Miten vaikeaa on kertoa, milloin tulee töistä?
Miehen piti alunperin olla tänään kotona, ja minullekin sattui vapaapäivä, joten ajattelin, että voisimme viettää perheellä pitkää viikonloppua ja tehdä jotain kivaa ja vain olla yhdessä. Alkuviikosta totesi, että voisi käydä sittenkin tekemässä perjantaina yhtä projektia eteenpäin, mutta lyhyen työpäivän. Ei siinä mitään.
Tänään aamulla lähti töihin, enkä suunnitellut mitään menoja perheen kanssa, kun ajattelin, että tulee sieltä ehkä kolmen aikoihin ja voidaan sen jälkeen ulkoilla tai käydä syömässä, kun se on ollut pitkään suunnitelmissa, mutta ei ole ehditty. Pyysin soittamaan päivällä, kun osaa arvioida tarkemmin milloin pääsisi lähtemään. Puhelua ei kuulunut, joten soitin puolen päivän jälkeen. Hieman kärsimättömän vastasi, sellaisella "mitä koko ajan kyselet äänensävyllä", että kyllä tässä menee, mutta lähtee töistä kuudelta.
Äsken soitin uudestaan ja nyt totesi, että ei tiedä milloin tulee. Voisi tehdä vaikka yöhön saakka, eikä luvannut enää mitään ja kuulemma tulee kun tulee.
Projekti siis on hieman kiireinen, mutta ei mikään päivän tai edes viikon päälle.
Jos olisin tiennyt, että tänään menee pitkään, olisin järjestänyt itselleni ja lapsille jotain kivaa vaikka kyläilyä kauemmas kavereille, kun kerrankin olisi ollut koko päivä aikaa eikä se olisi ollut pois perheen yhteisestä ajasta. Sen sijaan ollaan kykitty kotinurkissa, kun olen koko päivän luullut, että mies tulee piakkoin ja isompi lapsista on kaivannut kovasti isiä ehtimään leikkimään kanssaan. Nyt isompaakin harmittaa, kun isi ei tullutkaan, kun oli jo suunnitellut mitä ehtivät tekemään tänään yhdessä. (Pojalla siis on menossa tosi voimakas isävaihe.)
Miten voi olla noin vaikea yrittää arvioida milloin tulee töistä? Tämä kun ei ole ensimmäinen eikä toinen kerta vaan toistuu vähintään viikoittain, jos minä olen kotona ensin. Ja vaikka tulisi yllätyksiä, miksi ei voi edes soittaa ja kertoa? Teen itsekin työtä, jossa tilanteet vaihtelevat eikä aina tiedä milloin pystyy lähtemään, mutta silti kykenen aika hyvän arvion antamaan ja ainakin ilmoitan heti, jos alkaa näyttämään siltä, että venähtää. Enkä odottele, että toinen soittaa.
Tekisi mieli alkaa tekemään samaa toiselle: Tulla aivan miten sattuu töistä, jättää ilmoittamatta mitään ja kieltäytyä edes arvioimasta tuleeko töistä kolmelta vai yhdeksältä. Mutta ei vain kykene, kun tietää, että lapset kaipaavat ja tietää kuinka ikävältä se tuntuu.
Kommentit (41)
Te ette nyt lukeneet mitä kirjoitin. Mua ei haittaa, että mies on töissä tai vaikka olisi myöhäänkin, jos hän jotenkin kykenisi ennakoimaan aikataulujaan. Edes yleensä ja suurinpiirtein. Ymmärrän, että joskus tulee yllätyksiä, mutta kun se on enemmän poikkeus kuin sääntö, että mitään aikataulua ja ennakoitavuutta ei tunnu olevan.
Yllättäen töihin meneminen tänään oli minulle ihan ok. Sekin olisi ollut ihan ok, kun vaikka olisi vasta aamulla sanonut, että tekisi mielellään tänään myöhään töitä eikä osaa sanoa kauanko menee. Olisin vaan toivottanut hyvää työpäivää ja todennut, että soittelenpa kaverilleni, joka asuu kauempana, jos sopisi tänään kyläily. Tai vienyt lapset Hoplopiin, kun mies puolestaan inhoaa paikkaa. Mutta ei, ensin piti sanoa, että tulee aikaisin, sitten todeta, että tulee vähän myöhemmin, sitten taas ettei tiedä yhtään koska tulee.
Sitäpaitsi kuten sanoin, isompi lapsi kuuli myös isänsä suunnitelmat ja itse suunnitteli isän kanssa ulkoleikkejä täksi päiväksi, kun kerran isä on kerrankin aikaisin kotona. Pitäisikö lapselle aina sanoa, ettei kannata suunnitella, kun ei tiedä koska isä tulee, vaikka niin sanookin?
t. ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"]Sanoiko se mies missään vaiheessa, että haluaa viettää sitä laadukasta perheaikaa juuri tänään vai oliko tuo vain sinun ajatuksesi? Kuulostaa siltä, että mies halusi vaan mennä töihin ja ei sanonut tarkkaa aikaa, koska halusi vaan ottaa rennosti tänään. Yleensä tuo perheaika ja yhteiskävelyt ja muut koko perheen menot kiinnostaa lähinnä vaan naisia ja miehet osallistuvat siihen vaan naisen mieliksi. Näkee tosi usein että miehet on raahattu pakolla ja tylsistyvät, kun ovat ihan omissa ajatuksissaan. Jotkut miehet osaavat teeskennellä paremmin kuin toiset että tykkäävät siitä oikeasti. Sinulla on vaan liian romanttinen käsitys perhe-elämästä ja parisuhteesta. [/quote] Mitä vittua tuommoiset miehet menee edes naimisiin ja tekee vielä pentujakin kun kiinnostus on verrattavissa kiloon paskaa??
[/quote]
Nyhyy! Mutta miehen kuuluu kuitenkin elättää perhe, ostaa kaksi farmariautoa, akvaario, kesämökki ja omakotitalo. Kerropas mitä sä oikein mieheltä odotat?
Nai sitten se miljonääri vapaaherra, jos sulla omat rahkeet siihen riittää. Epäilen että ei.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:36"]Oikeastiko miehesi osaa lukea ajatuksia? Kirjoitit, että ajattelit sitä ja tätä, mutta sovitko miehen kanssa, että "tule kotiin klo 15.00, mennään yhdessä puistoon ja sen jälkeen syömään Ristorante Räppääjään"? Jos et sopinut mitään muuta kuin epämääräistä yhdessäoloa melkein-vapaapäivänä, niin mistä mies tiesi, että odottelit kotiin ja roikuit ajatuksessa, että tehdään jotain yhdessä? [/quote] Ap pyysi soittaa, soittoa ei kuulunut. Tyhmempikin varmaan tajuaa, että jotain suunnitteilla kun pyytää soittamaan.
[/quote]
Ap pyysi soittamaan, kun mies osaa arvioida, koska lähtee töistä. Jos mies ei sitä tiedä, niin miksi soittaa? Jos minua pyydetään soittamaan, en todellakaan arvaa, että jotain on suunnitteilla vaan oletan, että toinen ihan oikeasti haluaa tietää, koska työt ovat siinä mallissa, että lähden kotiin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"]
Sanoiko se mies missään vaiheessa, että haluaa viettää sitä laadukasta perheaikaa juuri tänään vai oliko tuo vain sinun ajatuksesi? Kuulostaa siltä, että mies halusi vaan mennä töihin ja ei sanonut tarkkaa aikaa, koska halusi vaan ottaa rennosti tänään. Yleensä tuo perheaika ja yhteiskävelyt ja muut koko perheen menot kiinnostaa lähinnä vaan naisia ja miehet osallistuvat siihen vaan naisen mieliksi. Näkee tosi usein että miehet on raahattu pakolla ja tylsistyvät, kun ovat ihan omissa ajatuksissaan. Jotkut miehet osaavat teeskennellä paremmin kuin toiset että tykkäävät siitä oikeasti. Sinulla on vaan liian romanttinen käsitys perhe-elämästä ja parisuhteesta.
[/quote]
Mies ei siis sano _koskaan_ tarkkaa aikaa. Tai jos sanoo, siihen ei voi luottaa, kuten tänään.
Ja kylläpä sitä nyt olen aivan hirveä vaimo, kun viihdyn mieheni seurassa. Minä olen luullut, että se on ihan normaalia perhe-elämää, että vanhemmat ovat joskus yhtä aikaa kotona muutakin kuin nukkumassa. (Työaikajärjestelyjen vuoksi emme arkisin muutenkaan ehdi toisiamme montaa tuntia vuorokaudessa näkemään.)
t. ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"]Sanoiko se mies missään vaiheessa, että haluaa viettää sitä laadukasta perheaikaa juuri tänään vai oliko tuo vain sinun ajatuksesi? Kuulostaa siltä, että mies halusi vaan mennä töihin ja ei sanonut tarkkaa aikaa, koska halusi vaan ottaa rennosti tänään. Yleensä tuo perheaika ja yhteiskävelyt ja muut koko perheen menot kiinnostaa lähinnä vaan naisia ja miehet osallistuvat siihen vaan naisen mieliksi. Näkee tosi usein että miehet on raahattu pakolla ja tylsistyvät, kun ovat ihan omissa ajatuksissaan. Jotkut miehet osaavat teeskennellä paremmin kuin toiset että tykkäävät siitä oikeasti. Sinulla on vaan liian romanttinen käsitys perhe-elämästä ja parisuhteesta. [/quote] Mitä vittua tuommoiset miehet menee edes naimisiin ja tekee vielä pentujakin kun kiinnostus on verrattavissa kiloon paskaa??
[/quote]
Nyhyy! Mutta miehen kuuluu kuitenkin elättää perhe, ostaa kaksi farmariautoa, akvaario, kesämökki ja omakotitalo. Kerropas mitä sä oikein mieheltä odotat?
Nai sitten se miljonääri vapaaherra, jos sulla omat rahkeet siihen riittää. Epäilen että ei.
[/quote] Toivottavasti et ole kerennyt lisääntymään etkä tule koskaan lisääntymään, jos sinulle perhe tulee prioriteettina vasta kaiken muun jälkeen. Minulle on toisarvoista paljonko mies tienaa ja mitä voi ostaa. Ei mammona onnea tuo.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:22"]
Eli miehen toiminta on teistä ihan ok? Voinko siis minäkin alkaa toimimaan samoin?
Jospa minä puolestani lähden aamulla töihin, kerron tulevani iltapäivällä ja tulenkin vasta klo 22. Ja muutenkin tästä lähin tulen töistä miten sattuu, enkä kerro yhtään etukäteen milloin saattaisin tulla ja alan kärttyisäksi, jos sitä yritetään varovasti kysellä. Jos en kerran voi muuttaa miestä vaan vain itseäni, kai minäkin saan sitten toimia samalla tavalla ja tehdä projekteja rauhassa fiiliksen mukaan töissä niin kauan kuin siltä tuntuu ja juuri silloin, kun huvittaa. Olisi paljon helpompaa, kun ei tarvitsisi yrittää taiteilla aikataulujen kanssa ja kiirehtiä hakemaan lapsia tai kotiin ehtimään olemaan perheen kanssa, vaan voisi mennä ihan vain oman inspiraation ja työn aikataulujen varassa, eikä sovittaa niitä muuhun elämään.
t. ap
[/quote]
Toki trolleista miehesi käytös on ok ;) Monesta meistä ei ole, mutta on aivan totta että miehen käytöstä et sinä voi muuttaa, ainoastaan mies itse voi. Voit toki koittaa keskustella asiasta hänen kanssaan, että näkisikö hän itse tuon tarpeen muutokselle. Näin ei välttämättä käy. Ja kyse ei ole siitä löydätkö oikeat sanat hänen vakuuttamisekseen, muista se, kyse on miehestäsi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"]Sanoiko se mies missään vaiheessa, että haluaa viettää sitä laadukasta perheaikaa juuri tänään vai oliko tuo vain sinun ajatuksesi? Kuulostaa siltä, että mies halusi vaan mennä töihin ja ei sanonut tarkkaa aikaa, koska halusi vaan ottaa rennosti tänään. Yleensä tuo perheaika ja yhteiskävelyt ja muut koko perheen menot kiinnostaa lähinnä vaan naisia ja miehet osallistuvat siihen vaan naisen mieliksi. Näkee tosi usein että miehet on raahattu pakolla ja tylsistyvät, kun ovat ihan omissa ajatuksissaan. Jotkut miehet osaavat teeskennellä paremmin kuin toiset että tykkäävät siitä oikeasti. Sinulla on vaan liian romanttinen käsitys perhe-elämästä ja parisuhteesta. [/quote] Mitä vittua tuommoiset miehet menee edes naimisiin ja tekee vielä pentujakin kun kiinnostus on verrattavissa kiloon paskaa?? [/quote] Nyhyy! Mutta miehen kuuluu kuitenkin elättää perhe, ostaa kaksi farmariautoa, akvaario, kesämökki ja omakotitalo. Kerropas mitä sä oikein mieheltä odotat? Nai sitten se miljonääri vapaaherra, jos sulla omat rahkeet siihen riittää. Epäilen että ei. [/quote] Toivottavasti et ole kerennyt lisääntymään etkä tule koskaan lisääntymään, jos sinulle perhe tulee prioriteettina vasta kaiken muun jälkeen. Minulle on toisarvoista paljonko mies tienaa ja mitä voi ostaa. Ei mammona onnea tuo.
[/quote]
Juupa juu. Palstammoille se mammona on juurikin se suhteen mittari.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:36"]Oikeastiko miehesi osaa lukea ajatuksia? Kirjoitit, että ajattelit sitä ja tätä, mutta sovitko miehen kanssa, että "tule kotiin klo 15.00, mennään yhdessä puistoon ja sen jälkeen syömään Ristorante Räppääjään"? Jos et sopinut mitään muuta kuin epämääräistä yhdessäoloa melkein-vapaapäivänä, niin mistä mies tiesi, että odottelit kotiin ja roikuit ajatuksessa, että tehdään jotain yhdessä? [/quote] Ap pyysi soittaa, soittoa ei kuulunut. Tyhmempikin varmaan tajuaa, että jotain suunnitteilla kun pyytää soittamaan.
[/quote]
Ap pyysi soittamaan, kun mies osaa arvioida, koska lähtee töistä. Jos mies ei sitä tiedä, niin miksi soittaa? Jos minua pyydetään soittamaan, en todellakaan arvaa, että jotain on suunnitteilla vaan oletan, että toinen ihan oikeasti haluaa tietää, koska työt ovat siinä mallissa, että lähden kotiin.
[/quote] No jos ei muka millään osaa arvioida koska on tulossa, niin ei tule mieleen ilmoittaa, että ei osaa sanoa ja todennäköisesti menee myöhään? Kyllä voi olla yksinkertainen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"]Sanoiko se mies missään vaiheessa, että haluaa viettää sitä laadukasta perheaikaa juuri tänään vai oliko tuo vain sinun ajatuksesi? Kuulostaa siltä, että mies halusi vaan mennä töihin ja ei sanonut tarkkaa aikaa, koska halusi vaan ottaa rennosti tänään. Yleensä tuo perheaika ja yhteiskävelyt ja muut koko perheen menot kiinnostaa lähinnä vaan naisia ja miehet osallistuvat siihen vaan naisen mieliksi. Näkee tosi usein että miehet on raahattu pakolla ja tylsistyvät, kun ovat ihan omissa ajatuksissaan. Jotkut miehet osaavat teeskennellä paremmin kuin toiset että tykkäävät siitä oikeasti. Sinulla on vaan liian romanttinen käsitys perhe-elämästä ja parisuhteesta. [/quote] Mitä vittua tuommoiset miehet menee edes naimisiin ja tekee vielä pentujakin kun kiinnostus on verrattavissa kiloon paskaa?? [/quote] Nyhyy! Mutta miehen kuuluu kuitenkin elättää perhe, ostaa kaksi farmariautoa, akvaario, kesämökki ja omakotitalo. Kerropas mitä sä oikein mieheltä odotat? Nai sitten se miljonääri vapaaherra, jos sulla omat rahkeet siihen riittää. Epäilen että ei. [/quote] Toivottavasti et ole kerennyt lisääntymään etkä tule koskaan lisääntymään, jos sinulle perhe tulee prioriteettina vasta kaiken muun jälkeen. Minulle on toisarvoista paljonko mies tienaa ja mitä voi ostaa. Ei mammona onnea tuo.
[/quote]
Juupa juu. Palstammoille se mammona on juurikin se suhteen mittari.
[/quote] Olet säälittävä ja surullinen tapaus.
Olen tutkija ja tekisin töitä kuten miehesi jos se olisi mahdollista. Erittäin huonoa käytöstähän tuo on, mutta tosiaan noin se menee. On yksi "pikku juttu", jonka selvittäminen voi viedä aikaa viidestä minuutista kuukauteen.
On mielettömän palkitsevaa tehdä työtä, jossa voi unohtaa kellon moneksi tunniksi. Valitettavasti nykyään täytyy huomioida muitakin ja laitella hälytyksiä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:00"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"]Sanoiko se mies missään vaiheessa, että haluaa viettää sitä laadukasta perheaikaa juuri tänään vai oliko tuo vain sinun ajatuksesi? Kuulostaa siltä, että mies halusi vaan mennä töihin ja ei sanonut tarkkaa aikaa, koska halusi vaan ottaa rennosti tänään. Yleensä tuo perheaika ja yhteiskävelyt ja muut koko perheen menot kiinnostaa lähinnä vaan naisia ja miehet osallistuvat siihen vaan naisen mieliksi. Näkee tosi usein että miehet on raahattu pakolla ja tylsistyvät, kun ovat ihan omissa ajatuksissaan. Jotkut miehet osaavat teeskennellä paremmin kuin toiset että tykkäävät siitä oikeasti. Sinulla on vaan liian romanttinen käsitys perhe-elämästä ja parisuhteesta. [/quote] Mitä vittua tuommoiset miehet menee edes naimisiin ja tekee vielä pentujakin kun kiinnostus on verrattavissa kiloon paskaa?? [/quote] Nyhyy! Mutta miehen kuuluu kuitenkin elättää perhe, ostaa kaksi farmariautoa, akvaario, kesämökki ja omakotitalo. Kerropas mitä sä oikein mieheltä odotat? Nai sitten se miljonääri vapaaherra, jos sulla omat rahkeet siihen riittää. Epäilen että ei. [/quote] Toivottavasti et ole kerennyt lisääntymään etkä tule koskaan lisääntymään, jos sinulle perhe tulee prioriteettina vasta kaiken muun jälkeen. Minulle on toisarvoista paljonko mies tienaa ja mitä voi ostaa. Ei mammona onnea tuo. [/quote] Juupa juu. Palstammoille se mammona on juurikin se suhteen mittari. [/quote] Olet säälittävä ja surullinen tapaus.
[/quote]
Tässä sulle niitä palstammojen arvoja. Mammonalla ei ole teille merkitystä?
http://www.vauva.fi/haku/hakualue/forum?q=TY%C3%96T%C3%96N+MIES
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:16"]
Olen tutkija ja tekisin töitä kuten miehesi jos se olisi mahdollista. Erittäin huonoa käytöstähän tuo on, mutta tosiaan noin se menee. On yksi "pikku juttu", jonka selvittäminen voi viedä aikaa viidestä minuutista kuukauteen. On mielettömän palkitsevaa tehdä työtä, jossa voi unohtaa kellon moneksi tunniksi. Valitettavasti nykyään täytyy huomioida muitakin ja laitella hälytyksiä.
[/quote]
Tiedän, kuinka kiva on tehdä töitä, kun ei tarvitse kelloa katsella. Tekisin itsekin niin, jos voisin. Mutta kun on tullut perhe hankittua, ei voi tulla ja mennä aivan oman mielensä mukaan. Tai ei ainakaan molemmat vanhemmat voi, meillä näyttää olevan minä se, joka yrittää huomioida muutkin, mies vain silloin, kun on aivan pakko.
Mies tulikin äsken kotiin ja lupasin käväistä vielä kaupassa. Hieman houkuttaisi viipyä kauppareissulla ilmoittamatta pari tuntia, kun ei se tunnu olevan niin tunnin päälle milloin tulee kotiin. Jospa tajuaisi kerrankin miltä ennakoimattomuus tuntuu. Vaikka en mä taida oikeasti viitsiä tehdä niin. Taaskaan.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:36"]Oikeastiko miehesi osaa lukea ajatuksia? Kirjoitit, että ajattelit sitä ja tätä, mutta sovitko miehen kanssa, että "tule kotiin klo 15.00, mennään yhdessä puistoon ja sen jälkeen syömään Ristorante Räppääjään"? Jos et sopinut mitään muuta kuin epämääräistä yhdessäoloa melkein-vapaapäivänä, niin mistä mies tiesi, että odottelit kotiin ja roikuit ajatuksessa, että tehdään jotain yhdessä? [/quote] Ap pyysi soittaa, soittoa ei kuulunut. Tyhmempikin varmaan tajuaa, että jotain suunnitteilla kun pyytää soittamaan. [/quote] Ap pyysi soittamaan, kun mies osaa arvioida, koska lähtee töistä. Jos mies ei sitä tiedä, niin miksi soittaa? Jos minua pyydetään soittamaan, en todellakaan arvaa, että jotain on suunnitteilla vaan oletan, että toinen ihan oikeasti haluaa tietää, koska työt ovat siinä mallissa, että lähden kotiin. [/quote] No jos ei muka millään osaa arvioida koska on tulossa, niin ei tule mieleen ilmoittaa, että ei osaa sanoa ja todennäköisesti menee myöhään? Kyllä voi olla yksinkertainen ihminen.
[/quote]
Ap pyysi soittamaan kun tietää koska tulee kotiin. Ei siis soittamaan arviota, että ehkä menee pitkään.
Vaikka se nyt ei asiaan minusta liity, niin teille muutamille tiedoksi, että meillä minä osallistun perheen elättämiseen aivan yhtä lailla kuin mieskin. Itse asiassa hieman enemmänkin, mutta en minä koe oikeudekseni pitää toista passissa kotona ilmoittamatta aikatauluistani, vaikka tienaankin enemmän.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:00"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"]Sanoiko se mies missään vaiheessa, että haluaa viettää sitä laadukasta perheaikaa juuri tänään vai oliko tuo vain sinun ajatuksesi? Kuulostaa siltä, että mies halusi vaan mennä töihin ja ei sanonut tarkkaa aikaa, koska halusi vaan ottaa rennosti tänään. Yleensä tuo perheaika ja yhteiskävelyt ja muut koko perheen menot kiinnostaa lähinnä vaan naisia ja miehet osallistuvat siihen vaan naisen mieliksi. Näkee tosi usein että miehet on raahattu pakolla ja tylsistyvät, kun ovat ihan omissa ajatuksissaan. Jotkut miehet osaavat teeskennellä paremmin kuin toiset että tykkäävät siitä oikeasti. Sinulla on vaan liian romanttinen käsitys perhe-elämästä ja parisuhteesta. [/quote] Mitä vittua tuommoiset miehet menee edes naimisiin ja tekee vielä pentujakin kun kiinnostus on verrattavissa kiloon paskaa?? [/quote] Nyhyy! Mutta miehen kuuluu kuitenkin elättää perhe, ostaa kaksi farmariautoa, akvaario, kesämökki ja omakotitalo. Kerropas mitä sä oikein mieheltä odotat? Nai sitten se miljonääri vapaaherra, jos sulla omat rahkeet siihen riittää. Epäilen että ei. [/quote] Toivottavasti et ole kerennyt lisääntymään etkä tule koskaan lisääntymään, jos sinulle perhe tulee prioriteettina vasta kaiken muun jälkeen. Minulle on toisarvoista paljonko mies tienaa ja mitä voi ostaa. Ei mammona onnea tuo. [/quote] Juupa juu. Palstammoille se mammona on juurikin se suhteen mittari. [/quote] Olet säälittävä ja surullinen tapaus.
[/quote]
Tässä sulle niitä palstammojen arvoja. Mammonalla ei ole teille merkitystä?
http://www.vauva.fi/haku/hakualue/forum?q=TY%C3%96T%C3%96N+MIES
[/quote] Av:n etusivultako minun pitäisi nyt rueta etsimään rahan perässä juoksevia mammoja? Kyllä veikkaan, että aika moni muukin nainen on samaa mieltä kanssani siinä, että perhe tulee ensin. Ei työ, ei raha, ei kaverit ja rilluttelu. Mutta sinä nyt elät jossain säälittävässä kuplassasi, jossa kaikki maailman naiset on lompakkoa kuppaavia loisia. Newsflash: Olet väärässä. Ja tuollaiselle törppölle en vaivaudu enää edes tuhlaamaan aikaani, jatka surkeaa katkeraa elämääsi. Ei ole minulta pois, sääliksi käy mahdollista naistasi tosin.
Kuulostaa musta ihan vaan siltä, että mies oli alun perin luullut että kyseessä on ihan pikku juttu jonka meinaa tehdä, mutta asia onkin paisunut. Tai tullut muuten yllätyksiä vastaan. Näin mulle käy usein, voikin helposti mennä muutama tunti enemmän ihan huomaamatta. Mua ainakin stressaa näissä tilanteissa jos on joku tietty aika mihin mennessä pitäisi olla valmis, siksi vältän sellaista sanomasta jos mahdollista. Niin, ja olen muuten nainen.
Eli miehen toiminta on teistä ihan ok? Voinko siis minäkin alkaa toimimaan samoin?
Jospa minä puolestani lähden aamulla töihin, kerron tulevani iltapäivällä ja tulenkin vasta klo 22. Ja muutenkin tästä lähin tulen töistä miten sattuu, enkä kerro yhtään etukäteen milloin saattaisin tulla ja alan kärttyisäksi, jos sitä yritetään varovasti kysellä. Jos en kerran voi muuttaa miestä vaan vain itseäni, kai minäkin saan sitten toimia samalla tavalla ja tehdä projekteja rauhassa fiiliksen mukaan töissä niin kauan kuin siltä tuntuu ja juuri silloin, kun huvittaa. Olisi paljon helpompaa, kun ei tarvitsisi yrittää taiteilla aikataulujen kanssa ja kiirehtiä hakemaan lapsia tai kotiin ehtimään olemaan perheen kanssa, vaan voisi mennä ihan vain oman inspiraation ja työn aikataulujen varassa, eikä sovittaa niitä muuhun elämään.
t. ap
[/quote]
Se on töissä eikä jossain kavereillaan. Se tekee töitä mistä saa rahaa. Ei sieltä pysty lähtemään vaan siellä ollaan niin kauan kuin on tarpeen.
Olet aikuinen ihminen. Kai sinä nyt selviät ilman häntäkin yhden päivän
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:02"]
t. ap
[/quote]
Toki trolleista miehesi käytös on ok ;) Monesta meistä ei ole, mutta on aivan totta että miehen käytöstä et sinä voi muuttaa, ainoastaan mies itse voi. Voit toki koittaa keskustella asiasta hänen kanssaan, että näkisikö hän itse tuon tarpeen muutokselle. Näin ei välttämättä käy. Ja kyse ei ole siitä löydätkö oikeat sanat hänen vakuuttamisekseen, muista se, kyse on miehestäsi.
[/quote]
AP kun ei selvästi työtä tee niin jonkun sitä työtä on tehtävä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:22"]
t. ap
[/quote]
No voi KYYNEL! Ole tyytyväinen että miehelläsi on töitä ja on ahkera työssään.
Vituttaa kaltaisesi tyhjästä ruikuttajat, kun ihmisiä on tuhansittain työttöminä. On sun elämäsi kamalaa.
SINUN suunnittelemasi viikonloppu ei siis toteutunut. KYSYITKÖ missään vaiheessa mieheltäsi mielipidettä?
PÄÄTÄTKÖ sinä aina kaikesta, ja jos asiat eivät mene suunnitelmien mukaan, aloitat kiukuttelelusi?
[/quote
Painon vahingossa alapeukun, kun oli tarkotus painaa yläpeukku. Sori!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:42"]Sanoiko se mies missään vaiheessa, että haluaa viettää sitä laadukasta perheaikaa juuri tänään vai oliko tuo vain sinun ajatuksesi? Kuulostaa siltä, että mies halusi vaan mennä töihin ja ei sanonut tarkkaa aikaa, koska halusi vaan ottaa rennosti tänään. Yleensä tuo perheaika ja yhteiskävelyt ja muut koko perheen menot kiinnostaa lähinnä vaan naisia ja miehet osallistuvat siihen vaan naisen mieliksi. Näkee tosi usein että miehet on raahattu pakolla ja tylsistyvät, kun ovat ihan omissa ajatuksissaan. Jotkut miehet osaavat teeskennellä paremmin kuin toiset että tykkäävät siitä oikeasti. Sinulla on vaan liian romanttinen käsitys perhe-elämästä ja parisuhteesta.
[/quote] Mitä vittua tuommoiset miehet menee edes naimisiin ja tekee vielä pentujakin kun kiinnostus on verrattavissa kiloon paskaa??