Suositelkaa jotakin klassikkokirjaa
Kommentit (54)
Sinuhe egyptiläinen (oma suosikkini)
Karamazovin veljekset. Erittäin syvällinen ja erittäin pitkä opus. Kannattaa kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:19"]Sinuhe egyptiläinen (oma suosikkini)
[/quote]tämä pitäisi kyllä lukea. Mikä siitä tekee niin kiehtovan?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:19"]Sinuhe egyptiläinen (oma suosikkini)
[/quote]tämä pitäisi kyllä lukea. Mikä siitä tekee niin kiehtovan?
[/quote]
Mun mielestä se tarinankerronta on aivan maagista. Teksti ikään kuin soljuu eteenpäin. Kokeile ihmeessä, et varmasti tule pettymään.
Waltarin Mikael Karvajalka. Siihen on jatkoakin, Mikael Hakim, jos innostuit ekasta osasta.
Sinuhelle ääni täältäkin. Huikea ihmisyyden kuvaus.
Saatana saapuu Moskovaan on loistava. Melkein täydellinen kirja minun mielestäni.
Minä tykkään Jane Austenista. Ne on oikeastaan kaikki hyviä, Järki ja tunteet ehkä omaan makuun paras.
Sinuhe sekä Järki ja tunteet nyt ainakin.
Minusta oli ihana lukea vuosi sitten 7-vuotiaalleni Salaista puutarhaa, joten sitä suosittelen. Aikuisena näkee lasten kirjat uusin silmin. Varsinkin keväällä otollinen aika lukea. Näkee itsekin luonnon puhkeamisen eloon ihan uusin silmin.
Waltari suomalaisista ihan ok. Maailmalta esim näitä. Itse olen lukenut about 50 ekaa. Ja tietty venäläiset klassikot, jotka ovat vähän erilaisia mun mielestä ja vähän raskaampia, tosin hyviä nekin.
https://www.google.fi/?gfe_rd=cr&ei=idbEU8_zLdKWwAOVnYH4Aw&gws_rd=ssl#q=classic+novels
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:27"]Saatana saapuu Moskovaan on loistava. Melkein täydellinen kirja minun mielestäni.
[/quote]
Minäkin suosittelen tätä. Vähän omituinen ajoittain, mutta aivan pirun hyvä!!
Charlotte Bronte: Kotiopettajattaren romaani (alkuperäinen nimi Jane Eyre). Lempikirjojani, raastava, romanttinen ja dramaattinen kasvutarina.
10 pientä neekeripoikaa/Eikä yksikään pelastunut Agatha Christieltä.
Vihervaaran Annat