Terveydenhoitaja painostaa!
Olen siis 15v, ja olin normaalisti koulun terveystarkastuksessa. En edes tiedä/muista miten, mutta puheenaihe siirtyi terkkarin kanssa ehkäisyyn. Kun sanoin että se on ok, niin kommentti oli "Niin että käytät pillereitä?"
Siihen minä "Ei kun kortsua, kun en halua hormonaalista ehkäisyä.."
Tuon jälkeen alkoi hirveä selittely minulle miksi minun pitäisi käyttää e-pillereitä..en tajua. En halua käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä. Miksi nykyään teineille tyrkytetään pillereitä? Meillä on aina poikaystävän kanssa toiminut kortsu. No problem, mutta terkkari oli eri mieltä.
Ai niin. En mene Demiin, koska sieltä tuskin saa tähän vastauksia.
T.-99 tyttö.
Kommentit (128)
Tuollaisesta pitäis ilmoitaa poliiseille. Aika mautonta touhua. Painostaakohan käyttämään muitakin lääkkeitä?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:08"]Mene leikkimään barbeilla.
[/quote]
Hei minä ihan oikeasti haluan asiallisia vastauksia.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:09"]Tuollaisesta pitäis ilmoitaa poliiseille. Aika mautonta touhua. Painostaakohan käyttämään muitakin lääkkeitä?
[/quote]
No mitä poliisi tuohon voi tehdä..? Siis kun eihän se kuitenkaa niitä pillereitä minun suuhun tunkenut..
-Ap
Tapahtuuko tämä painostus kasilla vai ysillä?
Mikä vittu saatana aikuisia ihmisiä vaivaa kun pitää vastailla tuolla tavoin?? Sori ap, ottaa vaan hermoon idiootit ihmiset. Ymmärrän sinua, itsekään en aio enää koskaan ikinä koskeakaan hormoneihin. Suomen "terveysoppi" ja lääketiede ymsyms on täysin korruptoituneita, siitä mistä saa lääketehtaat eniten rahaa, sitä tyrkytetään. Hyvä että pidät pääsi etkä tuhoa terveyttäsi.
En mäkään työnnä mitään ylimääräistä kehooni.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:11"]Mikä vittu saatana aikuisia ihmisiä vaivaa kun pitää vastailla tuolla tavoin?? Sori ap, ottaa vaan hermoon idiootit ihmiset. Ymmärrän sinua, itsekään en aio enää koskaan ikinä koskeakaan hormoneihin. Suomen "terveysoppi" ja lääketiede ymsyms on täysin korruptoituneita, siitä mistä saa lääketehtaat eniten rahaa, sitä tyrkytetään. Hyvä että pidät pääsi etkä tuhoa terveyttäsi.
[/quote]
Minustakin alkoi tuntua että yrittäävät vain rahastaa. Monella kaverillani on tullut pillereistä kamalia oireita.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:11"]Tapahtuuko tämä painostus kasilla vai ysillä?
[/quote]
Olen nyt ysillä. Tänään olin terkkarilla.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:09"]Tuollaisesta pitäis ilmoitaa poliiseille. Aika mautonta touhua. Painostaakohan käyttämään muitakin lääkkeitä? [/quote] No mitä poliisi tuohon voi tehdä..? Siis kun eihän se kuitenkaa niitä pillereitä minun suuhun tunkenut.. -Ap
[/quote]
Painostaminen on laitonta. Mafia painostaa mutta terveydenhuollon ammattilaiselle se ei ole sopivaa käytöstä
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:09"]Tuollaisesta pitäis ilmoitaa poliiseille. Aika mautonta touhua. Painostaakohan käyttämään muitakin lääkkeitä? [/quote] No mitä poliisi tuohon voi tehdä..? Siis kun eihän se kuitenkaa niitä pillereitä minun suuhun tunkenut.. -Ap
[/quote]
Painostaminen on laitonta. Mafia painostaa mutta terveydenhuollon ammattilaiselle se ei ole sopivaa käytöstä
[/quote]
Alkoi vaan suoraan sanottuna vituttaa kun piti kyseenalaistaa minun (tai no meidän) päätöksiä ehkäisystä.
-Ap
Ei sun ole mikään pakko nappailla mitään e-pillereitä!! :o sulla on oikeus määrätä omasta kropastas ja sen voit sanoa terkkarille! Terveydenhoitajan tehtävä on kertoa eri ehkäisymenetelmistä muunmuassa, ei painostaa! Itse todellakin kertoisin tuosta eteenpäin. Törkeää käytöstä! :/ tuli ihan paha mieli puolestasi! Itse olen käyttänyt vuoden verran ehkäisyrengasta, mutta sovimme yhdessä mieheni kanssa ettemme tarvitse sitä, käytämme aina kumia. Olen nyt 24, huomenna 25 ja seksielämää on nyt 11 vuotta takana. Kova tsemppi sulle äläkä anna muiden päättää kehostasi!!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:11"]Tapahtuuko tämä painostus kasilla vai ysillä? [/quote] Olen nyt ysillä. Tänään olin terkkarilla. -Ap
[/quote]
Ai että sellaista on tiedossa ysillä. Tarvitseeko terkkarille muuten kertoa?
Vähän luulen, että otit terveydenhoitajan napakat neuvot painostuksena. Asennekysymys.
Pidä ihmeessä pääsi. Kortsut suojaa myös taudeilta. En itsekään välitä e-pillereistä, ei hormonien syönti voi olla niin haitatonta, mitä väitetään. N35
Terveydenhuollossa on sellainen linja, koska aborttien välttämistä pidetään kaikkein tärkeimpänä, eikä e-pillerien haittoihin uskota, vaikka ne ovat ihan todellisia. Siskoni käytti e-pillereitä, sai veritulpan, ja senkin jälkeen vielä lääkäri painosti käyttämään hormoniehkäisyä, koska kaikkien nuorten naisten kuuluu muka käyttää sitä, tai "kohta ollaan itkemässä aborttiklinikalla" jne.
Pidä pääsi äläkä niele kaikkea paskaa jota sinulle syötetään.
Tuossa nyt vaan on semmoinen juttu, että kondomi ei ole kovin varma ehkäisy.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:11"]Tapahtuuko tämä painostus kasilla vai ysillä? [/quote] Olen nyt ysillä. Tänään olin terkkarilla. -Ap
[/quote]
Ai että sellaista on tiedossa ysillä. Tarvitseeko terkkarille muuten kertoa?
[/quote]
Ei, se vaan tuli jotenkin oudosti puheeksi.
-Ap
Painostihan ne rokotteidenkin kanssa joten en yhtään ihmettele. Mautonta touhua
Up