Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Eihän rahalla ole mitään merkitystä"

Vierailija
16.05.2015 |

sanoo ystävä jolla on aina ollut rahaa. On siis varakkaasta perheestä ja lapsena jo asui hienossa kodissa ja sai kaikki herkut. Opiskelijana vanhemmat maksoi elämänsä niin että eli kaukana opiskelijabudjetista, nyt sekä hän että miehensä ovat hyvätuloisia, on perintöä ja vanhempien tukea jne. 

Mä mä en siis ole kateellinen rahoistaan, mutta tässä ihmisessä mua ärsyttää se ainainen hokeminen kuinka rahalla ei ole mitään merkitystä. Jos joku joutuu sanomaan ettei ole varaa johonkin juttuun tai muuten talousasiat ahdistaa niin heti perään naurahdus kuinka raha nyt on niin toissijainen asia ettei sillä ole oikeasti mitään merkitystä. Elämässä on kyse paljon tärkeämmistä asioista. 

Toki niin, mutta kyllä sillä rahallakin on väliä. Tietysti kun ei sen kanssa ole koskaan ollut tiukkaa niin sitä voi pitää itsestäänselvyytenä. Sitten taas kaveri ihmettelee seuraavassa lauseessaan että miksi että hanki sitä tai lähde matkalle tuonne jos ne tuntuu kivoilta asioilta. Kyllähän kaikki tuollaiset unelmat järjestyy kun niihin uskoo ja yrittää. Niinpä niin. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa itsekkäältä mulkulta. Ensi kerran kun sanoo noin niin ehdota sinä että hän maksaa sitten kaikkien jutut, tai elää puoli vuotta köyhänä. Yleensä tuollaiset ihmiset ovat myös niitä kaikkein itsekkäimpiä pihejä

Vierailija
2/4 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on oikeasti toissijainen asia jos ajatellaan esim terveyttä, mutta perk... se raha luo turvaa! Sitä tarvitsee ja ilman sitä on aika hankalaa elää! Ei hyvätuloinen voi ymmärtää miten ylimääräinen lääkärilasku 30 € voi tuntua koko kuukauden budjetissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kaveri on siis muuten tosi kiva, mun lapsuudenystävänikin mutta jotenkin viimevuosina on erkaannuttu. 

Lapsena mä tajusin että noilla on rahaa ja toi on tottunut siihen että sillä on kaikkea ja siksi sen on vaikea ymmärtää miksen mä voi saada samoja juttuja. Opiskellessa alkoi jo ärsyttää välillä ihmettely siitä miksen muka voisi ostaa niitä ihailemiani farkkuja kun kerran nyt tuli just opintotukikin. Mut ku mun piti elää sillä opintotuella koko loppukuukausi, hänelle vieras ajatus. Ihmettelyä siitä miksei muilla opiskelijoilla jää rahaa säästöön...

kuvittelin in että jossain vaiheessa hän oppisi ymmärtämään mutta nyt ikää on jo 30+ eikä hyvältä näytä. Mä olen ihan konkreettisesti oman perheeni esimerkiksi yrittänyt selittää että miksi esim meillä ei kotihoidontuella ollessa ollut varaa samoihin juttuihin mihin on nyt kun molemmat ollaan töissä. Ja että jotkut perheet elää jatkuvasti niillä tuloilla millä me hoitovapaan aikana ja pienemmilläkin. "No mutta se nyt on vaan rahaa!" Sitähän mä olen tässä yrittänyt just selittää ja kuinka toisilla sitä on käytössään enemmän kuin toisilla. 

Vierailija
4/4 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa mennä liikaa hermo, eikä rahapuheiden välttely onnistu, sun on varmaan vaan pakko ottaa etäisyyttä. Tai sit sanot suoraan, että voisko olla jatkossa kommentoimatta kysymättä, kun teillä niin erilainen tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi