Mitä vikaa on korvikkeessa?
Eli tutustuin uuteen mammakaveriin muutama kk sitten. Meillä on samanikäiset vauvat 4kk ja molemmat täysimetämme. Mammakaverini vauva on alkanut heräilemään monta kertaa yössä syömään ja hän pähkäili minulle pitäisikö jo aloittaa kiinteitä. Kysyin onko kokeillut korviketta, että ehkä se auttaisi mutta ei kuulemma halua antaa korviketta missään nimessä. Itselläni on ollut kaapissa muutama korvike pullo, ostettu jo ennen vauvan syntymää ja luulen että jossain vaiheessa tulen sitä antamaan. Vai tulenko? Mitä mieltä olette, onko korvikkeessa jotain vikaa?
Kommentit (3)
Ei ole vikaa sinänsä mutta äidinmaito on aina parempaa. Tarvittaessa korvike on ihan hyvää.
Korvike on lehmänmaitopohjainen ja varhainen lehmänmaitoaltistus lisää riskiä allergioihin ja tyypin I diabetekseen.
Toisaalta korvikkeesta puuttuu äidinmaidon vasta-aineita jotka ovat vauvalle eduksi.
Korvike on oikein hyvää tavaraa siihen tilanteeseen, kun äidin oma maito ei riitä.
En tiedä korvikkeesta, mutta tiedän olevani ultraväsynyt, kun luulen sanan korvike tarkoittavan ensin kuuloketta ja seuraavaksi korvakorua.