Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Palkka ei riitä elämiseen, mistä lisätienestejä?
15.05.2015 |
Niin se vaan on että en tule palkallani riittävän hyvin toimeen. Asumismenot ja muut kulut kohtuulliset, en juo enkä tupakoi. Autoa ei ole eikä lehtitilauksia, enkä vaan keksi mistä enää pihistäisin. Mistä siis lisätuloja, että edes joskus olis varaa johonkin ylimääräiseen? Olen kokopäivätyössä, yksi alakouluikäinen lapsi jota ei tarvitse koko aikaa enää vahtia. Kaikki vinkit tervetulleita!
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:47"]Hui miten paljon vastauksia, kiitos! Ylenemis- tai palkankorotusmahdollisuuksia ei ole. Sos- ja terveysalalla työskentelen, amk-tutkinto jo on. Tykkään työstäni enkä haluaisi sitä vaihtaa. Nettotulot lapsilisä ja elatustuki mukaanlukien n. 2000 euroa ja se ei vaan tahdo riittää. Eniten huolettaa se, kuinka pystyn tarjoamaan kasvavalle lapselle kaiken tarvitsemansa.
[/quote]
Etsi halvempi asunto
Luovu autosta heti
Tee ruuat itse
Te ette edes ole köyhiä
Vaatteet kirpparilta
[/quote]
Tällä alueella ei tämän halvempia asuntoja ole, eikä asuta edes missään keskikaupungilla vaan rupusessa lähiössä.
Autoa ei ole, kuten aloituksessa mainitsin.
Teen ruuat pääsääntöisesti itse.
En sanonutkaan olevani köyhä vaan ilmaisun etten koe tulevani nykyisellä paikallani riittävän hyvin toimeen.
Ostan valtaosan meidän molempien vaatteista kirpputoreilta.
-ap