Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan laihtunut pelkällä liikunnalla?

Vierailija
15.05.2015 |

Paljonko rankkaa liikuntaa (juoksemista tms.) pitää tehdä että laihtuu noin 0.5 - 1kg viikossa? 

Syön nyt noin 1800 kaloria päivässä ja juoksen 45 min. 2 x viikossa plus noin 2 tuntia reipasta kävelyä päivässä ja kilot eivät lähde. Olen yrittänyt vähentää 1200 kaloriin päivässä mutta noin kuukauden jälkeen painoa oli lähtenyt vain 2kg ja se ei tuntunut sen kärsimyksen arvoiselta touhulta. Eli nyt un ulkona alaa olla niin kaunista ajattelin että mielummin panostan liikuntaan. Olen lievästi ylipainoinen, 165cm ja 73kg. 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:09"]No nyt on taas niin höpöä. Jos liikut enemmän ja syöt saman verran kuin ennen, niin todellakin laihdut! Jos ei laihdu, ongelmana on se, että lisää syömistä. Olen itse laihduttanut zumballa ja salsalla muutaman kilon. Ne tehoavat paremmin keskivartaloon kuin juoksu. Aikoinaan liikuntatyötä tehdessäni (määräaikainen pesti vuodeksi, ohjasin liikuntaryhmiä), vaatekoko pieneni 40:stä 36:een. [/quote] Melkein näin. On myös mahdollista että ap:n paino pysyy samassa tai hän lihoo entistä hitaammin, jos hän ei polta tarpeeksi kaloreita liikkumalla. Laihtuminen on ihan puhdasta matematiikkaa. Ap:lle sanoisin että laske mikä on sun peruskulutus (ikä, paino, ja aktiivisuus vaikuttaa, netistä löytyy laskureita). Voi olla että peruskulutuksesi on vähemmän kuin 1800 kcal, omani on vähän päälle 1500, eli itse lihoisin tuolla jos en liikkuisi ainakin 300 kcal arvosta päivittäin.

[/quote]

Kiitos vastauksista. Laskin juuri peruskulutuksen ikäiselleni jolla satunnaisesti aktiivinen vapaa-aika ja kevyt työ ja sain 2200 kcal. Eli nykyisellä kulutuksella pitäisi laihtua, mutta ei. 

ap
[/quote]
Nuo laskurit antaa mun mielestä usein yläkanttiin nuo kalorinkulutukset. mä olen 164/62 ja peruskulutus on kehonkoostumusmittarin mukaan 1200kcal. mulla on aktiivisuusranneke ja pitää olla todella aktiivinen päivä, että pääsen edes 2000kcal:iin. Toki tuo ranneke ei anna tarkkaa lukua, mutta vähän suuntaa.

Kalorilaskurin sivulla saan myös muistaakseni noin 2000kcal kulutuksen päivässä. En todellakaan laihdu sillä.

Vierailija
42/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tekemällä pysyy hoikkana ja kiinteänä..ei juoksemalla ja harrastamalla kaikkea turhaketta.Lumityöt,pihatyöt,imurointi ja lasten kanssa ulkoilu.Ei oo tarvinnut minun ikinä lähteä harrastamaan liikuntaa kun tekee työtä ja olen huippukunnossa ja laihtunut aina lasten saannin jälkeen kymmeniä kiloja hetkessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies laihtuu aina kesällä, koska harrastaa pyöräilyä ja melontaa. Vatsamakkarat lähtee. Kuka täällä väittää, että pelkällä liikunnan lisäyksellä ei laihdu? Jos ei tykkää polkea pyörällä 3 tunnin treeniä putkeen, niin se on oma moka. Meillä on hyvää ruokaa kesällä, ja grillataan pihviä, kasviksia, kalaa ja makkaraa monta kertaa viikossa.

Vierailija
44/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:42"]Työtä tekemällä pysyy hoikkana ja kiinteänä..ei juoksemalla ja harrastamalla kaikkea turhaketta.Lumityöt,pihatyöt,imurointi ja lasten kanssa ulkoilu.Ei oo tarvinnut minun ikinä lähteä harrastamaan liikuntaa kun tekee työtä ja olen huippukunnossa ja laihtunut aina lasten saannin jälkeen kymmeniä kiloja hetkessä...
[/quote]

Joopajoo. Huippukunto on kyseenalainen käsite. Kyllä muutkin tekee lumitöitä ja nurmikonleikkuuta ja ulkoilee lasten kanssa, ei niillä mitään huippukuntoa saavuta :)

Vierailija
45/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumisella ja matematiikalla on hyvin vähän tekemistä keskenään. Hormonit vaikuttavat lihomiseen yllättävän paljon (insuliini). Ihminen ei ole kone, joka toimisi automaattisesti sen mukaan, mikä määrä kaloreita pannaan sisään ja mikä kulutetaan.

Se vaikuttaa, kuinka usein syöt ja ennen kaikkea mitä ravintoosi kuuluu. Kuinka paljon nukut vaikuttaa ja jopa sekin, kuinka hyvin pureskelet ruokasi.

Yhdelle sopii aterioiden jakaminen tasaisesti pitkin päivää, mutta toisen insuliinituotanto pomppaa joka syontikerta pilviin ja kerää pöhötystä vartaloon.

Jos kaloriteoriaan voisi uskoa, light-tuotteiden (vain 2 kaloria!) käyttäjät laihtuisivat. Nämä ovat kuitenkin tutkitusti lihavimpia.

Lihasmassaa kasvattava liikunta auttaa painonhallinnassa, koska lihakset auttavat kehoasi polttamaan energiaa myös levossa ja aineenvaihduntasi paranee. Jos korvaat yhden lenkin lihasjumpalla (muista myös venytellä) voit saada enemmän tehoa laihdutukseen.

Ja kokeile ihmeessä muokata ruokavaliota niin, että syöt samat kalorit (jos kerran haluat niitä laskea) ilman nopeita hiilihydraatteja. Voit yllättyä.

Vierailija
46/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihtunut "pelkällä" liikkumisella kun liikunta automaattisesti korjaa mulla ruokavalion... Ei voi syödä liikaa ennen eikä jälkeen tee mieli mitään pikaruokaa tms. Enkä oo sohvalla napostelemassa.

Vierailija
47/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:01"]Laihtumisella ja matematiikalla on hyvin vähän tekemistä keskenään. Hormonit vaikuttavat lihomiseen yllättävän paljon (insuliini). Ihminen ei ole kone, joka toimisi automaattisesti sen mukaan, mikä määrä kaloreita pannaan sisään ja mikä kulutetaan.

Se vaikuttaa, kuinka usein syöt ja ennen kaikkea mitä ravintoosi kuuluu. Kuinka paljon nukut vaikuttaa ja jopa sekin, kuinka hyvin pureskelet ruokasi.

Yhdelle sopii aterioiden jakaminen tasaisesti pitkin päivää, mutta toisen insuliinituotanto pomppaa joka syontikerta pilviin ja kerää pöhötystä vartaloon.

Jos kaloriteoriaan voisi uskoa, light-tuotteiden (vain 2 kaloria!) käyttäjät laihtuisivat. Nämä ovat kuitenkin tutkitusti lihavimpia.

Lihasmassaa kasvattava liikunta auttaa painonhallinnassa, koska lihakset auttavat kehoasi polttamaan energiaa myös levossa ja aineenvaihduntasi paranee. Jos korvaat yhden lenkin lihasjumpalla (muista myös venytellä) voit saada enemmän tehoa laihdutukseen.

Ja kokeile ihmeessä muokata ruokavaliota niin, että syöt samat kalorit (jos kerran haluat niitä laskea) ilman nopeita hiilihydraatteja. Voit yllättyä.
[/quote]

Light tuotteiden käyttäjäthän lihovat koska light tuotteet saavat heidät himoitsemaan sokeria ja he syövät enemmän kuin tarvitsevat. Eli saavat lopulta liikaa kaloreita. Tästä on tehty tutkimustakin. Eli kyllä se "kaloriteoria" on aika hyvä osviitta heidänkin tapauksessaan.

Vierailija
48/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:42"]

Työtä tekemällä pysyy hoikkana ja kiinteänä..ei juoksemalla ja harrastamalla kaikkea turhaketta.Lumityöt,pihatyöt,imurointi ja lasten kanssa ulkoilu.Ei oo tarvinnut minun ikinä lähteä harrastamaan liikuntaa kun tekee työtä ja olen huippukunnossa ja laihtunut aina lasten saannin jälkeen kymmeniä kiloja hetkessä...

[/quote]

Imuroinnilla laihduttaminen :D

Vierailija
49/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:09"]No nyt on taas niin höpöä. Jos liikut enemmän ja syöt saman verran kuin ennen, niin todellakin laihdut! Jos ei laihdu, ongelmana on se, että lisää syömistä. Olen itse laihduttanut zumballa ja salsalla muutaman kilon. Ne tehoavat paremmin keskivartaloon kuin juoksu. Aikoinaan liikuntatyötä tehdessäni (määräaikainen pesti vuodeksi, ohjasin liikuntaryhmiä), vaatekoko pieneni 40:stä 36:een. [/quote] Melkein näin. On myös mahdollista että ap:n paino pysyy samassa tai hän lihoo entistä hitaammin, jos hän ei polta tarpeeksi kaloreita liikkumalla. Laihtuminen on ihan puhdasta matematiikkaa. Ap:lle sanoisin että laske mikä on sun peruskulutus (ikä, paino, ja aktiivisuus vaikuttaa, netistä löytyy laskureita). Voi olla että peruskulutuksesi on vähemmän kuin 1800 kcal, omani on vähän päälle 1500, eli itse lihoisin tuolla jos en liikkuisi ainakin 300 kcal arvosta päivittäin.

[/quote]

Kiitos vastauksista. Laskin juuri peruskulutuksen ikäiselleni jolla satunnaisesti aktiivinen vapaa-aika ja kevyt työ ja sain 2200 kcal. Eli nykyisellä kulutuksella pitäisi laihtua, mutta ei. 

ap
[/quote]

Että voisit tietää todellisen kulutuksen, sinun pitää tehdä kehon koostumus mittaus! Voi olla, että kulutus on alle1800, jos sinulla ei ole lihaksia kunnolla.Salille ja isoilla painoilla treenaamaan, niin lihakset kasvaa ja voit syödä kunnolla. :)

Vierailija
50/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole laskenut kaloreita, syön terveellistä kasvis-kala kotiruokaa. Joskus herkuttelen. Lapsen kanssa touhuan. Avain on kunnon painoilla tehty salitreeni, isoja lihaksia painottaen 2-3 krt viikko. Olo on hyvä ja ei todellakaan tarvitse kärvistellä kitudieteillä. Suosittelen! PS liika juoksu voi syödä lihaksiask

Vierailija
51/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:01"]Laihtumisella ja matematiikalla on hyvin vähän tekemistä keskenään. Hormonit vaikuttavat lihomiseen yllättävän paljon (insuliini). Ihminen ei ole kone, joka toimisi automaattisesti sen mukaan, mikä määrä kaloreita pannaan sisään ja mikä kulutetaan.

[/quote]

Light tuotteiden käyttäjäthän lihovat koska light tuotteet saavat heidät himoitsemaan sokeria ja he syövät enemmän kuin tarvitsevat. Eli saavat lopulta liikaa kaloreita. Tästä on tehty tutkimustakin. Eli kyllä se "kaloriteoria" on aika hyvä osviitta heidänkin tapauksessaan.
[/quote]

Ei ainoastaan tämä! Kun suu maistaa makean, aivot lähettävät käskyn aloittaa hormoonituotanto, joka vaikuttaa sokerin pilkkomiseen. Kun sokeria ei tullutkaan, se sekoittaa pakkaa. Verensokeri laskee. Se toki lisää tarvetta ahmia, mutta vaikka ahmisi vain saman verran kaloreita kuin olisi syönyt ilman keinomakeutettua tuotetta, lihoo silti. Syynä myös hormonit.

Vierailija
52/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan että naurettavaa kun akat ja ukot istuu perse hiessä sohvalla kattelemassa telkkaria ja hommat makaa ja kämppä kauheessa siivossa.Kakarat luuhaa sisällä ja ikkunoista ei läpitte nää..

ihmiset asuu ja elää kun siat mutta sitten ollaan läskejä taikka ne hoikkeliinit lähtee vähä harrastaan ja kotityöt jätetään tekemättä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi