Kuinka vanhan lapsen otatte mukaan leipomaan
Tai tekemään ruokaa? Meillä lapset ovat saaneet aina tulla mukaan. Nyt 11v leipoo ja laittaa ruokaa itsenäisesti, pitää siitä kovasti. Ihan mielenkiinnosta kyselen :)
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:02"]1v auttaa kaikissa kotihommissa: Tiskaa, imuroi ja laittaa astioita koneeseen. Ruoan laitossa auttaa myös parhaansa mukaan. "esisekoittaa" ainekset ja tänään survoi perunamuusia. :)
[/quote]
Jäiköhän iästä ykkönen pois? :D
[/quote]
Itsekin autoin samalla tavalla kun olin 1v
En nyt tietenkään ylettänyt minnekkään pyykkinarulle, mutta annoin koneesta pyykit äidille ja laitoin haarukat, veitset ja lusikat siihen "koriin".
Kyllä 1 v siihen pystyy, kun näyttää mallia. Ei ne lapset tyhmiä ole, usko pois.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:48"]Minä en ota lapsia mukaan leipomaan tai ruokaa laittamaan. (Jouluna teemme kyllä tortut ja piparit ym) Teen sen vaan mieluummin yksin. Vihaan ruoanlaittoa joten mahd nopeasti siitä haluan selviytyä ja ilman häiriötekijöitä. Teen lasten kanssa sitten muita juttuja. Lapset: 12 ja 6
[/quote]
Se et äiti ei viitsi vaivautua opettamaan perus kotijuttuja on ihan pelkkää huonoa vanhemmuutta. Lapset oikeasti kärsii siitä aikuisena, kun ei oo kuin alkeellinen käsitys ruuanlaitosta.
[/quote]
Opetathan itse lapsillesi oikeinkirjoitustaidon?
[/quote]
Onneks lapseni pääsee kouluun sitä opettelemaan :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:48"]Minä en ota lapsia mukaan leipomaan tai ruokaa laittamaan. (Jouluna teemme kyllä tortut ja piparit ym) Teen sen vaan mieluummin yksin. Vihaan ruoanlaittoa joten mahd nopeasti siitä haluan selviytyä ja ilman häiriötekijöitä. Teen lasten kanssa sitten muita juttuja. Lapset: 12 ja 6
[/quote]
Se et äiti ei viitsi vaivautua opettamaan perus kotijuttuja on ihan pelkkää huonoa vanhemmuutta. Lapset oikeasti kärsii siitä aikuisena, kun ei oo kuin alkeellinen käsitys ruuanlaitosta.
[/quote]
Opetathan itse lapsillesi oikeinkirjoitustaidon?
[/quote]
Onneks lapseni pääsee kouluun sitä opettelemaan :)
[/quote]
Onneksi minunkin pääsee opettelemaan ruoanlaittoa. :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:48"]Minä en ota lapsia mukaan leipomaan tai ruokaa laittamaan. (Jouluna teemme kyllä tortut ja piparit ym) Teen sen vaan mieluummin yksin. Vihaan ruoanlaittoa joten mahd nopeasti siitä haluan selviytyä ja ilman häiriötekijöitä. Teen lasten kanssa sitten muita juttuja. Lapset: 12 ja 6 [/quote] Mitä ihmettä tätäkin alapeukutatte? :D Ei ne mun lapseni siitä kärsi jos eivät ruokaa laita. Eivät edes halua.
[/quote]
En alapeukuttanut sinua, mutta noin lähtökohtaisesti omat lapseni ovat kiinnostuneita kaikesta, mitä keittiössä tapahtuu. Jos eivät halua pilkkoa tai hämmentää, änkeävät pöydän ääreen piirtämään kun kokkaan. Ovat toki nuorempia kuin sinun lapsesi.
[/quote]
Kyllä ne minunkin lapseni katselevat kun laitan ruokaa ja vanhempi pilkkoo kyllä esim salaatin. En vain laske sitä salaatin tekoa tässä nyt ruoanlaitoksi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:48"]Minä en ota lapsia mukaan leipomaan tai ruokaa laittamaan. (Jouluna teemme kyllä tortut ja piparit ym) Teen sen vaan mieluummin yksin. Vihaan ruoanlaittoa joten mahd nopeasti siitä haluan selviytyä ja ilman häiriötekijöitä. Teen lasten kanssa sitten muita juttuja. Lapset: 12 ja 6
[/quote]
Ottaisit vaan ainakin tuon vanhemman mukaan, myöhemmin voit sitten pyytää häntä tekemään ruokaa aina silloin tällöin.