Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenterveyslääkkeet - mistä on jäänyt hyvä kokemus?

Vierailija
17.01.2022 |

Olen ollut aika vahvasti lääkitystä vastaan, mutta mielenterveysongelmat, erityisesti masennus ja ahdistus ovat ajaneet nurkkaan, niin kiinnostaisi saada tietoa kokemuksista. Niin hyvät kuin huonotkin kelpaavat. Mikä lääke toimi/ei toiminut ja minkälaisia oireita sinulla on ollut?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta toiminut Sepram 20mg ja vaikeissa elämänvaiheissa 30mg, siitä sitten aina laskenut annoksen tuohon 20mg. Välillä otan propralin jos tulee fyysisiä paniikkioireita.

Vierailija
22/45 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt lääkkeitä säännöllisesti jo 18 vuotta (Cipramil, Cipralex, Escitalopram..rauhoittavina Diapam, Opamox). Eniten hämmästelen puhetta siitä että vaikuttaisivat libidoon ja seksuaaliseen halukkuuteen. Tätä en ole huomannut. Itselläni on esim. kulunut vuosi ollut jo sen verran maanista seksin suhteen, että pelkään manian tms. addiktion pamahtaneen päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duloksetiini auttaa mulla.

Vierailija
25/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on toiminut minulla. Leikannut pois pahimman ahdistuksen. Mutta toisaalta ei sitten ole sellaista hersyvää hyvän olon tunnettakaan koskaan, eli ilmeisesti tasaava lääke.

Vierailija
26/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut monenmoista masennuslääkettä. Tekivät täysin zombieksi. Parasta oli kun lopetin kaikki ja niiden turrutus loppui. Aika oli ainut lopulta mikä auttoi. Ja se että löytyi syy ahdistukseen. Koska lopulta lääkkeet auttoivat vain siihen masennukseen mikä puhkesi ahdistuksen jälkeen. Kun pää oli "selvä" niin löytyi syy siihen miksi ahdisti. Ja sain puhua terapeutin kanssa, ja lääkkeet eivät turruttaneet. Se oli vaikein vaihe kun piti käsitellä asioita mitkä lääke oli aikaisemmin turruttanut. Voimia se syö mutta kannattaa. Olin mieluummin surullinen ja itkin ne aiheet pois. Kuin että loppuelämäni olisin turruttanut itseäni.

Voimia sinulle ap.

Mutta vastaan tuohon kysymykseen vielä. Pahimmin kun ahdisti niin oikein käytettyna esim. Temestas auttoi. Sekä se että käytin jonkin aikaa unilääkettä minkä kanssa nukuin kunnes lopulta löysin oikean unirytmin.

Vierailija
27/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vähän vinkeen kova troppi. Jos joskus haluat duloksetiinista eroon niin tee vähennys sitten superhitaasti jotta välttyisit pahimmalta tuskatiloilta.

Vierailija
28/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt lääkkeitä säännöllisesti jo 18 vuotta (Cipramil, Cipralex, Escitalopram..rauhoittavina Diapam, Opamox). Eniten hämmästelen puhetta siitä että vaikuttaisivat libidoon ja seksuaaliseen halukkuuteen. Tätä en ole huomannut. Itselläni on esim. kulunut vuosi ollut jo sen verran maanista seksin suhteen, että pelkään manian tms. addiktion pamahtaneen päälle.

Mä vetelin noita 15 vuotta ja sama homma. Mutta yleisempää on että halut menee, joillain lopullisesti.

Vierailija
29/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuoden masennuslääkekokemuksella ei yhtään mikään. Kaikista tuli sivuvaikutuksia ja teho minimaalinen. Pitää käsitellä asiat, jotka masennuksen ja ahdistuksen aiheuttaa. Olen ollut 5 vuotta ilman psyk. lääkkeitä eikä masennuksesta ole tietoakaan. Käsittelin asiat juurta jaksain pikkulapsuudesta asti.

Vierailija
30/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Alkuoireet olivat ikävät, mutta parin viikon kuluttua alkoi helpottaa ja kuukauden kuluttua mieliala ja erityisesti toimintakyky oli jo vallan toinen.

Vierailija
31/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram on ihan hyvä lääke ollut itselläni, vienyt kokonaan pois paniikkikohtaukset sosiaalisissa tilanteissa ja muutenkin tehnyt oloa enemmän normaaliksi. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia.

Mirtatsapiinia hyvin pieni annos (3.75mg) tarvittaessa unettomuuteen. Ei sovi minulla jatkuvaan käyttöön, kun alkoi nostaa painoa ja keräämään hirveästi rasvaa vatsan seudulle.

Vierailija
32/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vähän vinkeen kova troppi. Jos joskus haluat duloksetiinista eroon niin tee vähennys sitten superhitaasti jotta välttyisit pahimmalta tuskatiloilta.

Itselläni lopetus kävi helposti, kun annostusta vähensi viikottain. Ensi alkuun puolitin annoksen, niin silloin meni vatsa sekaisin, mutta en kokenut mitään sähköiskun omaisia tuntemuksia tai vastaavaa, jota usein ilmenee mielialalääkkeiden vähentämisen/lopettamisen yhteydessä.

Vierailija
33/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muilla kokemuksia Brintellexistä? Pitäisi olla todella vähäiset sivuvaikutukset mutta on kallis. Itselläni ei _mitään_ sivuvaikutuksia, teho luokkaa oloni on siedettävä. Ensimmäinen kokeilu joten en tiedä onko siedettävä se voitto, jota näillä tavoitellaan.... ehkä näin. Käytössä noin 6 viikkoa.

Alotin myös brintellixin ennen joulua. Odotukset eivät olleet kovin korkealla ja aiemmin olen käyttänyt setralinia. Annos nyt 5 mg.

Mutta tämä on toiminut itsellä hyvin. Ajatukset selkiytyneet, enää ei hirveästi ahdista ja mieliala noussut.

Vierailija
34/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram ei aiheuta mitään libidon vähenemistä pienillä annoksilla, päin vastoin jos kärsit masennuksesta joka kyllä vie ruokahalutkin, ko. lääke voi nostaa libidon taivaisiin kun pahan olon verho lähtee silmien edestä.

Vierailija
35/45 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Concerta, Elvanse - auttavat masennukseen ja töissä jaksamiseen. Pitäisi olla vapaasti saatavilla kaikille tarvitseville ilman nykyistä kyttäystä ja kyräilyä.

Bentsot - auttavat ahdistukseen silloin kun mikään muu ei auta - paitsi alkoholi, joka on se huonompi vaihtoehto.

Vierailija
36/45 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xeplion 75 mg auttaa mulla skitsofreniaan

Vierailija
37/45 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram toimi hyvin ahdistukseen mutta halut nollassa eivätkä ole palautuneet täälläkään. Seksin harrastaminen on pakkopullaa mutta haluan pitää liittoni kasassa, joten homma on vaan hoidettava kuten muutkin kotityöt.

Vierailija
38/45 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kokemukset: diapam, opamox, imovane, elvanse.

Vierailija
39/45 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 vuoden masennuslääkekokemuksella ei yhtään mikään. Kaikista tuli sivuvaikutuksia ja teho minimaalinen. Pitää käsitellä asiat, jotka masennuksen ja ahdistuksen aiheuttaa. Olen ollut 5 vuotta ilman psyk. lääkkeitä eikä masennuksesta ole tietoakaan. Käsittelin asiat juurta jaksain pikkulapsuudesta asti.

Jos ei pysty muuttamaan ahdistuksen  ja masennuksen aihettajaa ja ilman lääkkeitä ei voi edes peiliin katsoa kun ärsyttää, niin ehkä lääkkeet sitteki parempi  ku ilman.

zoloftilla mennään.

Vierailija
40/45 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin lääkkeet ja paras päätös ikinä.