin ankea" vaikka ITSE olisikin se, mikä on ankea ihan oman asenteensa takia.  KESKIMÄÄRÄISELL ihmisellehän eläminen Suomessa ei ole erityisen vaikeaa ihan oikeasti.  EN SIIS VÄITÄ, että se olisi sitä kaikille.  Masennukseen voi helposti tottua niin että kuvittelee sen olevan normaalia elämää.

Vierailija
39/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muutenkin sen luontoinen ihminen, etten lähde kämpästä muuten kuin jos on jotain asiaa minkä vuoksi lähteä. Eli siis vaikka harrastuksiin, töihin, muita sovittuja menoja tai vaikka kauppaan.

Ei mun tee yhtään sen enempää mieli kesäkuumalla kävellä päämäärättömästi kaupungilla/pururadalla kuin talvellakaan. :D

Kyllä sitä kotona aina jotain tekemistä keksii.

Vierailija
40/51 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu maalla niin talvella aika tosiaan voi käydä pitkäksi varsinkin, jos asuu yksin.  Ulkona liikkuminenhan on ensi sijassa pukeutumiskysymys.  Kunnon ulkoiluvaatteet kirpaisevat kerran kukkaroa mutta ovat pitkään ilona.  Jos et ole hiihtänyt sitten lapsuuden, suosittelen kokeilemaan ihan hissukseen hiihtämistä jos vaan on sukset käytössä.  Lenkkeily tai reipas kävely talvikeleillä on todella kivaa toki lähinnä silloin, kun tiet eivät ole jäisiä.  Lumi toimii iskunvaimentimena vähän kuin puru tms. radalla.  Oletko kokeillut talvista luontovalokuvausta, entäs pilkkimistä?  Se on meditatiivista.  Talvella voi myös lukea kaikkea mielenkiintoista, mitä kirjastosta löytyy.

Kaupungeissahan voi harrastaa normaaleja kaupunkikävelyjä talvellakin ja poiketa kahvilassa, museossa, taidenäyttelyssä tms.  

Jos mikään ei tunnu koskaan kiinnostavan niin sehän juuri on tyypillinen (kroonisen) masennuksen oire.  Kannattaa ottaa puheeksi lääkärin kanssa.  Masennus on kovin yleistä ja juuri silloin voi tulla sellainen olo, että "tämä maa on niin ankea" vaikka ITSE olisikin se, mikä on ankea ihan oman asenteensa takia.  KESKIMÄÄRÄISELL ihmisellehän eläminen Suomessa ei ole erityisen vaikeaa ihan oikeasti.  EN SIIS VÄITÄ, että se olisi sitä kaikille.  Masennukseen voi helposti tottua niin että kuvittelee sen olevan normaalia elämää.

Yksinolo ja yksinäisyyden tunteet on helpompi kestää maaseudulla kuin kaupunkiyksiössä. Uskotko?

Monen masennus johtuu ainaisesta yksinolosta ja ystävien puutteesta. Tuntuisi tyhmältä syödä siihen lääkettä. Lääkkeen kuuluu parantaa, ei turruttaa tunteita.

Mitä muuta kuvittelet lääkärin tarjoavan yksinäisyyteen?

Nyt korona-aikaan ei kaupungissakaan ole sen kummempaa tekemistä. Leffoja voi katsella kotona, ei sitä varten tarvi mennä yksin istumaan pimeään teatteriin.

Mitä yksinäinen tekee yksinään kahvilassa? Ostaa ja juo kahvit, 5 min, ja lähtee pois.

Monikin asia kiinnostaisi, mutta yksin ei tule lähdettyä, aloitettua, tehtyä, kun alakulo on iskenyt päälle. Talvi tekee asioista ainakin 10 kertaa hankalampia.

Olisi tosiaan kiva nähdä, mitä SÄ tekisit, jos sulle annettais mun elämä ja resurssit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan