Joku pääsi täältä oikein iltasanomiin :D
Kommentit (31)
Iltapaska haistakoon paska. En nyt itse pahemmin elämästäni avautunut mutta lukeeko täällä jossakin, että kirjoittamaasi saatetaan lainata kysymättä IltaPaskan lööppinä?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:33"]
Harmittaa tuon naisen puolesta, kun menty julkaiseen lehdessä tuo. Kuka tänne enää mitään vähänkään arkaluontoista uskaltaa kirjoittaa, kun saa sitten pelätä, että se on kohta lööppinä iltapaskoissa.
[/quote]Tätä minäkin pelkään. Ennen tälle palstalle sai vuodatta murheensa ihan vapaasti, mutta nyt joka päivä pääsee joku vuodatus lehteen jutun aiheeksi. Jollekin maksetaan palkkaa siitä, että kopioi täältä suoraan jutun lehteen, hienoa ja ammattitaitoista totta tosiaan. Tekeekö joku toimittajanplanttu täydellä palkalla näitä juttuj lehteen? Eikö sinne olisi yhtään ammattitaitoisempaa porukkaa saatavilla?
[/quote]
Kysymys ei ole ammattitaidosta tai sen puutteesta, vaan siitä, että toimittajan on saatava mahdollisimman paljon klikkauksia. Lehdissä katsotaan nykyään nimenomaan klikkausmääriä, ei jutun journalistista laatua. Tämä on maan suosituin foorumi, ja toimittajat tietävät sen. Mistäs sen tietää, vaikka kyseinen toimittaja olisi tehnyt tämän aloituksenkin...
Jos haluatte jotenkin kapinoida meininkiä vastaan, niin älkää avatko kyseistä juttua.
Ei helvetti :D! Toi oli mun provoni :D. Onnistui paremmin kuin ajattelinkaan.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:54"]
Iltapaska haistakoon paska. En nyt itse pahemmin elämästäni avautunut mutta lukeeko täällä jossakin, että kirjoittamaasi saatetaan lainata kysymättä IltaPaskan lööppinä?
[/quote]
Ikävä kyllä julkinen on julkista. Jos ei halua tulla lainatuksi, pitää kirjoittaa pöytälaatikkoon tai suljetulle foorumille. Tuntuu että nykyajan ihmiset eivät hahmota yhtään pelin henkeä, kirjoitetaan esim. kaikille avoimella facebook-sivulla mitä sattuu ja sitten vaaditaan yksityisyyttä.
Veikkaisin, että kymmenen vuoden päästä ei tämäntyyppisiä foorumeita enää ole.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:07"]Miten niin tunnistaa, suurin osa provoja ja trolleja tai muuten vaan höpistään pelkkää paskaa. Totuusarvo noilla jutuilla täysi nolla. Kertoo vain lehden tasosta jos pitää vauvafoorumien trollien ja muiden höpinöitä täältä kopioida lehteen. [/quote] Tais olla sun juttu kun noin kalahti? :-DDD
[/quote]No olen tänne itse kirjoitellut niin uskomatonta tuubaa joskus ihan vain tylsyyttäni, että tiedän jo siitä että kaikki tänne kirjoitetut jutut eivät ole totta. Pikku kännissä mielikuvitus laukkaa ihan kivasti, kaikkea sitä keksii kun on ottanut pari lasia viiniä ja on tylsää.
[/quote]
Mä oon taas kirjoittanut tänne ihan tositarinan ja todellakin toivon, ettei mee Ilta-Sanomiin levitykseen :D
Voi vittu kun joku ottaa nämä jutut tosissaan!?
Täällä kirjoitetusta ehkä 10% on totta ja jostain syystä epäilen, ettei tuokaan "lehteen" päätynyt tarina kuulu tähän kymmenykseen...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:06"]Voi vittu kun joku ottaa nämä jutut tosissaan!?
Täällä kirjoitetusta ehkä 10% on totta ja jostain syystä epäilen, ettei tuokaan "lehteen" päätynyt tarina kuulu tähän kymmenykseen...
[/quote]
Ei todellakaan kuulu, kun kirjoitin sen ilokseni. Mies oli matkoilla ja mulla tylsää, kipeän lapsen kanssa kotona. Tunnelman muistan hyvin, kun naputtelin :D T. Kotiäiti
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:06"]
Voi vittu kun joku ottaa nämä jutut tosissaan!?
[/quote]Toimittajalla on kyllä hyvä aisti vaistota mikä on keksitty ja mikä ei. Ei en ole itse toimittaja, arvailen vaan.
Iltalehteen jos mielii toimittajaksi, riittää että osaa copy-pasten. Kyllä, oikeaa totista journalismia.
Aika heikkoa uutisointia. Ei uskoisi, että näistäkin oikein uutisia väännetään.
Mitä HELVETTIÄ ihan oikeasti! Missä on näiden toimittajien omanarvontunto kun suostuvat tekemään tuollaisia artikkeleita? Uskaltaakohan tätäkään kirjoittaa, huomenna uusi AV -juttu iltapulussa: "Vihainen AV-mamma kiroili ja penäsi toimittajien ammattietiikkaa". :D